واچر هتل چیست؟

اگر شما هم تا به حال به شهر های مختلف دنیا سفر کرده اید، حتما با اصطلاحی به نام واچر هتل یا معادل انگلیسی آن یعنی Voucher Hotel آشنایی دارید. اگر هم تا به حال به خارج از کشور سفر نکرده اید، در این مقاله قصد دارم شما را با مفهوم آن آشنا کنیم.واچر هتل در اصل به معنای تاییدیه ی رزرو اتاق در هتل یک شهر توسط یک توریست خارجی می باشد. در برگه ی واچر هتل که یک برگه ی رسمی از طرف هتل می باشد، اطلاعاتی مانند اسم مهمانان، تاریخ ورود و خروج آن ها و همچنین اطلاعاتی در مورد خود هتل ارائه شده است.

برای مثال اگر شما قصد سفر به هتل پارمیدا کیش را دارید، لازم نیست واچر هتل را از هتل مربوط دریافت کنید و موقع تحویل گرفتن اتاق هایتان آن را به بخش پذیرش ارائه دهید. در این حالت شما تنها یک رسید ساده از هتل داخلی دریافت می کنید. واچر هتل به عنوان یک تاییدیه، ثابت می کنید که شما هزینه ی اتاقی که قصد اقامت در آن را دارید را پرداخت کرده اید؛ نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که هزینه ی پرداختی توسط مهمان، در این برگه ممکن است آورده شود و یا ممکن است بر روی آن وجود نداشته باشد.

پیشنهادی:  رشد سنگ های زنده؛ پدیده ای عجیب در رومانی + عکس

erckfmo3pfj4po4tjnoi53th98o5i3thui53yt85tu53io 300x225 واچر هتل چیست؟

به بیان ساده تر می توان واچر هتل را به منزله ی یک رسید دانست که هنگامی که شما هتل را رزرو می کنید (چه به صورت آنلاین و چه روش های دیگر)، این رسید به شما داده می شود؛ روش های مختلفی نیز برای دریافت واچر هتل وجود دارد که از جمله ی آن ها می توان به دریافت مستقیم از هتل به صورت حضوری، دریافت اینترنتی، دریافت به صورت فکس و … اشاره کرد.

در هنگام دریافت واچر هتل، باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که نام فرد مهمان، با نام درج شده ی شما در پاسپورت باید یکسان باشد، چون در غیر این صورت هتل به هیچ وجه اتاق ها را به شما تحویل نمی دهد.

برای بار دوم نیز باید بگوییم که اگر مسافری قصد داشته باشد به شهری در کشور خودش سفر کند، لازم نیست از سمت هتل، اقدام به دریافت واچر هتل کند. مثلا اگر یک ایرانی قصد داشته باشند به جزیره ی کیش سفر کند و در هتل پارمیدای این جزیره اقامت بگیرد، لازم نیست از طرف هتل پارمیدا کیش اقدام به دریافت واچر هتل کند. در این حالت تنها یک رسید ساده از طرف هتل دریافت می کنید که به طور معمول دیگر به عنوان واچر هتل شناخته نمیشود.

پیشنهادی:  راهنمای خرید قایق کنترلی

کاربرد واچر هتل :

می توان گفت برای گردشگران خارجی که هتل رزرو کرده اند، مهم ترین سندی که لازم است آن ها همراه خود داشته باشند، واچر هتل می باشد. گردشگران باید واچر هتل را هنگام ورود به هتل، به بخش پذیرش هتل تحویل دهند و اتاق های خود را تحویل بگیرند. برای سفر به کشور هایی که عضو شینگن هستند، باید قبل از اخذ ویزا، ابتدا هتل خود را رزرو کنید و بعد که واچر هتل را دریافت کردید، آن را برای اخذ ویزا و انجام مراحل آن به سازمان ذی ربط تحویل دهید.

fcr3km3jtpu34itu34uk3t4kk3t4ji35t4hjil5t4hio4jtk 300x200 واچر هتل چیست؟

واچر هتل شامل چه اطلاعاتی است؟

برگه ی واچر هتل، شامل اطلاعاتی خواهد بود که در ادامه آورده ایم؛ البته باید توجه داشته باشید که ممکن است برخی اطلاعات موجود بر روی این برگه، متناسب با هتلی که شما انتخاب می کنید کم و یا زیاد شود. اما ما برای شما، اطلاعات عمومی تر که بر روی Voucher Hotel ها قرار می گیرند را آورده ایم :

  • اطلاعات آژانس مسافرتی که هتل خود را از طریق آن رزرو کرده ‌اید.
  • شماره ی شناسایی تامین کننده ی محل اقامت.
  • شماره ی تاییدیه ی رزرو هتل؛ این شماره به صورت یک کد بر روی واچر قرار می گیرد و با کدی که در سیستم هتل ثبت شده است مطابقت دارد.
  • اطلاعات شخصی مسافران؛ باید دقت داشته باشید که اطلاعات نباید به هیچ وجه به صورت اشتباه بر روی واچر وجود داشته باشند. در صورت مشاهده ی کوچکترین عدم تطابقی، باید حتما قبل از سفر به اصلاح آن بپردازید. برای هتل های خارجی، واچر شامل شماره ی گذرنامه و اطلاعات شناسنامه ای، و برای هتل های داخلی نیز رسید هتل شام نام و شماره ملی شخص می باشد.
  • بر روی واچر هتل، اطلاعاتی مانند تاریخ رزرو هتل و همچنین تاریخ تحویل گرفتن و تحویل اتاق نیز آمده است.
  • اطلاعات هتل که شامل آدرس، تعداد و نوع اتاق‌ ها و دیگر موارد است، در برخی مواقع روی واچر ها وجود دارد؛ بعضی موقع ها هم ممکن است این اطلاعات روی واچر نباشند. مثلا نوع اتاقی که شما رزرو کرده اید، که ممکن است سینگل یا تویین باشد، ممکن است بر روی واچر درج شده باشد.
پیشنهادی:  ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای ویکاتو ، ویترین کالای تو

سخن آخر :

در این مقاله، به بررسی واچر هتل پرداختیم و گفتیم که اصلا یک واچر هتل چیست. اگر شما هم عازم یک سفر خارجی هستید، باید پیش از مراجعه به هتل و تحویل اتاق، واچر خود را دریافت کنید!

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …