بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون

biography bahman dan 01 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون بهمن بازیگر سینما و تلویزیون است

بیوگرافی و تصاویر بهمن دان

بهمن دان از کودکی به سینما و بازیگری علاقه داشته است. او فعالیت هنری خود را با تئاتر گروه آناهیتا آغاز کرد و از دهه 60 به صورت حرفه ای وارد تلویزیون شد. از فیلم ها و سریال های دون بهمن می توان به Target، Hidden Game under Blade و Sandstorm اشاره کرد.

گزیده ای از زندگی نامه دن بهمن

عنوان اصلی: بهمن دان

تاریخ تولد: 27 اردیبهشت 1337

محل تولد: تهران

زمینه فعالیت: بازیگری سینما و تلویزیون

بیوگرافی بهمن دون

بهمن دان (زاده ۷ اردیبهشت ۱۳۳۷ – تهران) بازیگر ایرانی است. او دیپلم تجربه دارد و در دانشگاه رادیولوژی خوانده است.

بهمن دان فعالیت هنری خود را با تئاتر در گروه آناهیتا آغاز کرد و فعالیت خود را به عنوان بازیگر در فیلم نیشان در سال ۱۳۷۱ آغاز کرد.

مدتی در بیمارستان به عنوان تکنسین رادیولوژی مشغول به کار شد و اکنون علاوه بر بازیگری به کشاورزی نیز می پردازد.بهمن دان در بیشتر فیلم‌ها نقش آدم‌های شرور را بازی کرده است و قیافه‌اش برای ایفای این نقش‌ها مناسب‌تر است، اما نتوانست تطبیق‌پذیری خود را آشکار کند.اما این بازی او در سریال تلویزیونی بازی پنهان بود که استعداد او را آشکار کرد.

زندگی شخصی بهمن دون

biography bahman dan 04 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون بهمن دان فعالیت هنری خود را با گروه تئاتر آناهیتا آغاز کرد

بهمن دان یک پسر به نام رضا دارد که دانشجوی بازرگانی است و یک دختر به نام شاه پری که دانشجوی حقوق است. همسر بهمن دان خانه دار است.

بهمن دان خانواده اش را بسیار دوست دارد و به گفته خودش سعی می کند در پایان در کنار خانواده اش باشد.

کودکی و علاقه بهمن دان به بازیگری

biography bahman dan 02 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون بهمن از کودکی به سینما و بازیگری علاقه داشته است

بهمن دان از کودکی به سینما و بازیگری علاقه داشته است. قبل از تلویزیون، او فیلم 35 میلی‌متری می‌خرید و آن‌ها را به هم می‌چسباند و در دوربین قرار می‌داد تا بتواند در حیاط خانه با دوستانش فیلم تماشا کند.

با ظهور تلویزیون، او تمام شب را به تماشای سریال های تلویزیونی آمریکایی بیدار ماند.به گزارش بهمن دان، او با همذات پنداری با شخصیت های سریال توانست به اهداف بازیگری خود برسد.

در دوره دبیرستان در گروه های تئاتر مدرسه کار می کرد و بعدها تا سال 1354 با گروه تئاتر آناهیتا به کار خود ادامه داد. بهمن به دلیل عدم موافقت پدرش تا انقلاب به طور جدی بازی نکرد و پس از وقفه ای طولانی در سال ۱۳۷۱ به بازیگری روی آورد.

بهمن در مصاحبه ای درباره دوران کودکی خود گفت:

من در یک کافی شاپ محلی با تلویزیون آشنا شدم. من در آن زمان 9 سال بیشتر نداشتم و یادم می آید اولین برنامه ای که در تلویزیون دیدم یک فیلم آمریکایی با بازی جان وین بود. در آن زمان برای یک قرآن قهوه در خانه می خریدند و از باتری ماشین به عنوان صندلی کودک استفاده می کردند. من هم مثل بچه های دیگر قرآن را به شاگرد قهوه ساز می دادم و روی مبل می نشستیم و فیلم می دیدیم. یک فنجان چای بنوش. بعد از حدود 9 ماه پدرم با اصرار من یک تلویزیون RTI به قیمت 1000 روپیه از محل کارش خرید.ما یکی از اولین خانواده هایی بودیم که صاحب تلویزیون شدیم. یادم می آید همسایه ها به خانه ما می آمدند و همه با هم تلویزیون تماشا می کردیم.

پیشنهادی:  بیوگرافی سحر قریشی

اول تلاش بازیگری بهمن دان

بازی در سریال biography bahman dan 03 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون «بازی مخفی» نقطه قوت بازیگری بهمن دان محسوب می شود

او که بازیگر پرکار سینما و تلویزیون بود، کار خود را با تئاتر در گروه آناهیتا آغاز کرد و در بسیاری از نمایش ها ابتدا نقش های فرعی و سوم را ایفا کرد و سپس به تدریج با نقش های اصلی آشنا شد. او استعداد خود را ساخت. برای همه از این رو توانست از دهه 60 به صورت حرفه ای وارد تلویزیون شود و برای اولین بار از سال 71 با بازی در فیلم نیشان به کارگردانی بهرام کاظمی وارد جمع هنرمندان سینما شد.

بازی پارسه به کارگردانی آقای شاپور موفقیت بازیگری بهمن دان محسوب می شود و معتقد است بهترین نقش او تاکنون بوده است.

بهمن دان در سریال تاریخی معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی نقش حسنعلی منصور نخست وزیر دهه 40 را بازی می کند که در مقابل مجلس ترور می شود.

«طوفان شن» جلوه ای فراموش نشدنی دارد که نمی توان آن را از خاطره ها پاک کرد. این اثر مربوط به حمله گروگانگیری به سفارت آمریکا در ایران است.

بهمن در سال 1385 در صنعت سینما و تلویزیون تلاش زیادی کرد و در تولیدات مهمی بازی کرد. او امسال با بازی در 5 فیلم سینمایی و سریال مطرح خود را به مردم معرفی کرد.

پیشنهادی:  بیوگرافی حسین مهری

biography bahman dan 05 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون در سال 1385 بهمن در صنعت سینما و تلویزیون تلاش زیادی کرد

«سنگ، کاغذ» به کارگردانی سعید سهیلی، «قیچی»، «کاسه دلها» به کارگردانی خوشنگ درویش پور، «خر چی تو بخوای» به کارگردانی محمد متوسلانی، «خر چی تو بخوای» به کارگردانی گلمرضا از تولیدات عمده بهمن دان در سال جاری است. صیامی.سریال واشمین کوچ. متولد و سریال زیر تیغ به کارگردانی محمدرضا هنرمند محسوب می شود

شاید یکی از مهم ترین قسمت های بیوگرافی بهمن دون بازی او در سریال زیر تیغ باشد. بهمن در سال 1394 در سریال لبه تیغ به ایفای نقش پرداخت و به خوبی نقش خود را در میان مخاطبان تلویزیون معرفی کرد. او در این سریال با هنرمند محمدرضا همکاری داشت. بهمن با بازی در سریال Blade Edge توانست یک تجربه نقش آفرینی موفق را برای خود رقم بزند.

بهمن علاوه بر سریال «لبه تیغ» در سریال «جستجوی شهر» در سال 1380 بازی کرد. بهمن دان این بار با کارگردان سریال «جستجوی شهر» حسن هدایت و هنرمندانی چون دانیال حکیمی، محمد برسوزیان، خسرو دستگیر و عبدالرضا اکبری همکاری کرد.

جدیدترین نقش آفرینی باچمن دن در فیلم میز سرخ به کارگردانی نوید اسماعیل و عنوان جدید غلامرضا آزادی جزیره است که قرار است اواخر خرداد اکران شود.او نقش اصلی فیلم را بازی خواهد کرد و ممکن است پس از مدت ها به سینما بازگردد

بهمن جدای از بازیگری در زمین گامپا نیز تلاش کرده است. اولین و تنها تجربه او در عرصه تعلیق همکاری با آقای خسروشاهی در فیلم تست بود.

بهمن از بازیگری تا کارگردانی

سالار خان به کارگردانی biography bahman dan 06 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون بهمن دان آماده اکران در شبکه خانگی می باشد

سالار خان به کارگردانی بهمن دان آماده اکران در شبکه خانگی شد. او این فیلم را در سال 1990 ساخت و به غیر از کارگردانی، هنوز هم ادامه دارد. هنرمندان زیادی در این دام نقش داشته اند. از جمله مارال فرجاد، قائم سالار خان بهمن اولین تجربه دان در کمدی بود و تجربه بسیار خوبی بود.

پیشنهادی:  بیوگرافی پریوش نظریه

بهمن دون دوم فیلم دیگری به نام حاج باکر خبازباشی دارد که در کنار نفیشه روشن نقش آفرینی می کند و نقش پسر حاج بیکر خبازباشی را بازی می کند. این اثر نیز در ژانر کمدی است و هدف آن شاد کردن مردم است و در نهایت مهدی کورنگی موسیقی هر دو فیلم را بر عهده دارد.

دون باخمن شغلی در ارتش، نیروی دریایی و روزهای پایانی جنگ دارد و تمام چیزی که به آن اهمیت می دهد این است که کار را انجام دهد.

اظهارات بهمن دان درباره اینکه چرا در سال های اخیر کار نکرده است

عکس های biography bahman dan 07 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون بهمن دان و هرمز شجاعی مهر

او کیست من امروز قرار نیست با افرادی ملاقات کنیم که پول می دهند و نقش می پردازند و به دنبال این هستیم که به هر قیمتی دستمزد بگیرند، این چیزی نیست که ما امروز آن را تایید کنیم و مردم هم آن را دوست ندارند. می آیند و اقدام می کنند. الان سینما نداریم، بیشتر برای کار به سوپرمارکت می رفتند. در واقع، فیلم های تئاتری که در سوپرمارکت ها فروخته می شوند، البته هزاران نقد دارند.

من نوستالژی مخاطب را نسبت به قطعات خاصی خراب نمی کنم، نقش هایم را با انتخاب های اشتباه بازی می کنم. اگر اعتیاد به مواد مخدر داشتم، پول بهتر از این بود، اما حاضر نیستم حیثیت خود و آنچه را که به این مخاطبان سینما و تلویزیون ارائه کنم با این نوع کارها زیر سوال ببرم. من از یک فرهنگ ساز منفورترم! علاوه بر عملکرد خوب، پولی که می دهند باید تمیز باشد. من بازیگری نیستم که برای پول کثیف کار کنم. بدون پرداخت هزینه خودم را از سالن سینما بیرون کشیدم.

لیست فیلم های بهمن دن

عنکبوت (1387)

شیرهای جوان (1378)

ناوشکن (1374)

موش (1387)

پرواز خاموش (1377)

هدف (1373)

قانون اول (2008)

قصه های قهرمانان (1376)

معمای پادشاه (2014)

سنگ، کاغذ، قیچی (1385)

طوفان شن (1375)

فیلم Dom Sensitive Eyes (2008)

داستان های دل (1385)

متهم (1375)

محاکمه (1377-1378)

هرچه می خواهید (تعطیلات آخر هفته) (2018)

گارد ویژه (1374)

چهل سرباز (1386)

زیر تیغ (1385)

عشق در سال های جنگ (2013)

خورشید و زمین (1379-1378)

زیرزمینی (1385)

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …