چطوری از فروشنده ها تخفیف بگیریم؟ + بهترین راه چانه زنی

ccb9eaac 06ee 45ec 9809 fab9fbb9533d چطوری از فروشنده ها تخفیف بگیریم؟ + بهترین راه چانه زنی

چطوری از فروشنده ها تخفیف بگیریم؟ + بهترین راه چانه زنی

همیشه فرایند خرید کالا و لوازم مورد علاقه‌مان جذاب است. جدا از اینکه ذوق و شوق فراوانی برای به دست آوردن وسیله مورد نیازمان داریم، بلکه اتفاقاتی که در زمان خرید آن محصول رخ می‌دهد نیز جذاب هستند. یکی از این اتفاقات، چانه زنی است. درواقع ما باید روش ها و ترفندهای چانه زنی را بلد باشیم تا بتوانیم با استفاده از تکنیک‌ها و هنر مذاکره، مبلغ کمتری را بابت خرید وسیله مورد نیازمان پرداخت کنیم. همراه با ما باشید، زیرا می‌خواهیم به این سوال پرتکرار یعنی «چطوری از فروشنده ها تخفیف بگیریم؟» پاسخ دهیم.

بهترین راه های چانه زنی

ما انسان‌ها همواره در حال مذاکره هستیم و درواقع باید به هر مکالمه‌ای که با دیگران داریم به چشم یک داد و ستد در عشق و علاقه، دانش، ثروت یا موارد دیگر نگاه کنیم. البته آنچه در دنیای امروزی توانمندی ما در مذاکره را نشان می‌دهد، موفقیت در داد و ستد است. اصولاً به این توانمندی در انجام معاملات، چانه زنی می‌گویند کی طی آن بتوانیم مزایای بیشتری را از فروشنده دریافت کنیم. یکی از این مزایا نیز می‌تواند تخفیف گرفتن یا کاهش قیمت نهایی خریدمان باشد. روش‌های متعددی برای چانه زنی و تخفیف گرفتن وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

رضایتمندی خود از کالا را نشان ندهید

در نظر داشته باشید که چه زمانی فروشنده حاضر است به شما تخفیف دهد. در حقیقت زمانی که فروشنده متوجه شود شما نسبت به خرید محصولی علاقه‌مند شده‌اید دیگر حاضر به تخفیف نیست و اگر هم تخفیفی دهد، بسیار ناچیز خواهد بود.
حتی اگر در بدو ورود به فروشگاه یا با نگاه به ویترین از محصول و کالایی خوشتان آمده است، طبیعی رفتار کنید و کالاهای دیگر فروشگاه را ببینید. با انجام چنین روشی، فروشنده را وادار خواهید کرد تا پیشنهادهای مختلفی دهد و به قول معروف، سر تخفیف دادن به شما کوتاه بیاید.

پیشنهادی:  آموزش طراحی سایت ارزان در سال 1401 – آکادمی پارس اینفوتک

همیشه حاضر به ترک فروشگاه باشید

شما باید با زبان بدن یا کلام و گفتارتان به فروشنده نشان دهید که حاضر به ترک معامله هستید و اگر فروشنده به شما تخفیف ندهد، کالا را نخواهید خرید. البته باید بگوییم که حفظ ادب در این تکنیک بسیار اهمیت دارد. اگر رفتار تند یا زشتی داشته باشید، امکان دارد آستانه صبر و تحمل فروشنده به سر آید و حاضر به داد و ستد با شما نباشد.

به جای تخفیف، خدمات دریافت کنید

در نظر داشته باشید که تخفیف صرفاً کاهش مبلغ پرداختی نیست و می‌تواند به نحو دیگری نیز باشد؛ برای مثال فرض کنید به مغازه‌ای مراجعه کرده‌اید و می‌خواهید گوشی هوشمندی بخرید. فروشنده مغازه نیز در برابر تخفیف دادن مقاومت می‌کند. شما می‌توانید به جای تخفیف گرفتن، درخواست دهید که کالای دیگری را رایگان یا با مبلغ کمتری دریافت کنید. درواقع بگویید تنها در حالتی حاضر به خرید گوشی هوشمند هستید که قاب و گلس محافظ صفحه نمایش آن موبایل را به‌صورت رایگان دریافت کنید. بسیاری از فروشندگان با این نوع تخفیف دادن راضی هستند.

پیشنهادی:  بهترین برندهای دستگاه‌های برقی نجاری کدامند؟

از چند مغازه یا فروشگاه قیمت بگیرید

یکی از روش‌های تخفیف گرفتن این است که فروشندگان را در برابر یکدیگر قرار دهید. اصولاً فروشندگان از اینکه شما قیمت واقعی اجناس را نمی‌دانید برای گران فروشی استفاده می‌کنند و زمانی که بدانند قیمت واقعی کالا را می‌دانید نسبت به تخفیف دادن، راغب‌تر خواهند بود.

شما حتی می‌توانید فروشندگان را در برابر هم قرار دهید و بگویید که فروشنده قبلی حاضر به ارزان‌تر فروختن محصول مدنظر بود؛ البته باید در نظر داشته باشید که قیمت مدنظرتان، معقول باشد. در غیر این صورت، فروشنده حاضر به کاهش مبلغ پرداختی محصول مدنظر نخواهد بود.

d07df086 3aa0 47fa 9421 a0d0eef565dd چطوری از فروشنده ها تخفیف بگیریم؟ + بهترین راه چانه زنی

از کالاهای ارزان‌تر از هدفتان شروع کنید

اصولاً فروشندگان از شما می‌پرسند که چقدر حاضر به پرداخت پول برای خرید کالای مدنظرتان هستید و شما نیز بازه قیمتی مدنظرتان را اعلام می‌کنید. در چنین شرایطی فروشنده از توان خریدتان، ذهنیتی به دست می‌آورد. بهتر است بازه قیمتی پایین‌تری از بودجه خود را بگویید و پس از مشاهده اجناس مختلف در آن بازه به سراغ کالایی با بودجه مدنظرتان بروید. البته باید هوشمندانه برخورد کنید تا فروشنده متوجه برنامه شما نشود.
زمانی که بودجه مدنظرتان را به فروشنده گفته‌اید و کالایی با قیمت بالاتر را می‌پسندید، فروشنده تلاش بیشتری برای فروش محصول می‌کند و تمایل بیشتری به ارائه تخفیف دارد. درواقع تلاش می‌کند قیمت آن محصول را تا حد ممکن پایین بیاورد و کالای مدنظر را به شما بفروشد.

پیشنهادی:  پاپ آپ چیست

بهترین روش برای گرفتن تخفیف بدون چانه زنی

در دنیای امروزی که کاربران به خرید اینترنتی روی آورده‌اند دیگر چانه زدن معنایی ندارد. با این حال، همچنان روش‌هایی برای گرفتن تخفیف وجود دارد؛ برای مثال شما می‌توانید از کد تخفیف استفاده کنید. با کدهای تخفیف می‌شود به‌صورت درصدی یا ریالی، بخشی از هزینه سفارش را نپردازید.

از کجا کد تخفیف رایگان دریافت کنیم؟

شما می‌توانید برای دریافت کد تخفیف تنها به سایت تاپ کوپن مراجعه کنید. تاپ کوپن مرجعی برای دریافت انواع آفرهای ویژه است و فرقی نمی‌کند که به دنبال کد تخفیف اولین خرید دیجی کالا هستید یا می‌خواهید با کد تخفیف اسنپ اکسپرس از خدمات این پلتفرم با مبلغ به مراتب کمتری استفاده کنید، تاپ کوپن همیشه آفر ویژه‌ای را برایتان در نظر دارد.
یکی از ویژگی‌های تاپ کوپن نیز سادگی در استفاده از خدمات آن است؛ به این صورت که می‌توانید تنها با مراجعه به صفحه فروشگاه یا مرکز خدماتی مدنظرتان به جدیدترین کوپن‌ها برای مثال آخرین کد تخفیف اسنپ دسترسی داشته باشید و خریدی ایده‌آل و کم هزینه‌تر را تجربه کنید.
روشی ساده‌تر نیز برای آگاه شدن از آخرین کوپن‌ها و کدهای تخفیف وجود دارد. شما می‌توانید با عضویت در خبرنامه از جدیدترین آفرها و کدهای تخفیف باخبر شوید و درواقع از اولین کاربرانی باشید که فرصت تجربه یک خرید استثنایی با هزینه به‌مراتب کمتر را خواهند داشت.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …