راهنمای نگهداری کودک

اکنون که کودک شما اینجاست، زندگی تغییر کرده است، و ممکن است سوالات زیادی در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید، داشته باشید. این نکات می تواند به والدینی که برای اولین بار، فرزند دار میشوند، کمک کند تا در زمان کوتاهی نسبت به نگهداری کودک مطمئن شوند.

چگونه بعد از آمدن کودکم به خانه کمک بگیرم؟

یک بخش مهم در نگهداری کودک این است که از خودتان نیز مراقبت کنید. دریافت کمک در این مدت را در نظر بگیرید، که ممکن است احساسی پرهیجان و کمی غافلگیرکننده باشد.

برای حفظ سلامت کودک، هر کسی که کودک شما را کنترل می کند باید در مورد واکسن های کودک به روز باشد . برای دریافت به روز ترین خدمات پرستار کودک در اصفهان باید از شایستگی مراقبین، اطمینان حاصل فرمایید.

چگونه با کودکم رفتار کنم؟

در اینجا چند نکته اساسی برای یادآوری نگهداری کودک وجود دارد:

قبل از دست زدن به نوزاد، دست های خود را بشویید (یا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید). نوزادان هنوز سیستم ایمنی قوی ندارند، بنابراین در معرض خطر عفونت هستند. اطمینان حاصل کنید که هر کسی که کودک شما را در دست می گیرد دست های تمیزی دارد.

از سر و گردن کودک خود حمایت کنید. هنگام حمل نوزاد سر را در گهواره نگه دارید. و هنگامی که کودک را به صورت عمودی حمل می کنید یا زمانی که کودک خود را به زمین می گذارید، از سر حمایت کنید.

هرگز کودک خود را تکان ندهید، چه در بازی و چه در هنگام آرام کردن کودک. لرزش می تواند باعث خونریزی در مغز و گاهی مرگ شود. اگر می خواهید کودک خود را بیدار کنید، این کار را با تکان دادن انجام ندهید. درعوض، پاهای کودکتان را قلقلک دهید یا به آرامی روی گونه‌اش را لمس کنید.

هنگام استفاده از کریر، کالسکه یا صندلی ماشین، همیشه کودک خود را محکم ببندید. هر فعالیتی را که می‌تواند خیلی خشن یا پرشور باشد محدود کنید.

پیشنهادی:  مراقبت از پوست دور چشم

از بازی خشن با نوزادان مانند تکان دادن روی زانو یا پرتاب آنها به هوا خودداری کنید.

c38c8b36 0ed5 45c6 bbbf bd101c0870c1 راهنمای نگهداری کودک

چگونه می توانم با کودکم پیوند برقرار کنم؟

پیوند در اولین ساعات و روزهای پس از تولد، زمانی که والدین ارتباط عمیقی با فرزند خود برقرار می‌کنند، اتفاق می‌افتد. نزدیکی فیزیکی می تواند به شکل گیری یک پیوند عاطفی کمک کند و به رشد کودک شما از طرق دیگری کمک کند.

پیوند را با گهواره کردن و نوازش آرام کودک خود در الگوهای مختلف آغاز کنید. یکی دیگر از تکنیک های خوب تماس پوست به پوست است، که در آن نوزاد خود را روی سینه خود نگه می دارید. این به آرامش نوزادان و تنظیم ضربان قلب آنها کمک می کند. این تمرین خوبی برای مادران یا پدران است.

آرام بنشینید، آرام صحبت کنید، زمزمه کنید، آواز بخوانید یا با صدای بلند بخوانید. ممکن است کودک شما در این مدت بخوابد.

مرکز رویای آرامش پایدار شامل توسعه روش های بازی به عنوان بخشی از برنامه های مراقبت از کودکان نوپا است. این برنامه ها همچنین شامل رشد شناختی، آمادگی پیش دبستانی، مهارت های خودیاری و رشد اجتماعی و عاطفی با تمرکز بر سلامت جسمانی است. برای استخدام پرستار کودک، پرستار سالمند در اصفهان و تزریفات در منزل اصفهان و … با کارشناسان مرکز رویای آرامش تماس بگیرید.

چگونه می توان کودکم را آرام کنم؟

کمک به آرامش نوزادان می تواند به آنها کمک کند احساس شادی و راحتی بیشتری داشته باشند. در اینجا چند نکته برای آرام کردن کودک شما آورده شده است.

ماساژ: ماساژ نوزاد ممکن است به نوزادان کمک کند، به خصوص آنهایی که زود به دنیا آمده اند یا مشکلات پزشکی دارند. برخی از انواع ماساژ ممکن است پیوند را تقویت کرده و به رشد و تکامل نوزادان کمک کند.

پیشنهادی:  قیمت های میلیاردی سیم کارت 912 در بازار

صداها: نوزادان معمولاً صداهای آوازی مانند صحبت کردن، غرغر کردن، آواز خواندن و غر زدن را دوست دارند. کودک شما احتمالا از گوش دادن به موسیقی ملایم لذت خواهد برد.

برخی از نوزادان ممکن است به طور غیرعادی به لمس، نور یا صدا حساس باشند. آن‌ها ممکن است به راحتی بترسند و گریه کنند، کمتر از حد انتظار بخوابند، یا وقتی کسی برایشان صحبت می‌کند یا آواز می‌خواند، صورت خود را برگردانند. اگر کودک شما اینطور است، سطح سر و صدا و نور را کم تا متوسط ​​نگه دارید.

قنداق کردن: یکی دیگر از تکنیک های تسکین دهنده قنداق کردن است که برای برخی از نوزادان در چند هفته اول به خوبی جواب می دهد. قنداق کردن مناسب، بازوهای کودک را نزدیک بدن نگه می دارد و در عین حال به پاهای او اجازه می دهد کمی حرکت کنند. کودک را گرم نگه می دارد و به نظر می رسد که به اکثر نوزادان احساس امنیت و راحتی می دهد. قنداق کردن همچنین ممکن است به محدود کردن رفلکس مبهوت کمک کند، که می تواند کودک را بیدار کند.

وقتی کودک شما علائم شروع به غلت خوردن را نشان داد، قنداق نزنید. این معمولاً حدود ۲ ماهگی است. در این سن، برخی از نوزادان هنگام قنداق کردن می‌توانند غلت بزنند، که آنها را در معرض خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) قرار می‌دهد.

چگونه کودکم را پوشک کنم؟

چه از پوشک های پارچه ای یا یکبار مصرف استفاده کنید، کودک شما حدود 10 بار در روز آنها را کثیف می کند، یعنی حدود 70 بار در هفته. وقتی کودک خود را پوشک می کنید:

تمام لوازم مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشید.

با استفاده از آب، گلوله های پنبه ای و یک دستمال یا دستمال مرطوب، جلو به عقب نوزاد را به آرامی پاک کنید.

پیشنهادی:  آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

پس از تعویض پوشک دستان خود را بشویید.

122793c0 9583 466a 9ebc 812606ae306a راهنمای نگهداری کودک

چه زمانی باید کودکم را حمام کنم؟

در چند هفته اول، کودکان حمام اسفنجی می گیرند. سپس، پس از افتادن بند ناف و بهبود ختنه (اگر کودک شما ختنه شده باشد)، نوزادان می توانند در سینک یا وان پلاستیکی کوچک نوزاد حمام کنند.

هنگامی که کودک شما برای حمام وان آماده است، اولین حمام ها باید ملایم و مختصر باشند. اگر کودک شما ناراحت شد، یک یا دو هفته به حمام اسفنجی برگردید، سپس دوباره وان را امتحان کنید. حمام دو یا سه بار در هفته در سال اول خوب است. حمام کردن بیشتر ممکن است باعث خشک شدن پوست کودک شود.

هر چند وقت یکبار باید به کودکم غذا بدهم؟

چه نوزاد خود را با سینه یا شیشه شیر تغذیه کنید، ممکن است تعجب کنید که چند بار این کار را انجام دهید. به طور کلی، توصیه می شود که نوزادان بر حسب نیاز تغذیه شوند، یعنی هر زمان که به نظر گرسنه به نظر می رسند. کودک شما ممکن است با گریه کردن، گذاشتن انگشتان در دهان یا صداهای مکیدن به شما نشان دهد که گرسنه است. نوزاد تازه متولد شده باید هر 2 تا 3 ساعت یکبار تغذیه شود.

در مورد خواب کودکم چه باید بدانم؟

شاید متعجب شوید که نوزادان حدود 16 ساعت یا بیشتر می خوابند. آنها معمولا برای دوره های 2-4 ساعت می خوابند. بسیاری از نوزادان در 3 ماهگی در طول شب (بین 6 تا 8 ساعت) می خوابند، اما اگر نوزاد شما اینطور نیست، دلیلی برای نگرانی نیست. مانند بزرگسالان، نوزادان الگوها و چرخه های خواب خود را توسعه می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد خدمات مرکز رویای آرامش شامل مراقبت از بیمار در بیمارستان اصفهان، پرستاری از سالمند و … با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …