چگونه روتین مراقبت از لب ها داشته باشیم؟

gb5hy56 چگونه روتین مراقبت از لب ها داشته باشیم؟

منظور از روتین مراقبت از لب چیست و یا چرا اصولا باید این روتین را داشته داشته باشیم ؟؟ تا به حال به این فکر کرده اید که چرا لب های شما تمایل به ترک خوردن و خشک شدن دارند ؟؟ حتی اگر پوست شما چرب باشد؟

لب‌ها در طول زمستان که بیرون خشک و سرد است، احتمالاً ترک خورده و خشک می شوند. گرمای شدید یا باد نیز می تواند باعث ترک خوردن شود.خوشبختانه، چند مرحله ساده می تواند به نرمی و لطافت لب های شما کمک کند. این روتین مراقبت از لب به لب‌های شما کمک می‌کند بدون توجه به فصل، شکل خود را حفظ کنند.

هر چند وقت یکبار موهای خود را می شویید یا لوازم آرایشی که در مورد آن کنجکاو هستید را استفاده میکنید. همه اینها از الزام امر زیبایی در ظاهر افراد است.به نحوی که میتوان گفت زیبایی یک امر شخصی است.به همین دلیل است که ما به گروه متنوعی از نویسندگان، مربیان و سایر کارشناسان متکی هستیم. تا نکات خود را در مورد همه چیز از نحوه کاربرد محصول تا بهترین ماسک برای نیازهای فردی شما به اشتراک بگذارند.ما فقط چیزی را توصیه می کنیم که واقعاً آن را دوست داریم.

چگونه از لب های خود مراقبت کنیم؟

برخلاف پوست بقیه بدن، لب ها غدد چربی ندارند. این غدد میکروسکوپی به داخل فولیکول های مو باز می شوند. نینا دسای ، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در کالیفرنیا توضیح می دهد که آنها مسئول تولید روغنی هستند که پوست را نرم و مرطوب نگه می دارد.

دسای توضیح می دهد در حالی که ممکن است به طور غریزی لب های خود را لیس بزنید تا آنها را مرطوب نگه دارید. انجام این کار در واقع منجر به خشکی بیشتر می شود.

پیشنهادی:  ساخت پروتز لگن چگونه است؟ و چه عواملی بر قیمت آن تاثیر گذار می باشند؟

لیسیدن همچنین می تواند باعث ایجاد مخمر روی لب ها شود. این ممکن است منجر به وضعیتی به نام cheilitis زاویه ای یا التهاب دردناک در گوشه های لب شود.

کلید سلامت و مراقبت از لب ها استفاده روزانه از یک محصول مرطوب کننده است. اگر لب های شما بسیار خشک است، ممکن است بخواهید 1 تا 2 بار در هفته لب های خود را لایه برداری کنید.

سوزان فریدلر، پزشک متخصص پوست، متخصص پوست با PC درماتولوژی پیشرفته در نیویورک، می گوید: «اگر لب های سالمی دارید، لایه برداری لازم نیست. با این حال، اگر لب‌های شما خشک و پوسته پوسته می‌شوند. لایه‌برداری ملایم می‌تواند لکه‌های زبر را صاف کند، به طوری که لوازم آرایشی لب‌ ها یکنواخت‌تر اعمال می‌شوند.

گام به گام مراقبت روزانه لب

روتین مراقبت از لب دو بخش دارد : آبرسانی و لایه برداری.آبرسانی را از طریق مختلف با محصولاتی همچون سرم آبرسان پوست میتوان انجام داد و فقط در صورتی نیاز به لایه برداری دارید که لب های شما مستعد ترک خوردن باشد.

4gv45g چگونه روتین مراقبت از لب ها داشته باشیم؟

_ هیدراته کنید

هر زمانی که لب‌هایتان احساس خشکی کرد، زمان مناسبی برای استفاده از بالم لب است.
روش استفاده ی بالم لب:
از یک اپلیکاتور یا انگشتان خود استفاده کنید تا بالم مرطوب کننده را به طور گسترده روی لب ها از جمله در گوشه ها بمالید.اگر زمانی را در بیرون از منزل می گذرانید و مرطوب کننده لب شما حاوی ضد آفتاب نیست، از یک بالم لب با SPF 30+ استفاده کنید.

پیشنهادی:  لبخند شیرین حیوانات به بهانه روز جهانی خنده

در صورت لزوم در فواصل منظم در طول روز دوباره استفاده کنید. از یک محصول مرطوب کننده لب 2 تا 4 بار در روز استفاده کنید. اگر لب های خیلی خشک یا اگزما دارید، ممکن است نیاز به استفاده بیشتر داشته باشید.

_ لایه برداری

لایه‌برداری لب‌ها می‌تواند به از بین بردن برخی از پوست‌های خشک و پوسته‌پوسته که ایجاد می‌شود کمک کند و [درخشندگی]، نرمی و لطافتی را که همه ما می‌خواهیم به آن بازگرداند.توصیه می شود 1 تا 2 بار در هفته لایه برداری را به عنوان بخشی از روتین مراقبت از لب شبانه انجام دهید :

مقدار کمی از اسکراب لایه بردار را روی نوک انگشتان خود بمالید.به آرامی و با حرکات دایره ای کوچک به مدت حداکثر 30 ثانیه روی لب ها بمالید.اجازه دهید مخلوط به مدت 10 دقیقه روی لب ها بماند و اجازه دهید روغن های مغذی خیس بخورند.

با آب گرم بشویید.پوست را با یک حوله تمیز خشک کنید.از یک مرطوب کننده ی محافظ برای حفظ رطوبت و تسکین لب ها استفاده کنید.برای تقویت سلامت لب های خود، هیدراته بمانید و از چیدن یا گاز گرفتن لب های خود اجتناب کنید.

استفاده از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 نیز در هر زمانی که در معرض نور خورشید هستید بسیار مهم است.لب‌ها یک نقطه رایج ضایعات پیش سرطانی هستند و باید در برابر نور خورشید محافظت شوند.

t34t34r چگونه روتین مراقبت از لب ها داشته باشیم؟

_ درمان های خانگی مراقبت از لب

این دستور العمل های DIY می توانند از روال مراقبت از لب شما حمایت کنند.

اسکراب لب خانگی :

برای تهیه یک اسکراب لب ساده در خانه، 2 قاشق چایخوری از یک ماده ساینده طبیعی مانند نمک یا شکر را با 1 قاشق غذاخوری از یک ماده مغذی ترکیب کنید.
مواد مغذی می تواند شامل موارد زیر باشد:

پیشنهادی:  حفره بینی و سرطان سینوسی

۱.روغن نارگیل
۲.روغن جوجوبا
۳.روغن آووکادو
۴.موم زنبور عسل
۵.روغن بادام
۶.شی باتر

بالم لب خانگی   :

می‌توانید از همان مواد مغذی بدون شکر یا نمک برای تهیه یک بالم لب در خانه استفاده کنید.

عناصر
2 قاشق غذاخوری شی باتر
4 قاشق غذاخوری روغن مایع، مانند روغن نارگیل، بادام یا روغن زیتون
3 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل

rc3r34 چگونه روتین مراقبت از لب ها داشته باشیم؟

روش درست کردن  :

تمام مواد را به مدت 30 ثانیه در مایکروویو ذوب کنید.با هم هم بزنید. مایکروویو را ادامه دهید و هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.
مخلوط را داخل قابلمه یا لوله بریزید و بگذارید خنک شود.”فقط مطمئن شوید که از برخورد با پوست صورت خودداری کنید، زیرا روغن ها می توانند باعث ایجاد آکنه شوند.”

توصیه ما

امروزه انواع ماسک صورت و پچ لب وجود دارد که برای هیدراته کردن و درخشان کردن لب بسیار مفید است. این ماسک ها و پچ های لب با رساندن مواد مغذی و مفید به پوست و بافت لب ها باعث نرمی و لطافت لب های شما می شود.

همچنین شما میتوانید با مراجعه به سایت کمند بیوتی انواع ماسک ها و پچ های مناسب لب را تهیه کرده و به روتین مراقبتی خود اضافه کنید. کمند بیوتی در تلاش است تا انواع محصولات مراقبتی پوست را در کوتاه ترین بازه زمانی و با کیفیت بالا به شما علاقمندان به انواع محصولات آرایشی و مراقبتی ارائه دهد.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …