پروتز سینه برای ورزشکاران

vg46y46y پروتز سینه برای ورزشکاران

یکی از عمل های زیبایی محبوبی که در میان خانم ها مخصوصا در سال های اخیر رواج پیدا کرده، پروتز سینه است. از طرفی ورزش، یکی از حیاتی ترین فعالیت ها برای تناسب اندام و داشتن سبک زندگی سالم است. با این حال انجام ورزش می تواند به دلیل چربی سوزی در قسمت بافت سینه، اندازه سینه را کاهش دهد و سینه های ورزشکار یا کوچک شود یا حالت افتادگی پیدا کند. در اینجاست که پروتز برای ورزشکاران کارساز است.

جراحی پروتز سینه برای ورزشکاران

سینه خانم ها به دلایل متعددی مانند چاقی، لاغری یا حتی به صورت ژنتیکی فرم های مختلفی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیم می گیرند که با روش ها متعددی مانند تزریق چربی به سینه یا پروتز سینه، به یک سینه ایده آل دست یابند.

ورزشکارانی که به دنبال پروتز سینه هستند باید بدانند که انجام این عمل با بیهوشی عمومی صورت می گیرد. شما در جلسه مشاوره قبل از جراحی با پزشک، نوع پروتز مناسب با بدن خود را انتخاب خواهید کرد. سپس بعد از جراحی به اتاق ریکاوری می روید تا به هوش آیید. شما معمولا می توانید همان روز عمل به خانه بروید مگر اینکه بیماری خاصی داشته باشید که باید تحت نظر باشید.

پروتز سینه برای ورزشکاران بسته به عوامل مختلفی ممکن است زیر عضله یا روی عضله قرار گیرد. اگر پروتز شما زیر عضله قرار گیرد احتمالا  درد بیشتری را به نسبت افرادی که پروتز آن ها روی عضله سینه شان است حس می کنید.

جنس پروتز سینه برای ورزشکاران

خانم های ورزشکاری که به دنبال پروتز سینه هستند معمولا با چند انتخاب برای جنس پروتز سینه مواجه می شوند. پروتزهای سینه به دو صورت ژل سیلیکون و سالین هستند. اگر فرم طبیعی سینه دوست دارید انتخاب پروتز سیلیکونی برای شما مناسب تر است. ضمنا احتمال پاره شدن پروتز در پروتزهایی که سیلیکونی هستند، از سالینی ها بیشتر است.

اگر تمایل به انجام پروتز سینه در تهران دارید ، برای آشنایی بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

انتخاب سایز مناسب پروتز سینه برای ورزشکاران

بسته به نظر و هدف ورزشکار از پروتز سینه و سایز سینه مد نظرش و ارزیابی جراح مبنی بر تناسب پروتز انتخابی به بدن ورزشکار، سایز مناسب برای پروتز سینه انتخاب می شود. بهترین سایز پروتز سینه برای ورزشکاران به گونه ای است که متناسب با قفسه سینه ورزشکار باشد. یعنی باید به گونه ای باشد که هم طبیعی باشد و هم فرد بتواند مجددا به دنیای ورزش برگردد.

پیشنهادی:  پاکت آپشن چیست

اگر پوست ورزشکار حالت کشسانی زیادی نداشته باشد، نمی تواند از پروتزهای با سایز بالا استفاده کند. چرا که این پروتزها به بافت سینه آسیب می رساند. بهترین کار این است که خودتان از قبل در خصوص انواع پروتزهای سینه تحقیق کنید، سایز مد نظرتان را به جراح بگویید و در نهایت تصمیم نهایی را به عهده خود جراح بگذارید.

انتخاب محل قرارگیری پروتز سینه برای ورزشکاران

به جدول زیر در خصوص انتخاب محل قرارگیری پروتز سینه برای ورزشکاران توجه کنید

محل قرارگیری پروتز توضیحات
پروتز زیر عضله در صورتی که ورزشکار بدنش بافت سینه و چربی کافی برای پوشش دادن پروتز را نداشته باشد، پروتز برای او زیر عضله قرار می گیرد.
پروتز روی عضله در صورتی که ورزشکار بافت سینه و چربی زیادی داشته باشد، پروتز روی عضله قرار می گیرد.

مراقبت های پروتز سینه بعد از عمل برای ورزشکاران

اگر می خواهید خیلی سریع تر ورزش را از سر بگیرید و بهبود یابید باید مراقبت های بعد از عمل را به خوبی انجام دهید. به مراقبت های بعد از عمل زیر توجه کنید:

  • بعد از عمل مراقب نوسانات وزنی باشید. افزایش وزن از عوامل افتادگی سینه به شمار می رود.
  • تا 1 سال بعد از جراحی پروتز سینه از بارداری اجتناب کنید.
  • تا چند وقت از سوتین های بدون فنر استفاده کنید.
  • از گذاشتن مستقیم یخ روی پوست خودداری کنید.
  • خیلی سریع به ورزش برنگردید. بگذارید روند بهبودی شما خیلی آرام پیش برود. به بدن خود گوش دهید تا ببینید چه زمانی وقت آن رسیده است تا ورزش را شروع کنید.
  • در هنگام مصرف داروهای بعد از جراحی، رانندگی نکنید چرا که برخی از این داروها خواب آلود هستند.

نقاهت بعد از پروتز سینه برای ورزشکاران

به طور کلی روند بهبودی و زمان نقاهت بعد از جراحی پروتز سینه در بدن افراد مختلف با هم متفاوت است بنابراین نمی توان یک نسخه برای همه پیچید. با این حال میانگین نقاهتی که بیشتر بیماران تجربه می کنند، تقریبا 6 هفته است. این دوران، دوره طلایی شما برای بهبودی هستند یعنی هر چه شما بیشتر دستورالعمل های جراح خود را دنبال کنید، سریع تر بهبود پیدا می کنید.

شما تقریبا در 5 روز اول بعد از جراحی ابدومینوپلاستی اوج درد را احساس خواهید کرد اما درد شما کم کم برطرف می شود. استفاده از سوتین های جراحی یا گن های مخصوص نیز برای شما مناسب است.

پیشنهادی:  عجیب‌ترین مدل موی زنانه از اسپانیا!

خطرات پروتز سینه برای ورزشکاران

پروتز سینه خطرات مختلفی دارد، از جمله:

  • انقباض کپسولی
  • درد سینه
  • عفونت
  • تغییر در حس نوک سینه
  • تغییر موقعیت ایمپلنت
  • نشت یا پارگی ایمپلنت

نحوه عمل پروتز سینه برای ورزشکاران

در مورد ترجیحات خود برای اندازه، احساس و ظاهر سینه ها با یک جراح پلاستیک مشورت خواهید کرد. جراح انواع خاصی از ایمپلنت ها و همچنین گزینه هایی برای تکنیک های جراحی را شرح می دهد.

ورزشکاران عزیز، قبل از تصمیم نهایی برای پروتز سینه به نکات زیر توجه کنید:

  • ایمپلنت سینه مانع از افتادگی سینه شما نمی شود. اگر سینه های شما افتادگی دارد، جراح ممکن است لیفت سینه را هم با پروتز سینه توصیه کند.
  • پروتز سینه تضمینی برای ماندگاری مادام العمر نیست. میانگین طول عمر یک ایمپلنت حدود 10 سال است. سینه ‌های شما پیر می‌شوند و عواملی مانند افزایش وزن یا کاهش وزن ممکن است ظاهر سینه‌ های شما را تغییر دهد. این مسائل احتمالاً منجر به جراحی مجدد می شود.
  • اگر به ماموگرافی نیاز داشتید، ممکن است کار کمی پیچیده شود. حتما با فردی که ماموگرافی انجام می دهد در میان بگذارید که پروتز سینه انجام داده اید.
  • بعد از انجام پروتز سینه، شروع ورزش حرفه ای شما پس از گذراندن دوره نقاهت مشکلی ندارد.
  • ایمپلنت سینه در برخی کیس ها ممکن است شیردهی را با مشکل مواجه کند. برخی از زنان پس از بزرگ کردن سینه می توانند با موفقیت شیردهی کنند. با این حال، برای دیگران، شیردهی ممکن است چالش برانگیز باشد.
  • بیمه پروتز سینه را پوشش نمی دهد. تا زمانی که از نظر پزشکی ضروری باشد – مانند پس از ماستکتومی برای سرطان سینه – بزرگ کردن سینه تحت پوشش بیمه نیست.
  • ممکن است پس از برداشتن ایمپلنت سینه به جراحی اضافی نیاز داشته باشید. اگر تصمیم به برداشتن ایمپلنت خود دارید، ممکن است به لیفت سینه یا سایر جراحی های اصلاحی برای کمک به بازیابی ظاهر سینه خود نیاز داشته باشید.
  • ممکن است قبل از جراحی نیاز به ماموگرافی داشته باشید.
  • پزشک شما ممکن است داروهای خاصی را قبل از جراحی نیز توصیه کند مصرف کنید یا مصرف نکنید. به عنوان مثال، اجتناب از آسپرین یا سایر داروهایی که می توانند خونریزی را افزایش دهند، مهم است.
  • اگر سیگار می‌کشید، جراح از شما می‌خواهد که برای مدتی – حدود چهار تا شش هفته – قبل و بعد از جراحی سیگار را ترک کنید.
  • ترتیبی دهید که شخصی بعد از جراحی شما را به خانه برساند و حداقل شب اول را در کنار شما بماند.
پیشنهادی:  پرنده ای شبیه به شبح +عکس

مواردی که در هنگام پروتز سینه برای ورزشکاران در حین عمل اعمال می شود

برای قرار دادن ایمپلنت سینه، جراح پلاستیک شما یک برش در یکی از سه محل زیر ایجاد می کند:

  • چین زیر سینه شما (زیر پستانی)
  • زیر بازو (زیر بغل)
  • اطراف نوک سینه شما

پس از ایجاد برش، جراح بافت سینه شما را از ماهیچه ها و بافت قفسه سینه جدا می کند. این برش یک سوراخ در پشت یا جلوی بیرونی ترین عضله دیواره قفسه سینه (عضله سینه ای) ایجاد می کند. جراح ایمپلنت را در این سوراخ قرار می دهد و آن را در محل جای گزاری می کند.

ایمپلنت های سالین خالی وارد می شوند و پس از قرار گرفتن در جای خود با آب نمک استریل پر می شوند. ایمپلنت های سیلیکونی از قبل با ژل سیلیکون پر شده اند.

هنگامی که ایمپلنت در جای خود قرار می گیرد، جراح برش را بخیه می زند.

سخن پایانی

انواع مختلفی از روش های جراحی سینه در نظر گرفته شده است که هر کدام برای شرایط متفاوتی طراحی شده اند. برای زنانی که می‌خواهند سینه های پرتری داشته باشند، بزرگ کردن سینه با ایمپلنت ممکن است راه‌حل ایده‌ آلی باشد.

از طرف دیگر، لیفت سینه ممکن است ظاهری جوان ‌تر را به سینه‌ های افتاده بازگرداند. زنانی که سینه های بزرگ و سنگینی دارند که باعث ناراحتی جسمی یا روحی آن ها می شود ممکن است به جراحی کوچک کردن سینه علاقه مند شوند. تمامی این موارد در جلسه مشاوره قبل از عمل بررسی می شود تا تصمیم نهایی گرفته شود.

دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی برای رفاه حال شما عزیزان از روزهای شنبه تا سه شنبه در ساعات کاری 14 الی 17 پاسخگوی شما عزیزان است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را مطالعه نموده و یا در ساعات مشخص به ما تماس بگیرید.  همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …