نگاهی به عطرهای محبوب ورساچه

برند ورساچه از شناخته‌شده‌ترین برندهای لوکس است که کار خود را با طراحی و تولید لباس آغاز کرد و پس از مدتی فعالیت، عطر را نیز به محصولات خود افزود. این محصول جدید با استقبال بسیاری روبه‌رو شد. در واقع این برند سبب انقلابی در صنعت عطرسازی جهان شد و اتفاقات جدیدی در این حوزه رقم زد.

عطرهای ورساچه به‌قدری محبوبیت دارند که نمی‌توان تنها از یکی از آن‌ها نام برد. به همین خاطر در ادامه‌ی مطلب به معرفی تعدادی از شاخص‌ترین رایحه‌های این برند پرداخته می‌شود؛ که با گذر سال‌ها نه‌تنها طرفداران خود را از دست نداده‌اند، بلکه روزبه‌روز افراد بیشتری را با خود همراه کرده‌اند.

45vg46y64 نگاهی به عطرهای محبوب ورساچه

تاریخچه‌ی عطرهای ورساچه

استشمام رایحه‌های برند ورساچه، ما را به زادگاه این برند، ایتالیا، می‌برد. بسیاری از این عطرها بر پایه‌ی لیمو، ترنج و انواع مرکبات هستند که تاکیدی است بر اصالت ایتالیایی این برند؛ که سال‌هاست پا فراتر از خاک ایتالیا گذاشته و با وجود جهانی شدن، هم‌چنان رو به رشد است. در واقع، این رایحه‌های میوه‌ای وابستگی تنگاتنگی با هویت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد منشا خود دارند. به همین خاطر است که از جنبه‌ی احساسی و تاثیرگذار درخشانی هم برخوردارند.

در حقیقت، عطرهای برند ورساچه را می‌توان ادای دین این برند به محل تولدش سردمدارانش دانست. جیانی ورساچه، بنیان‌گذار برند ورساچه، اولین عطر این کمپانی را با نام «جیانی ورساچه برای زنان» در سال 1981 تولید کرد و از سال 1981 تا همین امروز، این برند صاحب ویژه‌ترین و شیک‌ترین عطرهاست. عطرهای ورساچه هم مثل پوشاکش، بی‌نهایت لوکس و متفاوت است. پس اگر مشتاق استشمام رایحه‌های بی‌نظیر هستید، در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها پرداخته می‌شود.

56hyv46yhy4 نگاهی به عطرهای محبوب ورساچه

ورساچه پورهوم (Versace pour homme)

عطر ورساچه پورهوم یکی از پرطرفدارترین‌های این لیست بلندبالاست. این محصول با رنگ متمایل به آبی و رایحه‌ی چوب و میوه‌های خنک، می‌تواند انتخاب خوبی برای فصول گرم سال باشد. این عطر مردانه، از سنبل، سرو، گل رز و مرکبات تشکیل شده. اما در پس رایحه‌های ذکرشده و در پایه‌ی این محصول ته‌مایه‌ای از مشک، عود و تنکا وجود دارد که اندکی از سردی موجود در آن می‌کاهد. ورساچه پورهوم اولین بار سال 2008 وارد بازار شد؛ با این حال همچنان رونق بسیاری دارد.

35gc53t53 نگاهی به عطرهای محبوب ورساچه

ورساچه دیلان بلو (Versace Dylan blue pour homme)

ورساچه دیلان بلو از دیگر عطرهای مردانه و محبوب برند ورساچه است. این محصول نسبتا جدیدتر است و سال 2016 تولید شده و رایحه‌ی ملایمی دارد که به تندی می‌زند و در پایه‌ی آن از عطر گریپ‌فروت، ترنج و برگ انجیر استفاده شده؛ اما در پایان زعفران، دانه‌ی درخت توکا و مشک بیشتر از بقیه به مشام می‌رسند. از ویژگی‌های این عطر می‌توان به خنکی و آرام‌بخشی آن اشاره کرد. به همین خاطر برای تابستان و مواقع گرم سال، مناسب‌تر است. شیشه‌ی عطر دیلان بلو هم مثل پورهوم آبی‌رنگ است، اما تفاوت‌هایی دارند.

پیشنهادی:  قیمت ساخت پروتز مچ پا چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز مچ پا

دیلان بلو، آبی پررنگ‌تری است که حال‌وهوای اقیانوس را تداعی می‌کند. اما پورهوم به رنگ آبی ملایمی است که خنکی در آن موج می‌زند. اما هر دو در وسط شیشه، لوگوی معروف برند ورساچه را، که تصویری از سر مدوسا است، در قاب دایره‌ای شکلی دارا هستند. ورساچه سال بعد از تولید دیلان بلو مردانه، عطر دیگری هم با همین نام برای زنان تولید کرد.

34cf3t4f3 نگاهی به عطرهای محبوب ورساچه

دیلان بلو زنانه (Dylan blue pour femme)، عطر گرمی دارد که مناسب فصل پاییز و زمستان است. این عطر از تلفیق رایحه‌های بسیاری تشکیل شده. به همین خاطر طیف وسیعی از افراد با سلیقه‌های مختلف، این عطر را دوست دارند. در پایه‌ی ساخت محصول از انگور، شبدر و سیب استفاده شده. در نت‌های میانی رز، هلو، میوه‌ی گل رز و یاس، ته‌مایه‌ی گرمی به این عطر بخشیده‌اند.

در آخر چوب، مشک و نعنا، با رایحه‌ای خنک، تعادل دلنشینی ایجاد کرده‌اند. این عطر میوه‌ای همه‌پسند، بسیار تاثیرگذار و قدرتمند است و می‌تواند برای استفاده‌ی روزانه انتخاب مناسبی باشد. همچنین طراحی چشم‌گیر آن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. کنارهم قرارگیری آبی تیره و طلایی، به‌همراه سر مدوسا، طراحی قدرتمند و جالب توجهی است.

35ttfc35ct نگاهی به عطرهای محبوب ورساچه

ورساچه اروس (Eros)

ورساچه اروس از دیگر عطرهای مردانه‌ی پرفروش این کمپانی است که رایحه‌ی ملایمی دارد و شیرین و خنک است. از بهترین خصوصیات این محصول، چهارفصل بودن آن است که امکان استفاده در تمامی فصول را فراهم می‌کند. با این حال می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای فصل زمستان باشد. در پایه‌ی اروس از سیب سبز، نعناع و لیمو استفاده شده اما در نهایت وانیل، سدر و خزه‌ی درخت بلوط به مشام می‌رسد. هرچند که در لایه‌های میانی ساخت آن از شمعدانی، انبر و تونکا هم استفاده شده است.

ورساچه و خدایان یونان باستان

همان‌طور که از لوگوی این برند مشخص است، ارتباط تنگاتنگی با اساطیر یونان باستان دارد. علاوه‌بر لوگو، در طرح و نقش‌های به‌کاررفته در پوشاک ورساچه هم، نقوشی متاثر از شخصیت‌ها و داستان‌های اساطیری دیده می‌شود. عطرهای ورساچه هم از این ارجاعات بی‌نصیب نبوده. نام شماری از این عطرها، پیشینه‌ی اساطیری دارند. برای نمونه می‌توان به «اروس» اشاره کرد. «اروس»، خدای عشق در اساطیر یونان باستان است. نام این محصول متناسب با کیفیت آن انتخاب شده. چراکه رایحه‌ی این عطر به‌قدری تازه و دلنشین است، که مثل عشق در قصه‌ی اروس، هوش از سر می‌برد. شاید بسیاری از عطرهای برند ورساچه، امکان استفاده برای زنان و مردان را به‌طور مشترک فراهم کند. اما عطر اروس، خاصیت مردانه‌ی به‌خصوصی دارد که آن را انحصارا در دسته‌ی عطرهای مردانه‌ی این برند قرار می‌دهد.

نقش‌مایه‌ی تودرتویی که نشان برند ورساچه است، سرتاسر شیشه‌ی عطر اروس را پوشانده و سر مدوسا در وسط شیشه قرار گرفته. این عطر هم مثل دو نمونه‌ی قبلی، آبی‌رنگ است. لوگوی  برند ورساچه هم که پیش‌تر به آن اشاره شد و در بسیاری از شیشه‌های عطر این کمپانی دیده می‌شود، برگرفته از اساطیر یونان است.

پیشنهادی:  بهترین راهنمای سرامیک خودرو در تهران

34frc34 نگاهی به عطرهای محبوب ورساچه

سه سال پس از آن‌ تولید این عطر، اروس زنانه وارد بازاد شد. این محصول با رایحه‌ی شیرین و خنک خود، مثل اروس مردانه، طرفداران بسیاری پیدا کرد. ظاهر این عطر شباهت بسیاری به نسخه‌ی مردانه‌ی آن دارد. هردو شیشه، طراحی فکرشده و جذابی دارند که نشان‌ از لوکس بودن محصولات برند ورساچه دارند. عطر اروس زنانه، در لایه‌های زیرین، رایحه‌ی انار، لیموترش و ترنج دارد. بعد به شکوفه‌ی لیمو، گل صدتومانی و یاس می‌رسد. و در نهایت با استشمام چوب و مشک و صندل، به کمال می‌رسد. استفاده از رایحه‌ی چوب، یکی از دلایل محبوبیت این عطر است. اروس زنانه هم طبق قصه‌ی اسطوره‌ی یونانی، نماد عشق است و قصه‌های بسیاری را از طریق روایح بی‌مثال تعریف می‌کند.

fc3f34 نگاهی به عطرهای محبوب ورساچه

ورساچه برایت کریستال (Versace bright crystal)

اما میان عطرهای زنانه‌‌ی محبوب برند ورساچه، می‌توان به برایت کریستال اشاره کرد. این عطر که اولین‌بار در سال 2006 تولید شد، هم‌چنان طرفداران بسیار زیادی دارد. بیشتر رایحه‌های استفاده‌شده در این عطر را انواع گل‌ها تشکیل می‌دهند؛ برای نمونه می‌توان به لوتوس، مشک، کهربا، چوب و ماگنولیا اشاره کرد. تمام گل‌هایی که برای ساخت این محصول مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از گل‌های موردعلاقه‌ی دوناتلا ورساچه، خواهر موسس برند ورساچه است.

انار هم از دیگر رایحه‌های به‌کاررفته در این محصول است که تعادل مناسبی میان شیرینی و ترشی ایجاد کرده. برایت کریستال، لطیف و ملایم و شیرین است و می‌تواند انتخاب خوبی برای فصل تابستان و بهار باشد؛ چراکه تجربه‌ی استشمام آن، بسیار مشابه عطر باغ‌های بهاری است.

شیشه‌ این عطر، صورتی‌رنگ است و نام برند و محصول روی آن درج شده و در کریستالی بزرگی دارد که با تراش‌های بسیار تزئین شده. به دلیل طراحی شیشه‌ی آن در بازار به ورساچه صورتی هم معروف است. از دیگر خصوصیات عطر برایت کریستال می‌توان به کیفیت کاملا زنانه‌ی آن اشاره کرد. این محصول به عنوان پرطرفدارترین عطر برند ورساچه در سال 2022 معرفی شده است.

wfc3f434 نگاهی به عطرهای محبوب ورساچه

یلو دایموند (yellow diamond)

تم‌های موجود در عطرهای برند ورساچه هم مثل پوشاک این کمپانی، بسیار فکرشده و سرشار از جذابیت‌اند. از اساطیر گرفته تا ویژگی‌های زنانه یا مردانه‌ی محصولات، هر کدام با ظرافت انتخاب شده و در قالب رایحه‌ای دلنشین تجلی یافته‌اند.

یلو دایموند که به معنای الماس زرد است، یکی دیگر از محصولات خط تولید عطر ورساچه است. یلو دایموند به عنوان انعکاسی از زیبایی بی‌حدومرز زنانه و یکی از لوکس‌ترین رایحه‌های برند ورساچه شناخته شده. این عطر نه‌تنها بهترین انتخاب برای حضور در مراسم‌های مجلل و برنامه‌های خاص است، بلکه جلوه‌ و جذابیتی بی‌انتها به زنان می‌بخشد.

چوب، مشک و کهربا از رایحه‌های به‌کاررفته در این عطر به‌شمار می‌روند. همراهی عطر مرکبات، گل و چوب، یادآور آفتاب گرم ساحل است و یلو دایموند با طراحی باشکوه‌ و عطر تاثیرگذارش، به‌سان خورشید می‌درخشد. این خصوصیات سبب شده که این محصول علاوه‌بر مجالس خاص، مناسب تعطیلات ساحلی هم باشد. طراحی شیشه‌ی یلو دایموند شباهت بسیاری به برایت کریستال دارد. اما رنگ زرد آن باعث شده که به ورساچه‌ی زرد هم شناخته شود.

پیشنهادی:  لایت فارکس LiteForex چیست ؟

e4cf3t3t43 نگاهی به عطرهای محبوب ورساچه

کریستال نویر(crystal noir)

برند ورساچه در سال 2004 با تولید عطر کریستال نویر، تحولی در خط تولید عطرهای خود ایجاد کرد. این عطر زنانه، ویژگی‌های بسیار متفاوتی از نمونه‌های پیشین دارد. رایحه‌ی گرم و تلخ آن که از نارگیل، گل یاسمن و فلفل سیاه به‌دست آمده، کیفیت فوق‌العاده منحصربه‌فردی را رقم زده.

کریستال نویر بهترین انتخاب برای فصول سردی مثل زمستان است. تلخی و عمق شیرین این عطر در ظاهر آن هم دیده می‌شود. شیشه‌ی این عطر در دو رنگ مشکی و بنفش تیره، ظاهری لوکس دارد که در ارتباطی تنگاتنگ با هویت این عطر و رایحه‌ی آن است. پایه‌ی این عطر، هل، فلفل و زنجبیل است. از نارگیل، گل صدتومانی، یاسمن و شکوفه‌ی پرتقال هم در تهیه‌ی آن استفاده شده.

اما رایحه‌ی پایانی، ترکیبی است از کهربا، چوب صندل سفید و مشک. کریستال نویر را با عطر گلفام و سرشار از ادویه‌ی خود می‌توان نقطه‌ی مقابل کریستال برایت ملایم و تابستانی دانست. شیشه‌ی کریستال نویر هم درست مانند برایت کریستال است. با  این تفاوت که تم رنگی هریک، نشان از رایحه و هویت منحصربه‌فرد خود دارد. برایت کریستال با رنگ صورتی ملایم خود، فضای میوه‌ای و تابستانی را تداعی می‌کند. درحالی که کریستال نویر با مشکی و بنفش تیره، نشان از رمزوراز و قدرت زنانه دارد.

2rctr24r نگاهی به عطرهای محبوب ورساچه

اهمیت انتخاب عطر مناسب

عطر مصرفی هرکسی می‌تواند امضای او باشد؛ به همین خاطر است که باید با توجه بسیار انتخاب شود. ما افراد بسیاری را صرفا از طریق عطرهایشان می‌شناسیم. معیارهای بسیاری در انتخاب عطر مناسب دخیل‌اند که اول از همه سلیقه‌ی مصرف‌کننده است.

در مرحله‌های بعدی لازم است که درک درستی از موقعیت خود، فصل و سایر مواردی که به آن‌ها اشاره شد داشته باشیم. کمپانی‌های زیادی در زمینه‌ی تولید عطر فعالیت دارند. با این حال برند ورساچه با تنوع و کیفیت بالای خود از پرطرفدارترین‌هاست. این برند، علاوه‌بر شیک و خاص بودن محصولاتش، تنوع گسترده‌ای از رایحه‌ها را ارائه می‌کند که می‌تواند مناسب طیف وسیعی از افراد با سلیقه‌های کاملا متفاوت باشد.

اما در عین تنوع محصولات، تمام تولیدات این کمپانی، دارای همبستگی هستند و هویت خود را حفظ کرده‌اند. این مسئله در اسامی عطرها، طراحی شیشه‌ها و روایح به‌خوبی مشاهده کرد. این هویت ثابت و قابل‌تحسین، سبب ماندگاری محصولات برند ورساچه شده است. با این حال توصیه می‌شود قبل از مراجعه به فروشگاه، از راهنماهای خرید عطر کمک بگیرید تا مناسب‌ترین رایحه‌ی ممکن را برای خود برگزینید. جزیره‌ عطر، یکی از بسترهایی است که در این زمینه می‌تواند کمک شایانی به علاقه‌مندان داشته باشد.

 

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …