بهترین برندهای دستگاه‌های برقی نجاری کدامند؟

صنعت نجاری و یا بهتر است بگوییم هنر نجاری، از زمان‌های بسیار دور توسط انسان‌ها کشف شد و امروزه با پیشرفته شدن دستگاه‌های نجاری، شکل و شمایل جدیدتری به خود گرفته است.

24cr3v5gv54yb46yb بهترین برندهای دستگاه‌های برقی نجاری کدامند؟

 دستگاه‌های مختلفی در صنعت نجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند که بودن آن‌ها در هر کارگاهی ضرورت دارد. ما در این مقاله قصد داریم درباره بهترین برند و پرکاربردترین دستگاه های نجاری صحبت کنیم.

معرفی پرکاربردترین دستگاه های نجاری

 

قبل از آن که به بهترین برندهای این دستگاه بپردازیم، ابتدا اجازه دهید به صورت کامل با پرکاربردترین ابزارآلات برقی نجاری آشنا شویم.

دریل

دریل‌ها از مهمترین دستگاه‌هایی هستند که در صنعت نجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهمترین و اصلی‌ترین کاری که این دستگاه‌ها انجام می‌دهند، ایجاد سوراخ با قطرهای مختلف در چوب است.

دریل‌ها بر حسب نوع دریافت انرژی الکتریکی در دو دسته برقی و شارژی قرار می‌گیرند.

دریل‌ برقی با دریافت جریان الکتریکی و تبدیل آن به انرژی مکانیکی به وسیله موتور، مته‌ی دستگاه را با سرعت بالا به چرخش درمی‌آورد.

دریل‌هایی که در صنعت نجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند انواع مختلفی دارند.

24cr34t3v5tv45t بهترین برندهای دستگاه‌های برقی نجاری کدامند؟

 با این حال دریل‌ برقی ساده، دریل چکشی، دریل ستونی و دریل گیربکسی پرکاربردترین دریل‌ها برای ایجاد سوراخ در چوب هستند. برای خرید دریل شما اول باید بدانید که دریل را برای انجام چه کاری می خواهید و سپس اقدام به خرید دریل کنید .

برای مثال، برای سوراخ کاری ساده از دریل برقی ساده، برای سوراخ کاری در چوب‌های سخت از دریل چکشی و گیربکسی و برای سوراخ کاری به صورت دقیق و متوالی از دریل‌ ستونی استفاده می‌شود.

رنده گندگی

رنده گندگی از مهمترین دستگاه‌های نجاری به حساب می‌آید. با استفاده از این رنده می‌توان قطعات یا الوارهای چوبی را مسطح و صاف کرد.

رنده گندگی قطعات چوبی و الوارها را از یک طرف دریافت کرده و سپس با انجام عملیات رندیدن ضخامت آن را متناسب با آنچه شما می‌خواهید، تغییر می‌دهد. برای کار با رنده گندگی به نیروی دست کاربر احتیاجی نیست.

پیشنهادی:  4 نکته خرید قسطی لوازم خانگی و مزایا معایب – قسطی بخریم یا نه؟

 

فرز

فرزها نیز از دیگر ابزارآلات برقی هستند که در صنعت نجاری به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرزها انواع مختلفی دارند با این حال فرز انگشتی، مینی فرز، فرز مینیاتوری و فرز همه کاره، دستگاه‌هایی هستند که برای کار روی انواع چوب کاربرد دارند.

از فرزهایی مانند فرز انگشتی و فرز مینیاتوری برای انجام کارهای ظریف و نقش اندازی روی مصنوعات چوبی استفاده می‌شود. مینی فرز و فرز همه کاره نیز برای برش کاری کاربرد دارند.

البته از انواع فرز برای سایر ابزارهای مورد استفاده در نجاری نیز استفاده می‌شود. به عنوان مثال با استفاده از مینی فرز می‌توان تیغه‌ی ابزارهای دستی نجاری را تیز کرد.

اره میزی

اره میزی از جمله دستگاه‌های مهم است که اغلب در هر کارگاه نجاری یافت می‌شود.

با استفاده از اره میزی می‌توان صفحات و قطعات چوبی را در اندازه‌ها و با زوایای مختلف برش داد. اره میزی‌ برقی از یک میز و یک تیغ اره دایر‌ه‌ای شکل ساخته شده است.

34cg35ectv45y64 بهترین برندهای دستگاه‌های برقی نجاری کدامند؟

 مهمترین مزیتی که یک اره میزی دارد، این است که با استفاده از این دستگاه شما می‌توانید انواع برش‌های طولی، عرضی و اریب را در قطعات چوبی ایجاد نمایید.

با اتصال دستگاه به جریان برق، موتور آن شروع به کار کرده و تیغ اره را با سرعت بالا به چرخش درمی‌آورد. سپس شما باید صفحات یا قطعات چوبی را روی میز قرار داده، جای آن‌ها را تنظیم کرده و حرکت دهید تا عملیات برش صورت بگیرد. اغلب اره میزی‌ها مجهز به قابلیت برش با زاویه نیز هستند.

پیشنهادی:  درباره رژیم جنرال موتورز چه می‌دانید؟‌

اره فارسی بر

اره فارسی بر دستگاهی برای ایجاد برش‌های زاویه‌دار در قطعات چوبی است. فارسی برها در دو نوع ثابت و کشویی در بازار یافت می‌شوند. فارسی برهای ثابت عرض کمتری از چوب را برش می‌دهند و تیغه دستگاه تنها قادر است در جای خود بالا و پایین شود. فارسی برهای کشویی نیز دارای یک میز با ریل کشویی هستند تا تیغه دستگاه بتواند روی محور ریل حرکت کرده و عرض بیشتری از قطعات چوبی را برش بزند.

فارسی بر با استفاده از جریان برق مستقیم کار می‌کند. عملیات اصلی برش در فارسی بر توسط یک تیغه دایره‌ای شکل انجام می‌شود که توسط بازویی دستگاه حرکت می‌کند.

اره مویی برقی

اره مویی برقی یک دستگاه پرکاربرد در صنعت نجاری و به ویژه معرق کاری است که کاملا مشابه با اره مویی دستی عمل می‌کند. در نجاری برای ایجاد برش‌های بسیار ظریف و دقیق باید از دستگاهی با تیغ اره بسیار نازک و مویی شکل استفاده کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

2rc35tvgt54ey بهترین برندهای دستگاه‌های برقی نجاری کدامند؟

اره مویی دستی از یک کمان فلزی ساخته شده که دو سر این کمان تیغه‌ی مویی شکل نصب شده است. برای کار با اره مویی دستی به نیرو و زمان زیادی نیاز است. این امر موجب کاهش سرعت کار و صرف انرژی بالا می‌شود. برای حل این مشکل، استفاده از اره مویی برقی پیشنهاد می‌شود.

برای کار با اره مویی برقی تنها کافی است قطعه کار را در جای مخصوص قرار داده و سپس با استفاده از تیغه‌ی مویی شکل برش‌های مورد نظر را ایجاد نمایید. اغلب اره مویی‌های برقی مجهز به یک ورودی برای مکنده هستند تا خرده چوب‌های ناشی از برش را به داخل مکنده بکشند.

برخی از اره مویی‌ها نیز مجهز به چراغ راهنما و فرز انگشتی هستند تا تسلط بیشتری روی قطعه چوب داشته باشید.

پیشنهادی:  پرواز “مرد آهنی واقعی” با جت‌پک

پیچ‌گوشتی برقی

پیچ کاری و باز و بسته کردن پیچ‌ها از کارهای رایج در صنعت نجاری هستند.

هنگامی که در یک کارگاه نجاری مشغول به فعالیت هستید ممکن است در طول روز بارها بخواهید دو قطعه چوب را به وسیله پیچ به یکدیگر متصل کنید. در چنین حالتی استفاده از پیچ‌گوشتی برقی بهترین راه حل است.

پیچ‌گوشتی برقی کاملا مشابه با پیچ‌گوشتی دستی عمل می‌کند با این تفاوت که به نیروی دست شما نیازی نیست و کارها با سرعت بسیار بالا انجام می‌شوند. البته برای انجام پیچ‌ کاری‌های متوالی پیچ‌گوشتی شارژی گزینه بسیار بهتری است زیرا محدودیت جابه‌جایی برای شما نخواهد داشت.

سنباده زن

بعد از برش چوب و ساخت قطعه کار مورد نظر، حال نوبت به سنباده زنی آن می‌رسد. دستگاه‌های سنباده زنی از مهمترین دستگاه‌هایی هستند که در مراحل پایانی ساخت مصنوعات چوبی مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. سنباده زن‌ها در انواع، ابعاد و با توان‌های مختلفی در بازار وجود دارند.

4yhb46yb6u75u76 بهترین برندهای دستگاه‌های برقی نجاری کدامند؟

 شما می‌توانید مطابق با آنچه می‌خواهید، دستگاه مورد نظرتان را تهیه کنید. دستگاه سنباده زن با استفاده از یک نوار سنباده‌ که می‌تواند به اشکال گوناگون باشد، سطح چوب را صاف و صیقلی می‌کند.

برترین برندهای دستگاه‌های برقی نجاری کدامند؟

 

در حال حاضر برندهای مختلفی در بازار ایران فعالیت می‌کنند و انواع ابزارآلات نجاری را روانه بازار می‌نمایند.

با این حال برخی از برندها مانند برند شپخ، برند رونیکس و برند آروا به صورت جدی‌تر و حرفه‌ای تر ابزارآلات نجاری را طراحی و تولید می‌کنند. توجه به اصول استاندارد و نیاز سنجی مشتریان سبب شده است تا این برندها به عنوان بهترین برندهای دستگاه‌های برقی نجاری شناخته شوند.

به عنوان مثال دریل رونیکس از شهرت و محبوبیت بسیار خوبی میان نجاران برخوردار است.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …