برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟

اگر شما به دنبال فراگیری مهارت تولید محتوا هستید باید به شما بگویم که نگران نحوه یادگیری آن نباشید، چرا که هر مهارتی با پشتکار قابل یادگیری می‌باشد. شاید سوالی که در ذهن شما ایجاد شده است این باشد که برای تولید محتوا باید از کجا شروع کنیم؟ می توانیم بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنیم یا خودمان دست به کار شویم. ما در این مقاله قصد داریم تا پاسخ این سوال را در یک روند گام به گام برای شما به صورت ساده توضیح دهیم.

wreflckeriogjpoerugcpw4ojhcgfhiuwleijfiwefjoweilj 300x150 برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟

1.با یک ایده شروع کنید

داشتن یک ایده مناسب اولین قدم در تولید محتوا می‌باشد. چه به عنوان نویسنده‌ در حال نوشتن محتوای خود باشید و یا چه به عنوان کسی که مباحث را برای نویسنده متن آماده می‌کند باید به داشتن یک ایده خوب توجه کنید. برای اینکار شما می‌توانید به قسمت تجزیه و تحلیل سایت خود بروید و در آنجا برای خود از عباراتی که بیشترین جستجو را داشته‌اند، لیستی تهیه کنید. عبارات کمترجستجو شده را از یاد نبرید. آنها نیز برای شما کمک کننده خواهند بود چراکه به شما نشان می‌دهند که تولید محتوا در چه موضوعاتی برای شما مثمر ثمر نخواهد بود. در کنار این روش به شما پیشنهاد می‌دهیم تا از ویژگی تکمیل خودکار گوگل در قسمت جستجو استفاده کنید. کلمات کلیدی یا موضوعات مدنظر خود را وارد کنید و اجاز بدهید گوگل آن را برای شما تکمیل کند. با این کار شما با کلمات کلیدی رقابتی حوزه‌ فعالیت خود آشنا خواهید شد.

پیشنهادی:  پاکت آپشن چیست

2.وقتی را برای جستجو و بررسی بگذارید

هرچه قدر هم که شما با حوزه فعالیتی خود آشنا و به آن مسلط باشید باز هم برای شروع تولید محتوا نیاز دارید تا تحقیق و جستجو کنید. به عنوان نویسنده تولید محتوا ما زمان زیادی را برای جستجو در مجلات، سایت‌ها و صفحات قابل اعتماد اختصاص می‌دهیم. رکن اساسی در فرایند بررسی جهت آن است. در طی این مسیر شما با حجم زیادی از مطالب جعلی روبرو خواهید شد. جستجوی خود را هوشمندانه انجام دهید و در صورت نیاز به پیوند دادن به منابع آنها را ذخیره و ذکر کنید.

3.نوع محتوای خود را مشخص کنید

شما در ابتدا باید نوع محتوای خود را بدانید. ممکن است مطالبی که تولید می‌کنید برای پستی در فضای مجازی و یا وبلاگ باشد. یا اینکه یک مطلبی بلند یا یک مطلب کوتاه تکمیلی باشد. نحوه‌ ارائه آن  را نیز باید مشخص کنید. آیا محتوای خود را در قالب یک ویدیو یا عکس ارائه خواهید داد یا اینکه مطلبی است که به همراه آن ویدیو یا عکسی تکمیلی گذاشته می‌شود. فراموش نکنید تولید محتوای شما انسجام کافی را داشته باشد چرا که ممکن است با توجه نکردن با این مورد مطالب شما به صورت غیر مرتبط و پراکنده به نظرآید.

پیشنهادی:  طرز تهیه سالاد کلم ساده و خوشمزه

eflkjv ierhgijerloighlrejhgkjrlwkjkjh 300x169 برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟

4.عنوان، بخشی اساسی در تولید محتوای شما

تا اینجا ما با شما در مورد نحوه‌ شروع تولید محتوا صحبت کردیم. اما در این بخش ما وارد مبحث نحوه‌ نوشتن محتوا خواهیم شد. یکی از اساسی‌ترین بخش‌های هر تولید محتوا، عنوان آن خواهد بود.

از میان 80 درصد افرادی که با عنوان مقاله سئو شده سایت شما روبرو می‌شوند تنها 20 درصد از آنها بروی پست یا مطلب شما کلیک می‌کنند تا متن کامل آن را مطالعه یا تماشا کنند. بنابراین در انتخاب عنوان سختگیری لازم را داشته باشید چرا که عنوانی جذاب باعث می‌شود تا خواننده مطلب شما را مطالعه و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

rgbltegglrwkjfugwehroikjcfhiurwjifowimlfhxwl 300x200 برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟

5.نوشتن را تمرین کنید

مهمترین تمرین برای شروع تولید محتوا نوشتن خواهد بود. صحیح نوشتن و رعایت اصول نگارشی یکی از مهارت‌های اصلی تولید محتوا می‌باشد. هر مطلب و متن شامل بخش‌های گوناگون است. برای شروع مقاله خود از مقدمه استفاده کنید. مقدمه‌ای جذاب می‌تواند خوانندگان شما را جذب و آنها را به ادامه خواندن ترغیب نماید. در مقدمه سوالاتی را بپرسید که پاسخ‌های آن را در مقاله خود داده‌اید. با این روش خواننده کنجکاو خواهد شد تا پاسخ این سوالات را با خواندن مقاله شما پیدا کند. به این نکته توجه کنید که نوشته شما زمانی خوشایند خواهد بود که مطالب اضافه‌ای را در آن ننویسید. برای اینکار می‌توانید در متن مقاله خود به مقالات دیگرتان ارجاع دهید. در پایان جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کنید تا مطالب شما برای خواننده انسجام لازم را داشته باشد.

پیشنهادی:  عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

6.تصحیح و ویرایش کنید

آخرین کاری که شما به عنوان یک کارشناس تولید محتوا انجام خواهید داد، تصحیح و ویرایش محتوای خود خواهد بود. همه‌ افراد به هنگام نوشتن دچار اشتباه در نگارش خواهند شد؛ بنابراین پس از نوشتن مقاله و محتوای خود با فاصله زمانی دوباره آن را با صدای بلند بخوانید. اینکار به شما در تصحیح غلط‌های املایی و نگارشی و همچنین ساختن جملات صحیح و روان کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم مقالات دیگر سایت بیزون را بررسی نمایید.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …