اگر کفش نامناسبی دارید همین الان آن را دور بیاندازید!

45yvb56u7b56bu56 اگر کفش نامناسبی دارید همین الان آن را دور بیاندازید!

چقدر این عبارت را باور دارید؟ پا قلب دوم انسان است!

همه ما خیلی این عبارت ساده را میشنویم  و همین قدر ساده از کنار آن رد می شویم. لطفا سلامت پاهای خود را جدی بگیرید. این یک شعار نیست. پا بعد از قلب، عضو مهمی است که در سلامت عمومی بدن انسان بسیار موثر می باشد. اگر مراقب سلامتی پاهای خود نباشید و آسیب ببینند به طور مستقیم و غیر مستقیم اعضای دیگر بدن را درگیر می کنند. همچنین سبب اختلالات قلبی و در پی آن گردش خون دچار اختلال می شود.

کفش مناسب

اولین و مهم ترین وظیفه شما برای حفظ سلامتی پاهایتان، انتخاب کفش مناسب می باشد. مهم ترین آیتم در انتخاب کفش مناسب، استاندارد بودن و ارگونومی مناسب آن می باشد. برخی از فروشگاه های کفش محصولات استاندارد و با کیفیتی را به مشتریان خود عرضه می کنند. فروشگاه اینترنتی یرماز یک فروشگاه تخصصی و معتبر در زمینه فروش کفش می باشد.

پیشنهادی:  بررسی 5 سرویس 26 پارچه اپال در طرح و شکل متفاوت

کفش نامناسب سبب آسیب های جدی به استخوان پا می شود. کفش مناسب باید راحت و قالب پای شما باشد در غیر اینصورت سبب تغییر شکل استخوان پا شده و راه رفتن را دچار مشکل می کند.

ارتفاع کفش مناسب 2 یا 3 سانتی متر می باشد. ارتفاع بیش از 3 سانتی متر سبب فشار به قسمت های جلو و پنجه پا می شود. تکرار و مداومت این امر سبب آسیب های جدی در دراز مدت می شود.

rvg46hb5u65 اگر کفش نامناسبی دارید همین الان آن را دور بیاندازید!

عوارض ناشی از پوشیدن کفش نامناسب

1-درد کمر و زانو

اگر کفش نامناسب بپوشید که از زیر ساخت های حمایتی مناسب برخوردار نباشد کمر و زانوهای شما برای جبران آن و حمایت از پاهای شما در راه رفتن، درگیر می شوند.

این مشکل در دراز مدت سبب کمر درد مزمن و زانو درد و در پی آن سبب ایجاد آرتروز می شود.

2-میخچه پا

لایه های پوستی سفت و سخت و دردناک که ناشی از اصطکاک و فشار زیاد و ایستادن طولانی مدت با کفش نامناسب، در قسمت های کف پا و بین انگشتان پا ایجاد می شود.

پیشنهادی:  پنج مزیت برتر سیستم داکت اسپلیت در پروژه های مسکونی چیست؟

3-فرو رفتگی ناخن در گوشت پا

اگر کفش شما تنگ باشد و در طرفین انگشتان پای شما فشار وارد شود سبب فرو رفتن ناخن در گوشت پا و ایجاد عفونت قارچی می شود.

توجه شود که همیشه ناخن های پای خود را کوتاه نگه دارید و کفش مناسب با سایز پای خود انتخاب کنید. از پوشیدن کفش های نوک تیز خودداری کنید.

4-بیماری پای ورزشکار با پوشیدن کفش نامناسب

بیماری پای ورزشکار در اثر پوشیدن کفش های خیلی تنگ به وجود می آید. این بیماری که در اثر رشد یک گونه قارچ ایجاد می شود در اثر تعریق پا به وجود می آید.

یعنی در اثر پوشیدن کفش تنگ و نامناسب و عدم حرکت انگشتان پا، تعریق بین انگشتان پا زیاد می شود وزمینه برای رشد قارچی فراهم می شود.

این بیماری سبب پوسته پوسته شدن و خارش شدید می شود . با انتخاب کفش مناسب از بروز این بیماری جلوگیری نمائید.

پیشنهادی:  بیمه فرهنگیان چیست و چه خدماتی دارد؟

5-خار پاشنه

پوشیدن کفش های مسطح و غیر استاندارد که فاقد قوس مناسب در کف می باشند و همچنین پوشیدن دمپایی و کفش های فرسوده می تواند سبب ایجاد خار پاشنه شود.

سایر عوارض ناشی از پوشیدن کفش نامناسب:

بد شکل شدن انگشتان پا، کجی شست پا، ایجاد زخم پا در افراد مبتلا به دیابت، پینه و تاول زدن پا سایر عوارض کفش نامناسب می باشد.

کفشی بپوشید که شایسته سلامتی و زیبایی شما باشد.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …