چگونه سمعک مناسب انتخاب کنیم؟

45gvc54tg چگونه سمعک مناسب انتخاب کنیم؟
تصویر یک کودک درحالی که از سمعک استفاده می‌کند

سمعک‌های زیادی با امکانات، ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی وجود دارد که توسط کمپانی‌های مطرح دنیا طراحی و ساخته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا مناسب‌ترین سمعک را با توجه به نیاز خود تهیه کنید. مواردی که می‌تواند شما را در انتخاب سمعک مناسب کمک کند عبارت است از: بررسی امکانات و ویژگی‌های سمعک، اطلاع داشتن از وضعیت بیماری خود و مهمتری از همه مشورت با متخصص شنوایی سنجی

سمعک ها چگونه کار می‌کنند

همه سمعک‌ها از قطعات اصلی یکسانی برای انتقال صداها از محیط اطراف به گوش ما و همچنین بلندتر کردن آنها استفاده می‌کنند. بیشتر سمعک‌ها دیجیتال هستند (در این تقسیم بندی 2 دسته سمعک داریم، سمعک دیجیتال و سمعک آنالوگ) و همه با باتری سمعک سنتی یا باتری قابل شارژ تغذیه می‌شوند.

میکروفون‌های بسیار کوچکی  که درون سمعک‌ها تعبیه شده‌اند، صداهای محیط را جمع آوری می‌کنند. یک تراشه کامپیوتری صدای ورودی را به کد دیجیتال تبدیل می‌کند. این تراشه صدا را بر اساس میزان کم شنوایی، محیط اطراف و … و صداهای اطراف شما تجزیه و تحلیل و تنظیم می‌کند. سپس سیگنال‌های تقویت شده دوباره به امواج صوتی تبدیل می‌شوند و از طریق بلندگوها که گاهی اوقات گیرنده نامیده می‌شوند به گوش شما می‌رسند. این تنظیمات باید توسط متخصص شنوایی انجام شود.

35t34t چگونه سمعک مناسب انتخاب کنیم؟

انواع سمعک‌ها

برای انتخاب سمعک مناسب، ابتدا لازم است شما آنها ار بهتر بشناسید. سمعک‌ها از نظر قیمت، اندازه، ویژگی‌های خاص و نحوه قرارگیری آنها در گوش بسیار متفاوت هستند. در مدل نحوه قرار گرفتن سمعک در گوش، سمعک‌های را به چهار دسته تقسیم می‌کنند که به بررسی آنها می‌پردازیم.

پیشنهادی:  پرسه ببر در خیابان های هیوستون +تصاویر

34cgft34g چگونه سمعک مناسب انتخاب کنیم؟

سمعک کاملا در کانال گوش

یک سمعک کاملاً درون کانال به گونه‌ای ساخته شده است که در داخل کانال گوش شما قرار گیرد. کاهش شنوایی خفیف تا متوسط ​​را در بزرگسالان بهبود می‌بخشد. از مهمترین ویژگی‌های این سمعک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در بین سمعک‌های دیگر از همه کوچک‌تر است و تقریبا در گوش فرد دیده نمی‌شود
  • به علت اینکه درون گوش قرار گرفته است، کمتر احتمال دارد صدای باد را دریافت کند
  • از باتری‌های بسیار کوچکی استفاده می‌کند که عمر کمتری دارند و کار کردن با آنها دشوار است
  • از امکانات اضافی مانند کنترل صدا یا میکروفون جهت دار برخوردار نمی‌باشد
  • جرم گوش موجب مسدود شدن بلندگو می‌شود

سمعک در کانال گوش

سمعک درون کانال (ITC) به صورت سفارشی ساخته شده و تا حدی در کانال گوش قرار گیرد. این سبک می‌تواند کاهش شنوایی خفیف تا متوسط ​​را در بزرگسالان بهبود بخشد. از مهمترین ویژگی‌های این سمعک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نسبت به مدل‌های بزرگتر در گوش کمتر دیده می‌شود
  • شامل ویژگی‌هایی است که روی دستگاه‌های کمکی کاملاً درون کانال مناسب نیستند، اما ممکن است به دلیل اندازه کوچک تنظیم آن دشوار باشد.
  • جرم گوش موجب مسدود شدن بلندگو می‌شود
پیشنهادی:  بهترین آرایشگاه زنانه در زعفرانیه و سعادت آباد تهران برای عروس و کوتاهی مو چه ویژگی هایی دارد؟

سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوشی (ITE) در دو سبک سفارشی ساخته می‌شود (یکی که بیشتر قسمت کاسه‌ای شکل گوش بیرونی شما را در بر می‌گیرد (پوسته کامل) و دیگری که فقط قسمت پایینی (نیمه پوسته) را پر می‌کند. هر دو برای افرادی که کم شنوایی خفیف تا شدید دارند مفید هستند و با میکروفون‌های جهت دار (دو میکروفون برای شنیدن بهتر در نویز) در دسترس هستند.

  • شامل ویژگی‌هایی است (مانند کنترل صدا) که در سمعک‌های کوچک‌تر وجود ندارد.
  • رسیدگی به آن راححت تر است
  • از یک باتری بزرگتر برای عمر باتری بیشتر استفاده می‌کند و امکانات بیشتر برای باتری‌های قابل شارژ
  • صدای باد بیشتری نسبت به دستگاه‌های کوچکتر دریافت می‌کند.
  • هنگام استفاده برای دیگران کاملا قابل مشاهده است.
  • جرم گوش موجب مسدود شدن بلندگو می‌شود.

2rx2r23 چگونه سمعک مناسب انتخاب کنیم؟

سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوش (BTE) بالای گوش شما قلاب می‌شود و پشت گوش قرار می‌گیرد. یک لوله سمعک را به یک گوشی سفارشی به نام قالب گوش متصل می‌کند که در کانال گوش شما قرار می‌گیرد. این نوع برای افراد در هر سنی و کسانی که تقریباً هر نوع کم شنوایی دارند مناسب است.

به طور سنتی بزرگترین نوع سمعک بوده است، اگرچه برخی از طرح‌های کوچک جدیدتر به سختی قابل مشاهده هستند.

  • دارای میکروفون جهت دار
  • نسبت به مدل‌های دیگر، قدرت تقویت صدای بیشتری دارد.
  • ممکن است صدای باد بیشتری نسبت به سبک‌های دیگر دریافت کند.
  • برخی از انواع آن، دارای باتری شارژی می‌باشد.
پیشنهادی:  شرایط اجاره خودرو در دبی چیست؟

نکات مهم هنگام خرید سمعک

تا به اینجای کار با انواع سمعک و مشخصات آن آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم نکات مهم خرید سمعک را بررسی کنیم تا به شما در انتخاب مناسب‌ترین سمعک کمک کنیم.

  • به پزشک شنوایی سنجی مراجعه کرده و معاینه شوید: قبل از خرید حتما باید معالجه شوید تا پزشک معالج برای شما سمعک تجویز کند، سپس با مشورت با او، نوع سمعکی که مناسب شما است را خریداری کنید.
  • تقاضای یک دوره آزمایشی بکنید: معمولاً با یک دوره آزمایشی می‌توانید سمعک دریافت کنید. ممکن است کمی طول بکشد تا به دستگاه عادت کنید و تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.
  • گارانتی را بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که سمعک دارای ضمانت نامه ای است که قطعات و کار را برای مدت مشخصی پوشش می دهد. زیرا قیمت این دستگاه‌ها بالا است و با توجه به اندازه و حساسیت آنها، امکان خراب شدن دارند.

کلینیک شنوایی سنجی دانیال، بهترین مرکز شنوایی سنجی در ایران با بهره‌گیری از تلنولوژی روز و متخصصین متعد شنوایی را به شما هدیه می‌دهد. شما در هر لحظه از شبانه روز می‌توانید با ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید. مشاورین ما دلسوزانه تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات شنوایی شما می‌کنند. شماره تماس: 09308946561 / 02186035953

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …