فواید برنج برای سلامتی چیست؟

برنج یکی از غله های اصلی تامین انرژی بدن انسان می باشد. و امروزه درصد زیادی از جمعیت جهان به علت فواید بسیار برنج، مصرف کننده ی این ماده غذایی می باشند. بر خلاف تبلیغات غلطی که در مورد این ماده غذایی وجود دارد مصرف برنج بسیار مفید می باشد. تامین انرژی روزانه بدن، کمک به بهبود حرکت روده و تنظیم قند خون بدن را از اصلی ترین مزیت های این ماده غذایی می توان نام برد.

5gv4g 45v4g فواید برنج برای سلامتی چیست؟

مهم ترین فواید برنج و برنج قهوه ای را بشناسید

تامین انرژی بدن و جلوگیری از چاقی

در سال های اخیر تبلیغات بسیاری درباره چاق کننده و مضر بودن این ماده غذایی شده است. اما اگر مصرف برنج بی رویه نبوده و مناسب باشد هیچ ضرری نخواهد داشت. کربوهیدرات برنج به عنوان سوخت بدن عمل کرده و در روند طبیعی مغز نیز نقش دارد. برنج با سوخت و ساز در بدن تبدیل به انرژی مورد نیاز ما خواهد شد. همین طور مواد معدنی و ویتامین های موجود باعث می شوند تا فعالیت متابولیک ارگان های بدن افزایش یابند. چربی های مضر، سدیم و کلسترول در برنج وجود نداشته و به همین علت یک منبع غذایی عالی برای جلوگیری از چاقی می باشد.

پیشنهادی:  طرز تهیه سالاد کلم ساده و خوشمزه

برنج قهوه ای برای مراقبت از پوست و جلوگیری از آلزایمر

ترکیبات موجود در برنج قهوه ای ضد التهاب بوده و باعث می شود تا خارش و قرمزی پوست از بین برود. همچنین از آب برنج برای شفاف سازی و سفیدی پوست نیز می توان استفاده کرد. آنتی اکسیدان موجود در برنج روند پیری را کند کرده و ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت را کاهش می دهد. اگر دچار ریزش مو شدید شده اید یکی از علت ها قطع کردن ناگهانی برنج می باشد. برای سلامت بهتر موی خود می توانید آب برنج پخته شده را دون قوطی شامپو خود اضافه نمایید.

همچنین مواد مغذی موجود در برنج به خصوص برنج قهوه ای باعث شده تا انتقال دهنده های عصبی درون مغز تحریک شده و فعال تر شوند. به همین علت ابتلا به مریضی آلزایمر در افراد کاهش می یابد. کاهش زوال عقل از دیگر فواید برنج می باشد.

gr th5 h5r55t فواید برنج برای سلامتی چیست؟

فواید برنج بر سیستم گوارش و روده تحریک پذیر

پیشنهادی:  آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد به دست مهندس هادی درویشوند

جلوگیری از یبوست و یا اسهال خونی از دیگر فواید مصرف برنج می باشد. حتما شما هم در بسیاری از افرادی که برنج را از برنامه ی غذایی خود حذف کرده اند شاهد مشکلات گوارشی و روده شده اید. فیبر موجود در دانه های برنج و برنج قهوه ای برای سلامت سیستم گوارشی بدن ضروری می باشد. همچنین افراد مبتلا به دیابت می توانند از برنج سفید کمتر استفاده کرده و برنج قهوه ای را جایگزین کنند. زیرا شاخص گلوکز موجود در آن کمتر می باشد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کنترل فشار خون

سطح سدیم پایین در برنج باعث شده تا برای افراد با فشار خون بالا مناسب باشد. سدیم بیش از اندازه در بدن باعث منقبض شدن رگ ها و انسداد آن ها می شود. که در ادامه با فشار بیشتر عارضه قلبی را در پیش خواهد داشت. خواص آنتی اکسیدانی برنج با کاهش سطح کلسترول بدن کمک می کند تا سیستم قلبی و عروقی بدن تقویت شوند. همچنین دانه های مغذی فراوان موجود در برنج قهوه ای نیز از دیگر فواید برنج می باشد.

پیشنهادی:  بررسی 5 سرویس 26 پارچه اپال در طرح و شکل متفاوت

کمک به سلامت کلیه ها و رفع سندروم روده تحریک پذیر

برنج دارای خاصیت دیورتیک است و مقدار سدیم ناچیزی دارد. و به همین دلیل باعث افزایش ادرار در بدن می شود. و با دفع اسید اوریک بدن بسیار کمک کننده برای سلامت کلیه ها می باشد. همچنین مقدار نشاسته درون برنج موجب تحریک باکتری های مفید روده شده و باعث می شود تا روده روان تر حرکت داشته باشد. و این عمل موجب جلوگیری از سندروم روده تحریک پذیر می شود.

جلوگیری از پوکی استخوان و مفید برای بانوان باردار

ویتامین D موجود در برنج به کمک بانوان باردار و افراد سالمند می رسد. زیرا افراد در هر این دو گروه نیاز به ویتامین D و همچنین سایر ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری دارند. زنان بارداری که دارای کمبود ویتامین هستند در شرایطی دچار فشار خون بالا و آسیب اندامی می شوند. هر چند باید در نظر داشت برنج زیاد نیاز برای این دسته افراد مناسب نمی باشد.

46yb5utnkjb7576yrhbbbty فواید برنج برای سلامتی چیست؟
 

اگر با خواندن مزایای برنج به فکر خرید برنج افتاده اید ما فروشگاه اینترنتی کاویش را به شما پیشنهاد می کنیم.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …