بهترین ویتامین ‎ ها و مکمل‌های مورد نیاز بدن را بشناسید!

ویتامین ترکیبی آلی است که بایستی از طریق مواد غذایی و به مقدار کم وارد بدن ما شود تا سلامت سیستم ایمنی، پوست، مو و سایر بخش‎های آن تضمین گردد. از جمله این ویتامین‎ها می‎توان به ویتامین‎های خانواده B، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A و … اشاره کرد. اما آیا عادات غذایی ناسالم امروز ما می‎تواند این ویتامین‎ها را به بدن برساند؟ قطعا خیر.

به همین خاطر از مکمل‎های دارویی و غذایی استفاده می‏شود. برای مثال قرص هیرتامین یکی از همین مکمل‎هاست که برای تقویت پوست و موی سر مورد استفاده قرار می‎گیرد. با ما همراه باشید تا با انواع دیگر مکمل‎های مورد نیاز برای بدن بیشتر آشنا شویم.

قرص هیرتامین

قرص هیرتامین به عنوان تقویت کننده موی سر شناخته شده و ترکیبی از ضروری‌ترین مواد معدنی، ویتامین‎ها و آنتی‎اکسیدان‎هاست و از آن برای رشد بهتر موها، پرپشت‎ کردن و افزایش ضخامت استفاده می‏شود. داشتن رژیم غذایی که حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو باشد، بهترین راه برای تقویت آن است. به همین خاطر در قرص هیرتامین نیز تمام این مواد مورد نیاز جمع‌آوری شده است. این قرص حاوی ترکیبات زیر است:

  • سلنیوم: این ماده سیستم ایمنی را تقویت کرده و باعث کاهش ریزش مو می‏شود.
  • آلوئه‎‌ورا: آلوئه‎ورا به عنوان یک مرطوب‎کننده می‎تواند از تجمع چربی روی پوست سر جلوگیری کند.
  • زینک: یک ماده معدنی ضروری در بدن است که برای فرایندهای مهم مانند تولید سلول‎های جدید، جذب ویتامین‎ها و عملکرد ایمنی مناسب مورد نیاز است و قرص هیرتامین منبع غنی این ماده است.
  • ویتامین A: این ویتامین برای رشد تمامی سلول‎های بدن خصوصا ریشه مو مورد نیاز است.
  • ویتامین D3: این ویتامین فولیکول‎های خفته که از رشد باز ایستاده‎اند را به فرایند رشد برمی‎گرداند.
  • ویتامین C: ویتامین C می‎تواند تولید کلاژن پوست را افزایش دهد.
  • ویتامین‎های خانواده B: ویتامین‎های خانواده B که همه‎ی آن‎ها نقش بسیار مهمی در رشد و تغذیه موها دارد و در قرص هیرتامین اصل موجود است.
پیشنهادی:  روباه صلیبی؛ گونه ای کمیاب با ظاهری خاص(عکس)

 

قرص هیرتامین

قرص کلاژن

در کنار قرص هیرتامین، یکی دیگر از مکمل‎های معروف و مفید، قرص کلاژن نام دارد. همان‎طور که احتمالا می‎دانید، کلاژن نوعی ماده طبیعی در بدن است که به جوان‎سازی پوست کمک می‎کند. با افزایش سن و با وقوع عواملی همچون تابش اشعه‎های فرابنفش تولید کلاژن در بدن کاهش یافته و روی صورت و پوست چین و چروک ایجاد می‏شود.

در حال حاضر تعداد کمی از ترکیبات که می‎توانند منجر به کلاژن‎ سازی شوند در سطح جهان وجود دارند. کلاژن را با استفاده از 2 روش مصرف مواد غذایی حاوی کلاژن و قرص کلاژن می‎توان وارد بدن کرد. اصولا هر یک عدد قرص کلاژن استاندارد حاوی 1000 میلی‎گرم کلاژن است.

شاید برای‎تان جالب باشد اگر بدانید که منبع کلاژن برای تهیه قرص کلاژن مناسب برای بدن انسان، عصاره ماهی است. با این حال بیش از 90 درصد قرص‎های موجود در سطح بازار بدون بوی ماهی هستند. مکمل‎های کلاژن به صورت پودر و قرص عرضه می‏شوند که قرص‎ها اصولا از قیمت کمتری برخوردارند.

d8c5e45b 2cff 45c5 b68c 1f2240931ae4 بهترین ویتامین ‎ ها و مکمل‌های مورد نیاز بدن را بشناسید!

قرص کلاژن

قرص سیدرال فورت

قرص سیدرال فورت مانند قرص هیرتامین یک قرص مکمل است. با این تفاوت که این قرص حاوی آهن لیپوزومال و ویتامین C بوده که برای حل کمبود آهن و املاح بدن مصرف می‏شود. یکی از ویژگی‎های قرص آهن سیدرال این است که سریعا از طریق روده جذب می‏شود و باعث تحریک سیستم گوارشی و ایجاد مشکلاتی از جمله یبوست، تهوع و … نخواهد شد. همچنین از آنجایی که این قرص فاقد گلوتن است در نتیجه افرادی که مبتلا به سلیاک هستند هم می‎توانند از آن استفاده کنند. از جمله ترکیبات آن می‎توان به موارد زیر اشاره کرده:

  • آهن
  • ویتامین C
  • سوکروزومیال
پیشنهادی:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

قرص سیدرال فورت را می‎توان یکی از بهترین گزینه‎ها برای درمان فقر آهن دانست. اصولا کم‎خونی یا فقر آهن به خاطر کمبود تعداد گلبول‎های قرمز خون ایجاد می‏شود. این کمبود می‎تواند دلایل بسیاری داشته باشد که از جمله آن‎ها می‎توان به تغذیه نادرست یا ژنتیک اشاره کرد. خوشبختانه با استفاده از قرص سیدرال فورت می‎توان این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرد.

به طور کلی زنان باردار، خردسالان، افرادی که ورزش سنگین انجام می‎دهند یا برخی از بیماران، نیاز به آهن بیشتری دارند و این کمبود آهن بایستی با استفاده از قرص‎های مکمل همچون قرص سیدرال فورت جبران شود. این قرص باید یک بار در روز و با یک لیوان آب مصرف شود.

b6715ff4 0ff6 44e9 932c 43e008e42a76 بهترین ویتامین ‎ ها و مکمل‌های مورد نیاز بدن را بشناسید!

قرص سیدرال فورت

قرص پیگمنتا

همچنان که از قرص هیرتامین برای تقویت موهای خود بهره می‎برید، می‎توانید از کپسول مکمل پیگمنتا نیز برای داشتن پوست بدون چین و چروک و لک بهره ببرید. جوش، سوختگی یا افزایش سن از جمله دلایلی است که می‎تواند باعث ایجاد لک روی پوست بشود. در چنین موقعیتی قرص پیگمنتا می‎تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ترکیبات این قرص شامل موارد زیر است:

  • ویتامین C
  • ویتامین E
  • عصاره دانه انگور
  • ال- گلوتاتیون
  • آلفا لیپوئیک اسید
پیشنهادی:  همه آنچه در مورد خرید کیف چرم باید بدانید، اینجاست!

ترکیب این مواد سازنده می‎توانند رادیکال‎های آزادی را که به پوست صورت آسیب می‎رسانند را از بین برده و از ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری نمایند. در واقع افرادی که دوست دارند لکه‎های پوستی‎شان از بین برود، افرادی که دوست دارند از پیری پوست خود جلوگیری کنند، افرادی که دوست دارند پوست روشن‎تری داشته باشند همگی می‎توانند از این قرص استفاده نمایند.

عصاره انگور در این قرص منجر به استحکام بیشتر غشای سلول‎ها شده و به حفظ ساختار طبیعی آن‎ها کمک خواهد کرد. از سویی دیگر، این ماده سازنده هم از پیری پوست جلوگیری می‎کند. همچنین ویتامین‎های E و C موجود در این کپسول باعث تحریک کلاژن‎سازی خواهد شد.

 

قرص پیگمنتا

قرص‎های تقویتی را از کجا بخریم + سخن پایانی

حالا که با انواع ویتامین‎های ضروری بدن و قرص‎های مکمل مهم مانند قرص هیرتامین آشنا شدید، بهتر است که با یک داروخانه آنلاین شبانه‎ روزی (vitamincpharmacy.com) نیز آشنا شوید. شما می‎توانید خرید اینترنتی قرص پیگمنتا ، قرص هیرتامین و سیدرال فورت و قرص کلاژن را از طریق داروخانه ویتامین ث انجام دهید. داروخانه ویتامین ث یکی از بزرگ‎ترین داروخانه‎های آنلاین کشور است که می‎تواند دارو یا مکمل مدنظر شما را در سریع‎ترین زمان ممکن به دست‎تان برساند.

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …