راههای نجات از کشتی در حال غرق شدن

وجود کشتی های نو و پیشرفته که مدل های متنوعی دارند که دارای فناوری بالایی در ساخت و ایمنی در حمل و نقل می باشند. اما به دلایل های مختلفی مانند توفان، نقص فنی، حمله دزدان دریایی و یا هر چیز دیگری که موجب آسیب به کشتی و سرنشینان می شود و لازم است با یک سری از موارد و نجات از دریا آشنا شوید.

آشنا بودن با مهندسی ساخت کشتی و قوانین فیزیک آن، در موقع غرق شدن بسیار حایز اهمیت می باشد.

آب معمولاً در قسمت پائین قرار دارد و به مرور، قسمت های دیگر را هم درگیر می کند و موجب از بین رفتن تعادل کشتی می شود.

vrfvk ermgjerpogm jrempgkjm nveoirvjrgjugrjv53pi0tkgj5cvkpx راههای نجات از کشتی در حال غرق شدنjsnfhcuwnhfdci7fxby738bdyt36tr378y3odxcfuiwfg87byhhj69828ue 300x180 راههای نجات از کشتی در حال غرق شدنvrfvk ermgjerpogm jrempgkjm nveoirvjrgjugrjv53pi0tkgj5cvkpx راههای نجات از کشتی در حال غرق شدنvrfvk ermgjerpogm jrempgkjm nveoirvjrgjugrjv53pi0tkgj5cvkpx راههای نجات از کشتی در حال غرق شدنvrfvk ermgjerpogm jrempgkjm nveoirvjrgjugrjv53pi0tkgj5cvkpx راههای نجات از کشتی در حال غرق شدنvrfvk ermgjerpogm jrempgkjm nveoirvjrgjugrjv53pi0tkgj5cvkpx راههای نجات از کشتی در حال غرق شدنvrfvk ermgjerpogm jrempgkjm nveoirvjrgjugrjv53pi0tkgj5cvkpx راههای نجات از کشتی در حال غرق شدنvrfvk ermgjerpogm jrempgkjm nveoirvjrgjugrjv53pi0tkgj5cvkpx راههای نجات از کشتی در حال غرق شدن

کشتی ها معمولاً دارای پمپ تخلیۀ آب می باشند که با سرعت زیاد آب را تخلیه می کنند .اما این کار همیشه مانع غرق شدن آن نمی شود. مخصوصاً اگر کشتی با یک کوه یخی و یا یک صخره نوک تیز در دریا و یا زیر دریا برخورد نماید.

در اکثر کشتی ها، قایق های نجات هم وجود دارد .در این مواقع سعی کنید خونسردی خود را حفظ نمائید و از جلیقۀ نجات استفاده نمائید و اطلاعاتی که از طرف خدمۀ کشتی داده می شود، حتماً با دقت اجرا نمائید.

پیشنهادی:  آیا با دریل میتوان بتن را تخریب کرد؟

برای تعادل کشتی بهترین وضعیت آن انحراف زاویه از طرف چپ به سمت راست و میزان 10 درجه و زمان حرکت کند، که بیشتر شدن آن باعث از بین رفتن تعادل کشتی و موجب خطر غرق شدن می شود . در زمان سفر با کشتی های مجهز حتماً تمام وسایل های کمکی و جلیقه را با خود بردارید .

در زمان خطر، این که کشتی در آب آزاد باشد و یا در آب های متعلق به یک کشور خاصی باشد و یا پرچمی که در کشتی وجود دارد،در هر صورت، قوانین آن برای خارج شدن مسافران مخصوصاً زنان و کودکان و افراد سالمند در اولویت می باشد.

در زمان غرق شدن، اگر زمان کافی داشتید می توانید وسایل های مورد نیاز را بردارید. در غیر این صورت سریعاً کابین خود را ترک نمائید و به سمت قایق ها بروید.

لباس نجات از وسایل های بسیار قابل اهمیت برای افراد می باشد که نحوه پوشیدن آن بسیار مهم است و در حدود 2 دقیقه لازم است پوشیده شود.

داشتن استرس و نگرانی و خشم و پرخاشگری از رفتار بدی می باشد که ایجاد اختلال در نجات و آسیب دیدن بیشتر افراد می شود، پس بهتر است حتماً آرامش خود را حفظ نمائید.

پیشنهادی:  چگونه روتین مراقبت از لب ها داشته باشیم؟

حال اگر کشتی دچار آتش سوزی شد، لازم است مانند خروج از هواپیما عمل کنید مخصوصاً در زمینۀ تنفس، زیرا امکان دارد گازهای سمی هم از آن خارج شود و اکسیژن کافی وجود نداشته باشد و استفاده از ماسک اکسیژن ضروری می باشد. در کل هر فردی که می خواهد با کشتی سفر کند لازم است فن شنا را بلد باشد.

نکاتی که در اینجا گفته می شود فقط مختص کشتی های مسافربری نیست و اگر شما در انواع کشتی حمل و نقل دریایی در حال فعالیت هستید، این مسائل برای شما هم صدق می کند.

حفظ سرعت تعادل خودتان در آب به سمت قایق نجات و یا وسایل دیگر باعث حفظ انرژی شما شده و از غرق شدن تان جلوگیری می کند. در زمان غرق شدن کشتی به هیچ عنوان از آسانسور استفاده نکنید و از پله ها رفت و آمد نمائید و از وسایل الکتریکی هم دوری کنید. افراد خدمه معمولاً بعد از خارج شدن مسافران کشتی را ترک می کنند.

سعی کنید تا جایی که می توانید لباس هایتان خیس نشود و از قایق های نجات استفاده کنید. زیرا در سرما موجب شوک سرما و یا هیپوترمی و غیره می شود.

پیشنهادی:  مشکلات طلاق به حیوانات خانگی هم رسید

در نزدیکی کشتی غرق شده، قرار نگیرید . بسیار خطرناک می باشد. زیرا امکان دارد بدنه برگردد و یا به علت آلوده شدن آب به مواد اشتعال زا، موجب آتش سوزی بر روی آب شود و یا ایجاد گرداب در اطراف پروانۀ کشتی شما را به سمت موتورها کشانده. پس بهتر است سریعاً از کشتی دور شوید.

وقتی که در قایق نجات هستید، نگران سردرگمی خود در اقیانوس نشوید و آرامش خود را حفظ نمائید و اگر باران آمد می توانید از آب باران برای نوشیدن آب استفاده کنید.

شناور بودن زیاد بر روی آب باعث نفوذ سرما به بدن و ناتوانی تنفس و بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب هم می شود و توانایی فرد را از بین می برد و موجب از دست رفتن هوشیاری و غرق شدن می شود.

پس از نجات، احتمال ابتلا به سندرم شوک پس از حادثه می شوید.

احساساتی مانند ترس، استرس، ضربان قلب، خواب های آشفته و لازم است به متخصص مراجعه نماید.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …