بوتاکس معده چیست مناسب چه افرادی است و چه ضررهایی دارد؟

تعداد راه‌های رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن، به تعداد تمام افرادی است که دچار اضافه وزن هستند. البته ناگفته نماند که باید انواع رژیم غذایی غیراصولی لاغری را کنار بگذاریم و آن‌هایی که باقی مانده را به دو دسته روش‌های پزشکی و انواع رژیم غذایی تقسیم کنیم.

بوتاکس معده، یکی از انواع عمل لاغری است که برخی از افراد برای رسیدن به وزن ایده‌آلشان به سراغ آن می‌روند. حتما در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا متوجه شوید بوتاکس معده چیست و با چه هدفی انجام می‌شود ؟

4dec737a 0a02 4bd0 97be d34c9d145567 بوتاکس معده چیست مناسب چه افرادی است و چه ضررهایی دارد؟

بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس معده درواقع یک عمل جراحی سرپایی است که به شما کمک می‌کند زودتر لاغر شوید. در این روش پزشک از طریق لوله آندوسکوپی، سم بوتولونیم را از مجرای حلق و بینی وارد معده و به دیواره‌های آن تزریق می‌کند.

این دارو ماهیچه‌های دیواره معده را برای حدود سه ماه بی‌حرکت و از انقباض آن‌ها جلوگیری می‌کند. این امر باعث کند شدن سرعت هضم غذا شده و اجازه می‌دهد که غذا برای مدت طولانی‌تری در معده بماند؛ درنتیجه به شما کمک می‌کند سریع‌تر دست از غذا خوردن بکشید و برای مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید.

بوتاکس معده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم جزء افرادی هستید که می‌خواهند بدانند بوتاکس معده چیست و آیا جراحی بوتاکس معده برایتان مناسب است یا خیر، باید بگوییم که تشخیص این امر با پزشک جراح متخصص است. این روش معمولاً برای کاهش وزن در بیماران چاق و دیابتی که نتوانند با روش‌های سنتی کاهش وزن انجام دهند، استفاده می‌شود.

با این حال، بوتاکس معده تنها روش فوق‌العاده برای کاهش وزن نیست و باید با دقت و به همراه تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی سالم به سراغ آن بروید. همچنین، قبل از تصمیم‌گیری در مورد این روش، مهم است با پزشک متخصص مشورت کنید تا مزایا و معایب آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

پیشنهادی:  طراحی مدل لباس با مواد غذایی

a08de6e1 8a12 4f6c 8adf 58112e887154 بوتاکس معده چیست مناسب چه افرادی است و چه ضررهایی دارد؟

منابع معتبر جهانی از جمله سایت hopkinsmedicine می‌‌گویند بوتاکس معده به‌طور معمول برای بیمارانی مناسب است که:

  • شاخص توده بدنی (BMI) 30 تا 40 داشته باشند. افرادی که شاخص توده بدنی آن‌ها بیش از این مقدار باشد مجاز به بوتاکس معده نیستند.
  • افرادی که میل زیادی به غذا خوردن دارند و می‌خواهند جلوی آن را بگیرند.
  • افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند و می‌خواهند به سرعت و در کمترین زمان لاغر شوند.

با این حال چنانچه شرایط بالا را دارید، بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای بوتاکس معده با متخصص مشورت کنید. پزشک با بررسی وضعیت سلامتی شما و در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند وزن، بیماری‌های زمینه‌ای و تاریخچه پزشکی، توصیه‌های مناسب را برای شما خواهد داشت

خطرات وعوارض بوتاکس معده

پزشکان متخصص با روش‌های علمی ثابت کرده‌اند بوتاکس معده چیست و چه تاثیری در کاهش وزن دارد. این روش سال‌هاست که در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از آن در دوز مناسب توسط متخصص هیچ ضرری ندارد.

از آنجایی که استفاده از بوتاکس معده یک روش استاندارد آندوسکوپی است، ممکن است پس از انجام آندوسکوپی معده شما کمی خونریزی داشته باشد که با توجه به روش پزشکی مورد استفاده، طبیعی است.

به‌طور کلی عوارض ناشی از بوتاکس معده را می‌توان در چند دسته تقسیم‌بندی کرد:

  • عوارض جراحی: مانند خونریزی، عفونت، تورم و درد در محل تزریق بوتاکس.
  • مشکلات گوارشی: مانند مشکلات هضمی، نفخ، اسهال یا تغییر در الگوی مدفوع.
  • احتمال بروز ناراحتی معده: ازجمله التهاب معده یا زخم معده.
  • عدم کارایی تزریق: برخی از بیماران ممکن است با این روش به نتیجه مطلوبشان نرسند.
  • نیاز به تکرار: اثر بوتاکس معده معمولاً موقت است و به مرور زمان کاهش می‌یابد. بنابراین، گاهی ممکن است تکرار این روش لازم باشد.
  • عوارض آلرژیک: در برخی از افراد ممکن است واکنش آلرژیکی نسبت به بوتاکس رخ دهد، از جمله آنافیلاکسی که نوعی واکنش آلرژیکی شدید است.
پیشنهادی:  بهترین آرایشگاه زنانه در زعفرانیه و سعادت آباد تهران برای عروس و کوتاهی مو چه ویژگی هایی دارد؟

bc81739e e07b 43ee 8dde 211c42f02960 بوتاکس معده چیست مناسب چه افرادی است و چه ضررهایی دارد؟

میزان کاهش وزن بعد از بوتاکس معده چقدر است؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، بوتاکس معده به‌عنوان یک درمان معجزه‌آسا شناخته نمی‌شود و به‌تنهایی تاثیر چندانی روی کاهش وزن شما ندارد. با این حال، این روش برای افرادی که 8 الی 10 کیلو اضافه وزن دارند و می‌خواهند در کنار رژیم غذایی و ورزش، جراحی انجام دهند، توصیه می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که تزریق موفقیت‌آمیز بوتاکس به معده می‌تواند کاهش وزن حدود 5 تا 10 درصدی در طی شش ماه را به همراه داشته باشد. البته اگرچه بوتاکس معده به‌عنوان راهی برای کاهش اشتها و کمک به رژیم لاغری شناخته شده است، اما در بیمارانی که پس از عمل بوتاکس با کربوهیدرات بالا تغذیه می‌کنند، احتمال شکست وجود دارد. . مطمئن باشید اگر به جای بوتاکس معده رژیم مزوبولیک را امتحان کنید نتیجه بهتری می‌گیرید.

برای اینکه از عمل بوتاکس معده نتیجه بهتری دریافت کنید، حتما با پزشک مشورت کرده و نکات زیر را رعایت کنید.

  • برای جلوگیری از ناراحتی معده غذاهایتان را آهسته میل کنید.
  • غذای خود را به‌طور کامل بجوید.
  • زمانی که احساس سیری کردید دست از غذا خوردن بکشید.
  • اگر پزشک تشخیص داد چندین مرتبه بوتاکس را تکرار کنید، بهتر است تزریق را انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

820f4f0e 6cbe 4bfb b24a 1a7a62b5f4a2 بوتاکس معده چیست مناسب چه افرادی است و چه ضررهایی دارد؟

بوتاکس معده به چه کسانی پیشنهاد نمی‌شود؟

حالا که متوجه شدید بوتاکس معده چیست و برای چه افرادی مناسب است، باید به سراغ شناخت مواردی بروید که قادر به استفاده از این روش جراحی معده نیستند و برای رسیدن به تناسب اندام باید از روش‌های دیگری استفاده کنند.

مجله سلامتی لیمومی می‌گوید این روش برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های عضلانی هستند یا افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند، اصلاً مناسب نیست. همچنین تحقیقات علمی نشان می‌دهد که اثر داروی مورد استفاده در بوتاکس معده پس از گذشت چهار الی شش ماه به‌طور کامل از بین می‌رود. پس نمی‌توان آن را روشی دائمی دانست.

این افراد به‌هیچ‌عنوان نباید به سراع بوتاکس معده بروند:

  • افرادی که در گذشته سایر روش‌های جراحی لاغری را انجام داده‌اند.
  • افرادی که انسولین تزریق می‌کنند.
  • اشخاصی که بیماری‌های مربوط به معده مانند عفونت معده، رفلاکس یا آلرژی‌های شدید دارند.
  • کسانی که قادر به رژیم گرفتن نیستند و در انجام مراحل رژیم پشتکار ندارند.
  • آن دسته از افراد که مشکل ریزه‌خواری دارند.
  • هنوز تحقیقات علمی از تاثیر منفی بوتاکس معده در زنان شیرده و باردار کامل نشده است. اما با این حال توصیه می‌کنیم این دسته از افراد از انجام تزریق بوتاکس معده جلوگیری کنند چون ممکن است روی جنین یا فرزند آن‌ها اثر خوبی نداشته باشد.
پیشنهادی:  لپ تاپ قسطی بدون ضامن

بعد از انجام بوتاکس معده چه بخوریم؟

همانطور که بسیار تاکید شد، بوتاکس معده به‌تنهایی برای کاهش وزن و لاغر شدن کافی نیست. اگر پس از انجام این عمل رژیم غذایی درستی نداشته باشید و سبک زندگی سالم را رعایت نکنید، نه‌تنها اثری از بوتاکس نخواهید دید بلکه ممکن است اضافه وزن نیز پیدا کنید.

توجه داشته باشید که پس از انجام بوتاکس معده، نباید غذاهای حاوی چربی و کربوهیدرات اضافی مانند فست‌فود را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید. بهتر است صبور باشید و با رعایت برنامه‌های غذایی، وزن اضافه‌تان را اصولی کم کنید تا مجدد به حالت قبل بازنگردید.

جمع‌بندی

با خواندن این مقاله متوجه شدید که بوتاکس معده چیست و کدام دسته از افراد چاق می‌توانند از این روش برای رسیدن به تناسب اندام استفاده کنند. بوتاکس معده نوعی تزریق از طریق آندوسکوپی است که با انقباض دیوار‌ه‌های معده، احساس سیری را در شما به‌وجود می‌آورد.

افرادی که از این روش برای لاغری استفاده می‌کنند نباید در گذشته از سایر روش‌های جراحی لاغری مانند اسلیو معده استفاده کرده باشند. ناگفته نماند که این روش به‌تنهایی کافی نیست و پس از انجام عمل، باید یک برنامه غذایی اصولی داشته باشید و آن را رعایت کنید تا به نتیجه دلخواهتان در کاهش وزن برسید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

شرایط و قیمت رهن و اجاره و خرید و فروش ملک در شهر مازندران

شرایط و قیمت رهن و اجاره و خرید و فروش ملک در شهر مازندران رهن …