قیمت ساخت پروتز مچ پا چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز مچ پا

r5h5 6h56h56 قیمت ساخت پروتز مچ پا چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز مچ پا

قیمت ساخت پروتز مچ پا ، اولین موضوعی است که افراد درگیر با قطع عضو از ناحیه پا را به خود درگیر می کند. این مساله، یکی از نگرانی های اصلی این افراد به شمار می رود و معمولا، سوالات زیادی در مورد آن پرسیده می شود. بهترین راهی که می توان برای دریافت قیمت پروتز مچ پا پیشنهاد کرد، مراجعه کردن به کلینیک های ساخت پروتز است.

آیا می دانستید قیمت ساخت پروتز مخصوص مچ پا تحت تاثیر این عوامل قرار دارد؟

اگر با سازندگان پروتزهای مصنوعی صحبت کرده و در مورد قیمت پروتز از آنها سوال کرده باشید، حتما متوجه شده اید که قیمت این اندام مصنوعی، از یک عدد ثابت پیروی نمی کند. برخی عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز را ما در ادامه، لیست کرده ایم:

1- قطعات به کار برده شده در ساخت پروتز مچ پا

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز، قطعاتی است که در ساخت آن به کار برده می شود. هر قدر این قطعات، پیچیده تر و مدرن تر باشند، قیمت پروتز نیز افزایش پیدا می کند. به یاد داشته باشید، انتخاب قطعات، با توجه به نوع پروتز و با توجه به نیازها و خواست متقاضی نصب پروتز صورت می گیرد.

2- قالب گیری

دیگر عامل موثر بر قیمت پروتز مچ پا سیلیکونی، قالب گیری است. در گذشته، از قالب های گچی برای قالب گیری استفاده می کردند؛ اما امروزه، برای آنکه ساخت پروتز با دقت بیشتری صورت گیرد، از دستگاه های اسکن سه بعدی استفاده می کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، ایلنا و چطور، کلینیک ارتوپدی فنی پایار، یکی از مجموعه های مجهز به این دستگاه های سه بعدی و پیشرفته است. در این کلینیک، قالب گیری و ساخت پروتز با دقت بالایی صورت می گیرد.

پیشنهادی:  پاکت آپشن چیست

3-  نوع ماده به کار برده شده در ساخت پروتز

امروزه، از مواد و ترکیبات مختلف برای ساخت پروتزها استفاده می کنند. یکی از متریال های مورد استفاده در ساخت پروتز، سیلیکون نام دارد. این ماده، انعطاف پذیری بالایی داشته و به سازندگان پروتز کمک می کند تا پروتزی شبیه به بدن انسان بسازند و در اختیار متقاضیان قرار دهند.

فیبر کربن، از مدرن ترین و جدیدترین مواد اولیه مورد استفاده در ساخت پروتز مچ پا است. این ماده، استحکام بالایی داشته و برای ساخت و طراحی پروتزهای ورزشی گزینه خوبی به نظر می رسد. لازم به ذکر است که قیمت این نوع پروتز از قیمت پروتز مچ پا از نوع سیلیکونی، بالاتر است.

35tc45t5c54 قیمت ساخت پروتز مچ پا چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز مچ پا

قیمت پروتز مچ پا سیلیکونی با بیمه چقدر است؟

مهم ترین نکته ای که خوب است در مورد قیمت پروتز مچ پا سیلیکونی با بیمه بدانید، این است که بیمه های دولتی در کشورمان که اغلبِ مردم را تحت پوشش خود برده اند، هزینه بالایی برای ساخت پروتزها یا اندام های مصنوعی بدن پرداخت نمی کنند، و یا هزینه ی پرداختی آن قدر ناچیز و اندک است که اصلا به چشم نمی آید. پس اگر خدای ناکرده نیاز داشتید که پروتز مچ پا نصب کنید، به هیچ عنوان به دنبال دریافت هزینه ساخت پروتز از این بیمه ها نباشید؛ زیرا پروتز، تحت پوشش خدمات این بیمه ها قرار ندارد.

پیشنهادی:  مرد تایلندی در حال خوردن شام ثروتمند شد

موضوع دیگری که می بایست در خصوص آن، اطلاع دقیق و کافی داشته باشد، قیمت پروتز مچ پا از نوع سیلیکونی و معرفی منبعی معتبر برای دریافت آن است. قیمت این پروتز، تحت تاثیر عوامل مختلف، از جمله کیفیت ماده مورد استفاده در ساخت پروتز و همین طور، وسعت قطع عضو قرار دارد و به همین دلیل نمی توان یک قیمت مشخص برای آن بیان کرد. اگر مجبورید از قیمت این پروتز مطلع شوید، حتما با کلینیک هایی که در حوزه ساخت پروتز فعالیت می کنند، صحبت کنید و سوالات خود را با کارشناسان این مراکز در میان بگذارید.

46gv46g4 قیمت ساخت پروتز مچ پا چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز مچ پا

ارزان ترین و گران ترین قیمت ساخت پروتز مچ پا چقدر است؟

قیمت ساخت پروتز مچ پا و پارامترهایی را که روی آن تاثیر دارد، در خطوط بالایی معرفی کرده و برای آنها توضیحاتی را بیان کردیم. درست است که این عوامل را نمی توان به فراموشی سپرد، اما در میان پروتزها، اندام های مصنوعی هستند که به دلیل پیچیدگی های خاصشان با قیمت بالاتری ساخته می شود. برای مثال، یکی از مدرن ترین و جدیدترین پروتزهای مخصوص مچ پا، پروتز پای هوشمند است.

پیشنهادی:  پنج مزیت برتر سیستم داکت اسپلیت در پروژه های مسکونی چیست؟

قطعات و اجزای فوق العاده پیشرفته و مدرنی در این نوع پروتز به کار برده می شود و کسی که می خواهد برای ساخت و نصب این نوع اقدام کند، باید هزینه بالایی بپردازد. این نوع پروتز، یکی از گران ترین انواع پروتزهای موجود است. قیمت پروتز مچ پا سیلیکونی، از پروتزهای پیشرفته و مدرن پایین تر است و این نیز به دلیل عملکرد ساده ای است که از آن مشاهده می شود.

کلام آخر

فرقی نمی کند که برای ساخت کدام یک از انواع پروتز می خواهید اقدام کنید، نکته مهمی که باید در جریان باشید این است که، قیمت ساخت پروتز، تابع عوامل و پارامترهای متفاوتی است و کلینیک های ساخت پروتز، تنها منابعی هستند که می توانند به شما بگویند قیمت پروتز چقدر برای شما تمام می شود. یکی از مجموعه های حرفه ای و با سابقه ساخت انواع اندام های مصنوعی، ساخت ارتز و ساخت کفش و کفی طبی در کشور، کلینیک ارتوپدی فنی پایار است. این مجموعه از هیچ تلاشی برای ارائه بهترین خدمات فروگذاری نمی کند.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …