مراقبت از پوست دور چشم

پوست ظریف و نازک اطراف چشم ما به ویژه مستعد خشکی، خطوط ریز و حلقه های تیره است و باعث می شود خسته و پیرتر از آنچه هستید به نظر برسید. چشمک زدن، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید (همراه با سایر عناصر محیطی،) و تجزیه تدریجی کلاژن این فرآیند را تسریع می کند.

این امر، مراقبت از پوست چشم را به یکی از موثرترین راه‌ها برای رفع علائم پیری زودرس تبدیل می‌کند. بنابراین به خواندن ادامه دهید تا در مورد کارهایی که می توانید برای حفظ و طراوت پوست زیر چشم خود انجام دهید بیشتر بدانید. شما برای مراقبت از چشم همینطور میکروبلیدینگ ابرو اصفهان و فیبروز ابرو اصفهان میتوانید به مرکز های زیبایی اصفهان مانند فرشته کریمی ، فروز اسلامی و مریم بیوتی مراجعه نمایید.

چرا به مراقبت از چشم نیاز داریم؟

پوست اطراف چشم می تواند اولین نشانه های پیری را نشان دهد، به خصوص اگر به درستی از آن مراقبت نشود. این به این دلیل است که پوست اطراف چشم نازک‌تر و شکننده‌تر از سایر قسمت‌های بدن است. علاوه بر این، چشم ها باید به طور مداوم هر روز کار کنند، مانند پلک زدن یا ابراز احساسات، در نتیجه باعث ایجاد علائم پیری زودرس می شود.
اشعه ماوراء بنفش (UV) عوامل خارجی هستند که به شدت بر روی پوست چشم و بدن تاثیر می گذارد و باعث می شود روند پیری سریعتر انجام شود. با این حال، مهم نیست که چند سال دارید، مراقبت از چشم و بدن برای جلوگیری از پیری زودرس ضروری است.

cf145ac7 d57a 424d 99cd 032bd96781d3 مراقبت از پوست دور چشمچگونه از پوست چشم خود مراقبت می کنید؟
از کرم دور چشم استفاده کنید: طبق تحقیقات متخصصان پوست، «کرم دور چشم یکی از مواردی است که مردم اغلب از آن استفاده نمی کنند. با این حال، شما به کرمی نیاز دارید که بتواند به این ناحیه نفوذ کند تا رطوبت لازم را به پوست برساند.» به مرطوب‌کننده‌های صورت اعتماد نکنید: بسیاری از بیماران اغلب به این فکر می‌کنند که آیا می‌توانند از مرطوب‌کننده‌های معمولی چشم استفاده کنند یا خیر، بیشتر پاسخ منفی است. شما به کرم دور چشمی نیاز دارید که مخصوص این ناحیه طراحی شده باشد. سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های صورت ممکن است حاوی مواد فعالی مانند رتینوئیدها باشند که برای پوست زیر چشم بسیار قوی هستند. کرم دور چشم مناسب را انتخاب کنید: فقط به این دلیل که ناحیه ای از پوست نازک است به این معنی نیست که فقط باید از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. یکی از بهترین مواردی که باید به دنبال آن باشید، کرم دور چشم حاوی رتینول (مشتق شده از ویتامین A) است. کرم دور چشم حاوی رتینول با کرم صورت معمولی متفاوت خواهد بود. به دلیل خطر تحریک، با غلظت کمتر رتینول و نرم کننده ها برای افزایش هیدراتاسیون و کاهش خطر تحریک فرموله می شود.

پیشنهادی:  استخدام فوری نظافتچی

نکاتی برای حل مشکلات رایج پوست چشم
سیاهی دور چشم وقتی کم خواب هستید، سیاهی زیر چشم شما ایجاد می شود. پاک کردن کامل این لک‌ها دشوار است، اما برخی از داروهای موضعی حاوی کافئین یا ویتامین K می‌توانند به گردش خون کمک کنند تا پوست تیره چشم روشن شود.
پف چشم به گفته متخصصان پوست، پف کردگی معمولاً زمانی که از خواب بیدار می شوید ظاهر می شود و باعث پف چشم می شود. این به دلیل مایعی است که در هنگام خواب زیر چشم شما جمع می شود. اگر مورد عمومی شما این است، یک غلتک تخت بخرید و آن را در یخچال نگهداری کنید (یکی به شکل توپ کوچک متناسب با ناحیه چشم بخرید.) صبح غلتک را در ژل فرو کنید. چشم و به آرامی روی کیسه های چشم بچرخانید. در حالی که هیچ شواهد علمی مبنی بر اینکه غلتک ها به طور قطعی پف کردگی را کاهش می دهند وجود ندارد، برخی از متخصصان پوست توصیه می کنند از آن ها در هنگام سرد بودن دور چشم استفاده کنید.
خطوط و چین و چروک یک کرم دور چشم رتینول یا پپتید انتخاب کنید. رتینول و رتینوئیدها مشتقاتی از ویتامین A هستند که تولید سلول های پوست و همچنین کلاژن را تحریک می کنند. رتینول به بهبود بافت کلی کمک می کند و برای ترمیم چین و چروک ها عمیق تر به ساختار پوست می رود. از کرم حاوی رتینول در شب برای مراقبت از چشم استفاده کنید. برای صبح، از کرم حاوی چای سبز استفاده کنید که به محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی کمک می کند. طبق تحقیقات، پلی فنول های موجود در چای سبز ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که رادیکال های آزاد را که باعث پیری در بدن می شوند خنثی می کنند و خطر آفتاب سوختگی و همچنین کلاژن را در پوست کاهش می دهند. کاهش کلاژن می تواند علت ظاهر شدن منافذ، آکنه، چین و چروک و کک و مک روی صورت باشد.

پیشنهادی:  اسم مستعار برای پروفایل دخترانه

چگونگی تغییر پوست اطراف چشم

با افزایش سن، پوست ما تغییر می کند. پوست اطراف چشم شما نازک تر از سایر نواحی بدن است. بنابراین، تغییرات ممکن است در آنجا حتی سریعتر از سایرقسمت های صورت قابل توجه باشد. همینطور با انجام خط چشم دائم در میتوانید از آرایش روزانه چشم و آسیب به پوست آن جلوگیری نمایید.
ناحیه اطراف چشم ممکن است رنگ خود را از دست داده و شروع به افتادگی کند. چربی نیز ممکن است جابجا شود، که می تواند باعث شود چشم ها بیشتر فرورفته به نظر برسند. همچنین ممکن است مایعات زیر چشم جمع شود که باعث می شود این ناحیه پف کرده به نظر برسد. همچنین نازک شدن پوست ممکن است دیدن سایه های زیر چشم را آسان تر کند که باعث ایجاد حلقه های تیره می شود.
اگرچه موارد فوق ممکن است افسرده کننده به نظر برسد، اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش علائم پیری زیر چشم و حفظ سلامت پوست انجام دهید.

67d40d19 ad90 4040 bcfa 64120abb4f6b مراقبت از پوست دور چشم

شش راه برای حفظ سلامت پوست دور چشم 

ممکن است نتوانیم از همه علائم پیری جلوگیری کنیم، اما می‌توانیم چندین کار را برای حفظ سلامت پوست تا حد امکان انجام دهیم. نکات زیر را در نظر بگیرید.

آرام باشید: پوست زیر چشم ظریف است. از مالش شدید، که به طور بالقوه می تواند به پوست آسیب برساند، خودداری کنید. در حالی که پاک کردن آرایش چشم در پایان روز مهم است، هنگام پاک کردن آرایش و تمیز کردن پوست با ملایمت رفتار کنید. کمی TLC به سلامت ناحیه زیر چشم کمک می کند.

از کرم ضد آفتاب در اطراف چشم استفاده کنید: قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نه تنها خطر ایجاد چین و چروک و خطوط زیر چشم را افزایش می دهد، بلکه می تواند خطر ابتلا به این بیماری را نیز افزایش دهد. سرطان پوست. در طول روز هر بار که بیرون می روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین برای محافظت بیشتر از عینک آفتابی استفاده کنید.

پیشنهادی:  کدام کابینت برای آشپزخانه شما مناسب است

به پشت بخوابید: رو به پایین خوابیدن می تواند باعث جمع شدن مایع در زیر چشم شود. برای کاهش پف تا حد امکان سعی کنید به پشت بخوابید. اما آنچه مهمتر است، اطمینان از خواب کافی است. سعی کنید هفت یا هشت ساعت در شبانه روز بخوابید. خواب کم می تواند باعث افزایش سطح کورتیزول شما شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، رگ های خونی ممکن است منبسط شوند، که می تواند سیاهی دور چشم را بدتر کند.
مبارزه با پف چشم: پف‌کردن چشم‌ها می‌تواند در هر سنی مشکل‌ساز باشد، اما به نظر می‌رسد با افزایش سن بدتر می‌شود. برای مبارزه با پف، هر روز صبح به مدت چند دقیقه از کمپرس سرد زیر چشم استفاده کنید. سرما ممکن است به کاهش احتباس مایعات و کاهش پف کمک کند. همچنین محصولات زیادی در بازار وجود دارد که به کاهش پف چشم کمک می کند. به دنبال کرم های دور چشم حاوی چای سبز یا کافئین باشید که هر دو کمک می کنند.

مرطوب کنید: ناحیه زیر چشم شما ممکن است خشک شود، که باعث بدتر شدن خطوط و چین و چروک ها می شود. زیر چشم را با مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید آبرسانی کنید. اسید هیالورونیک به پوست شما کمک می کند آب بیشتری را نگه دارد و خطوط را پر می کند تا ظاهر خود را بهبود بخشد.

درمان های حرفه ای را در نظر بگیرید: اگر پوست بالای چشم شما اختلال ایجاد می کند. چشم انداز شما، درمان حرفه ای را در نظر بگیرید. بلفاروپلاستی روشی است که در آن پوست اضافی پلک ها برداشته می شود. این برای اهداف زیبایی انجام می شود تا بهتر به نظر برسد، اما اگر پوست پلک دید را محدود می کند، می تواند کمک کننده باشد.

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …