کتاب طلایی – رپورتاژ | روش های برتر مطالعه

هر فردی برای مطالعه بهتر از روش مخصوصی استفاده می کند، اما با آگاهی از روش های برتر مطالعه می تواند بهتر مطالب ریاضی جامع کنکور تجربی مهروماه را یاد بگیرد. آیا روش مطالعه فعلی شما این است که کتاب درسی خود را به طور مکرر بخوانید، به این امید که چیزی یاد بگیرید؟

اگر چنین است، آیا به این دلیل که نمی ‌توانید چنین حجم وسیعی از اطلاعات را در مدت زمان کوتاهی به خاطر بسپارید، استرس . اضطراب دارید؟ توسعه مدیریت زمان و تکنیک های مطالعه موثر زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز ضروری است که به شما کمک می کند بیشترین اطلاعات را حفظ کنید.

با یک استراتژی جدید مطالعه وارد سال جدید شوید و برخی از این نکات مطالعه موثر زیر را امتحان کنید. کتاب طلایی روش های برتر مطالعه را به شما ارائه می دهد.

آشنایی با روش های برتر مطالعه

حسابان یازدهم تست خیلی سبز از آن دسته دروسی است که باید با تمرکز و دقت بالایی مطالعه شود؛ بنابراین به روش مناسبی نیاز خواهید داشت. ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز نیز همانند حسابان باید روش مناسبی را برای مطالعه آن در نظر گرفت.

23f42xt5t53 کتاب طلایی   رپورتاژ | روش های برتر مطالعه

“منحنی فراموشی” را به چالش بکشید

شما اخیراً کتاب ریاضی جامع کنکور تجربی مهروماه را مطالعه کرده اید، اما آیا بعد از یک هفته یا یک ماه جزئیات کوچک را به خاطر می‌آورید؟ حدس می زنیم نه! منحنی فراموشی که توسط روانشناس هرمان ابینگهاوس کشف شد، سرعت فراموشی اطلاعات را در طول زمان نشان می دهد.

افراد باید ظرف 24 ساعت پس از اولین دیدن مطالب، آنها را مرور کنند و به طور منظم آنها را مرور کنند تا حداکثر اطلاعات را حفظ کنند. روانشناسان تربیتی این نوع یادگیری فاصله‌دار را به جای «مجموعه کردن» درست قبل از آزمون توصیه می‌کنند.

پیشنهادی:  راهنمای خرید دوربین مداربسته مناسب

از نقشه های ذهنی کتاب طلایی استفاده کنید

یکی از روش های برتر مطالعه زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز انتخاب نقشه است. استفاده از نمودارها برای نمایش اطلاعات به دوره رنسانس ایتالیا برمی گردد، زمانی که لئوناردو داوینچی نقشه های ذهنی را برای یادداشت برداری ایجاد کرد. در حالی که استفاده از تکنیک نقشه ذهنی ممکن است سخت‌تر باشد، امروزه ابزارهای آنلاین زیادی برای این منظور وجود دارد.

نقشه ذهنی یک روش مطالعه است که شامل یک نمودار شعاعی است که با ایده اصلی در مرکز شروع می شود و با سایر اطلاعات مرتبط با مفهوم مرکزی به بیرون رشد می کند. با کمک محرک‌های ذهنی مانند رنگ‌ها، تصاویر یا ارتباطات، نقشه‌های ذهنی به مغز ما کمک می‌کند تا اطلاعات مهم را راحت‌تر ذخیره کند.

exrdt3r24 کتاب طلایی   رپورتاژ | روش های برتر مطالعه

محل مطالعه خود را تغییر دهید

از ساعت های طولانی کلاس های آنلاین خسته شده اید؟ شاید شما نتوانید روال مدرسه خود را کنترل کنید، اما همیشه می توانید نحوه و مکان انجام کار خود را کنترل کنید. چرا در تماس‌های زوم خود در کافی‌شاپ، کتاب‌فروشی، آپارتمان دوست‌تان یا حتی مکان مورد علاقه‌تان در فضای باز شرکت نکنید.

یک فنجان جو و مقداری ویتامین D به شما کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن انرژی خود را به دست آورید. مطالعات همچنین نشان می دهد که تغییر محل مطالعه می تواند برای خلق و خو و تمرکز شما معجزه کند. بنابراین لپ تاپ خود را بردارید، خوابگاه خود را رها کنید و یک فضای مطالعه دنج برای اتمام مقاله یا مطالعه حسابان یازدهم تست خیلی سبز خود پیدا کنید.

پیشنهادی:  درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

تکنیک پومودورو را امتحان کنید

کتاب طلایی تکنیک پومودورو را به شما پیشنهاد می کند. این تکنیک یک روش مدیریت زمان و مطالعه است که شامل تقسیم کار شما به فواصل 25 دقیقه ای است که هر کدام با یک استراحت پنج دقیقه ای از هم جدا می شوند.  هدف این تکنیک این است که انگیزه خود را حفظ کنید و حواس پرتی را کاهش دهید.

سعی کنید در زمان استراحت گوشی خود را از خود دور کنید. زیرا رسانه های اجتماعی به راحتی می توانند توجه شما را منحرف کنند و مراقب باشید که استراحت خود را از پنج دقیقه توصیه شده بیشتر نکنید.

گوش دادن به موسیقی

ممکن است درباره اثر موتزارت شنیده باشید. این نظریه که گوش دادن به موتزارت تمرکز را بهبود می بخشد. موسیقی می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند در موقعیت‌های پرفشار عملکرد بهتری داشته باشند، به همین دلیل است که مردم اغلب هنگام مطالعه ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز برای امتحانات، حل مسائل آن یا حتی کار روی ارائه ‌های پاورپوینت، آهنگ‌ های مورد علاقه‌شان را روشن می‌کنند.

همچنین گوش دادن به موسیقی کمک می ‌کند که استرس خود را کاهش دهید؛ بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، یک لیست پخش از آهنگ های مورد علاقه خود تهیه کنید و روی تکالیف خود کار کنید. مطمئن شوید که موسیقی خیلی سریع یا خیلی بلند نیست، در این صورت می تواند تأثیری برعکس از آنچه در نظر گرفته شده باشد.

3ezx3d32d کتاب طلایی   رپورتاژ | روش های برتر مطالعه

تست های زیادی انجام دهید

اضطراب امتحان ریاضی جامع کنکور تجربی مهروماه برای بسیاری از دانش آموزان یک چالش واقعی است. برای اینکه در روز امتحان یک دسته از اعصاب نباشید، بهتر است از قبل جلسات تمرینی را انجام دهید. تست های تمرینی شما را در محیطی مشابه با امتحان قرار می دهند، که می تواند به شما کمک کند خود را برای قرار گرفتن در فضای مناسب برای آزمون واقعی آماده کنید.

پیشنهادی:  کشف سوراخ در اتاق خواب که به مکان عجیبی ختم شد!

هرچه تست های تمرینی بیشتری داشته باشید، شناسایی شکاف های دانش خود آسان تر است. شما همچنین می توانید از ابزارهای مطالعه زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز آنلاین برای پیگیری پیشرفت خود و تمرکز روی مناطقی که در آن ها عملکرد ضعیفی داشته اید استفاده کنید.

تکنیک فاینمن را امتحان کنید

ریچارد فاینمن، فیزیکدان برنده جایزه نوبل، معتقد بود که خواندن یک کتاب با درک کامل کتاب یکسان نیست. برای درک کامل معنای یک متن حسابان یازدهم تست خیلی سبز ، او تکنیک یادگیری را پیشنهاد کرد که نام او را یدک می کشید. این تکنیک پیشنهاد می کند یک موضوع یا مفهوم کوچک را انتخاب کنید و آن را به خود یا شخص دیگری آموزش دهید.

اگر در جایی گیر کردید، به یادداشت های خود برگردید تا شکاف های دانش خود را پر کنید. تدریس به شما کمک می کند تا عمیقاً با مطالب مطالعه درگیر شوید و حفره هایی را در درک خود از مفهوم شناسایی کنید.

گروه‌های مطالعه را تشکیل دهید

یادگیری با هم راهی عالی برای به دست آوردن دیدگاه های مختلف در مورد یک موضوع است. همانطور که درباره آن بحث می کنید و به دیگران گوش می دهید، درک مفاهیمی که زمانی نامشخص بودند آسان تر می شوند. به علاوه، با طیف وسیعی از دیدگاه‌ها مواجه خواهید شد که می‌تواند مهارت‌های تفکر انتقادی شما را افزایش دهد.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …