فواید قهوه برای مردان

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که صبح با چشمانی خواب‌آلود از جای خود بلند می‌شوید و به یک محرک نیاز دارید تا شما را مثل فنر از رختخواب به بیرون پرتاب کند؟ فراتر از این دلایل معمولی برای انتخاب قهوه، انبوهی از فواید قهوه برای مردان وجود دارد که با هر بار نوشیدن صبحگاهی یا مصرف در طول روز از آنها بهره‌مند می‌شوید. در این نوشتار فهرستی از برترین فواید مبتنی بر استدلال‌های علمی را گردآوری کرده‌ایم تا بدانید که چرا باید آن فنجان قهوه را بنوشید.

894f9236 fbb9 4621 9140 dff3a9f6699c فواید قهوه برای مردان

پایه‌ای‌ترین فواید قهوه برای مردان در کاهش التهاب‌های بیماری‌زا

منظور ما التهاب ناشی از یک ضربه یا یک تمرین کشنده نیست. ما از نوعی التهاب بیماری‌زا صحبت می‌کنیم که با افزایش سن تحریک‌ و گسترده‌تر می‌شود. تاثیر شگفت‌انگیز کافئین بر سیستم ایمنی بدن شما از فواید قهوه برای مردان به‌شمار می‌رود.

در واقع تقریبا تمام مزایای سلامتی‌اش را می‌توان با توانایی‌ دارویی‌اش در مبارزه و دفع بیماری‌هایی (مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی) توصیف کرد. به‌طور دقیق‌تر کافئین گیرنده‌های خاصی را روی سلول‌های مغز مسدود می‌کند، این روش قهوه تاثیری تحریک‌کننده برای “بیداری” دارد. محققان دریافتند کافئین در فرایند انسداد این گیرنده‌ها، مسیرهایی را که مولکول‌های التهابی تولید می‌کنند نیز می‌بندد.

بنابراین، با افزایش سن از خواص قهوه غافل نباشید. در این مطالعه، مردان و زنان مسن‌تری که کافئین بیشتری می‌نوشیدند، مولکول‌های التهابی کمتری داشتند. آنها فشارخون پایین‌تر و شریان‌های منعطف‌تری دارا بودند.

پیشنهادی:  باریک‌ترین خانه آمریکا با عرض دو متر/ عکس

3909ea74 6352 4b42 9aa0 090176211a6e فواید قهوه برای مردان

تقویت ذهن و تیزهوشی از فواید قهوه برای مردان

قاطعانه می‌توان گفت که ما دیگر در جلوگیری از زوال عقل ناتوان نیستیم. طبق یک مطالعه، قهوه ممکن است بتواند مغز شما را تقویت کند. محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که 3 تا 5 فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند، حدود 65 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر یا زوال عقل بودند.

محافظت از قلب

هر کسی که در مورد حفظ و ارتقا سلامتی جدی است، اهمیت یک سیستم قلبی عروقی سالم را می‌داند. چیزی که احتمال دارد ندانید این است که با نوشیدن یک تا 2 فنجان قهوه در روز می‌توانید خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید که از جمله مهمترین فواید قهوه برای مردان است.

بر اساس یک مطالعه ژاپنی روی بیش از 76 هزار شرکت‌کننده، مردانی که به این راز حیاتی دست یافتند با مصرف روزانه یک تا دو فنجان قهوه، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا 38 درصد کاهش دادند.

عمر طولانی با مداومت بهره‌گیری از فواید قهوه برای مردان

در کنار سایر فواید قهوه برای مردان، یک مطالعه از انستیتوی ملی بهداشت رژیم غذایی و سلامت AARP روی بیش از 400 هزار نفر نشان داد که نوشیدن قهوه راه‌حلی برای دستیابی به عمر طولانی خواهد بود. بین سال‌های 1995 تا 2008، شرکت‌کنندگان مردی که حتی فقط یک فنجان قهوه در روز نوشیدند، خطر مرگ را تا 6 درصد کاهش دادند.

پیشنهادی:  بهترین قرص‌های گیاهی لاغری (کامل‌ترین لیست)

بیشترین کاهش خطر مرگ در گروهی که 4 تا 5 فنجان نوشیدند و معادل 12 درصد بود. البته در کنار توجه‌به خواص قهوه، دقت در انتخاب نوع باکیفیت و خرید قهوه از فروشگاه‌های معتبر نقشی اساسی در پیگیری این اهداف دارند.

سد دفاعی در برابر دیابت

12 درصد از مردان بالای 20 سال آمریکایی به دیابت مبتلا هستند. نیازی به گفتن نیست، این یک نگرانی رو به رشد است و توجه زیادی را در جامعه پزشکی به خود جلب می‌کند. بین سال‌های 1986 و 1998، محققان دانشگاه هاروارد مصرف قهوه و بروز دیابت نوع دو را در بیش از 40 هزار مرد پیگیری کردند.

آنها دریافتند که مصرف طولانی مدت قهوه خطر ابتلا به این نوع دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. آمار نشان‌دهنده آن بود که هر چه بیشتر بنوشند این خطر بیشتر کاهش می‌یابد. فقط به یاد داشته باشید که مصرف قند خود را محدود کنید!

کاهش دردهای روزمره

آیا در طول یک روز کاری معمولی درد دارید؟ آن‌قدرها هم غیرعادی نیست. اما آنچه که شگفت‌آور است میزان احساس شادابی بسیاری از مردم پس از یک استراحت با صرف قهوه است که احتمالا دلیلی وجود دارد. محققان نروژی 48 نفر را در حال انجام کارهای اداری مطالعه کردند و دریافتند افرادی که قهوه می‌نوشیدند میزان شدت دردشان حدود 41 برآورد شد، در حالی‌که شرکت‌کنندگانی که هیچ قهوه‌ای ننوشیدند، شدت درد حدود 55 را بروز می‌دادند. پیشنهاد می‌شود با مطالعه سایر مقالات مجله اینترنتی خاقان مگ و بازدید از بخش فروشگاه سایت به این مهم مبادرت ورزید.

پیشنهادی:  گنج ۱.۵میلیون دلاری در استفراغ نهنگ!

کمک به کاهش وزن

اگر تمرکز فعلی شما بر روی کاهش وزن است، عصاره قهوه سبز، یکی از انواع قهوه می‌تواند کمک موثری به شما کند. پس از یک مطالعه 22 هفته‌ای بر روی 16 بزرگسال دارای اضافه‌وزن، محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که عصاره دانه قهوه سبز دریافت کرده بودند، کاهش وزن قابل‌توجهی را داشتند و 37 درصد از آنها از وزن قبل از چاقی به محدوده وزن طبیعی تغییر کردند.

de4dfb5d 05b6 4810 a11d f29ca95d10f7 فواید قهوه برای مردان

جمع‌بندی

استفاده از قهوه برای ما نه‌تنها یک لذت صبحگاهی است، بلکه این نوشیدنی تاثیرات سلامت‌محور عمده‌ای به‌خصوص برای مردان دارد. 7 مورد از مهم‌ترین فواید قهوه برای مردان را بر اساس متون علمی نام بردیم. البته فواید بی‌شمار دیگری از مصرف این نوشیدنی وجود دارد که برخی از آنها برای ما شناخته‌شده هستند و باعث شده است تا این نوشیدنی کافئین‌دار در کانون توجه جهانیان باشد.

https://www.mensjournal.com/food-drink/6-surprising-health-benefits-of-coffee

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …