حراج کفش “ماری آنتوانت” در ورسای

کفشی ظریف و سفید رنگ متعلق به ملکه ماری آنتوانت که از نخ ابریشم و پوست گوزن ساخته شده روز یکشنبه ۱۵ نوامبر در شهر ورسای فرانسه به حراج گذاشته می‌شود.

حراجی اوزنا Osenat در شهر ورسای ضمن اعلام این خبر قیمت پایه تعیین شده برای این کفش شیک متعلق به آخرین ملکه فرانسه پیش از انقلاب کبیر در این کشور را ۸ تا ۱۰ هزار یورو عنوان کرده است.

1608094618 robeka.ir حراج کفش “ماری آنتوانت” در ورسای

این کفشِ سفید رنگ ۲۲.۵ سانتی متر طول دارد و کف آن چرمی است. قسمت جلو و روی پنجه آن از ابریشم و قست‌های کناری و پشت آن از پوست گوزن ساخته شده است. قسمت بالای پنجه نیز با چهار روبان چین دار که به شکل ظریفی روی هم دوخته شده، تزئین شده است. ارتفاع پاشنه این کفش ۴.۷ سانتی متر است و قسمت ابریشمی اگر چه اندکی فرسوده نشان می‌دهد اما شرایط خوبی دارد.

گفته می‌شود که ملکه ماری آنتوانت این کفش را به ماری امیلی لوشوَن یکی از دوستان نزدیک مادام کامپان، خدمتکار اول خود هدیه داده بود. کفش به حراج گذاشته شده در ورسای سپس توسط نوادگان این زن از اواخر قرن هجده تاکنون حفظ و نگهداری شده بود.

پیشنهادی:  بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس

در حراجی روز یکشنبه که عنوان «سلطنت در ورسای» برای آن انتخاب شده اشیاء و آثار ارزشمند تاریخی دیگری متعلق به دوران پیش از برچیدن نظام پادشاهی در فرانسه به فروش گذاشته خواهد شد که کفش ملکه ماری آنتوانت یکی از شاخص‌ترین آنها است.

از جمله دیگر آثار ارزشمند این حراجی،‌ یک تابلوی نقاشی با عنوان «مولیر، میهمان سفره پادشاه خورشید» است که فرانسوا ژان گارنری، از نقاشان به نام فرانسوی آنرا خلق کرده است.

این تابلو که از معدود آثار هنری است که در آن لوئی چهاردهم پادشاه و مولیر، نویسنده و نمایشنامه نویس فرانسوی در کنار یکدیگر به تصویر کشیده شده‌اند. قیمت پایه برای فروش این اثر شاخص ۴۰ تا ۶۰ هزار یورو تعیین شده است.

شخصیت ماری آنتوانت، آخرین ملکه فرانسوی با اصالت اتریشی که در کوران انقلاب کبیر فرانسه در میدان کنکورد پاریس گردن زده شد همچنان برای بسیاری از علاقمندان به تاریخ و فرهنگ فرانسه جذابیت دارد.

پیشنهادی:  ست های پیشنهادی با دامن های بلند

ایران

مطلب پیشنهادی

چگونه تیپ مشکی بزنیم؟ (نحوه ست کردن لباس مشکی مردانه)

چگونه تیپ مشکی بزنیم؟ چگونه تیپ مشکی بزنیم و یک استایل جذاب مردانه داشته باشیم؟ …