نحوه تشخیص و درمان آلرژی به تاتو

فردی که به جوهر تاتو حساسیت دارد ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را نسبت به جوهر تاتو تجربه کند. جوهر تاتو خود ممکن است باعث واکنش ایمنی شود یا یک بیماری پوستی موجود می تواند شعله ور شود. از طرف دیگر، تاتو ممکن است در معرض نور بیش از حد قرار گیرد و باعث تحریک شود. قبل از انجام تتو میتوانید دوره آموزش تتو در اصفهان با انواع دستگاه تتو را بگذرانید.

در حالی که آلرژی به تاتو بسیار نادر است، احتمال عواقب جدی برای سلامتی وجود دارد. این واکنش در برخی موارد بلافاصله قابل مشاهده است اما اغلب تا 48 ساعت یا حتی چند هفته پس از انجام تاتو واکنشی نشان نمی دهد. در موارد نادر، ممکن است ماه ها بعد اتفاق بیفتد.

عکس العمل های آلرژیتیک گاهی اوقات ممکن است برای بهبود عادی تاتو به اشتباه تفسیر شود، زیرا افراد اغلب علائم مشابهی را تجربه می کنند.

رنگ های جوهر تاتو که باعث واکنش های آلرژیک می شوند

اگر بدن نسبت به تاتو واکنش آلرژیک داشته باشد، اغلب به دلیل رنگ خاصی از جوهر تاتو ایجاد می شود. ممکن است در نواحی خاصی از تاتو که آن رنگ جوهر در آن زندگی می کند، تحریک مشاهده کنید.

آلرژی به جوهر تاتو قرمز

رنگ های جوهر تاتو که باعث واکنش های آلرژیک می شوند

اگر بدن نسبت به تاتو واکنش آلرژیک داشته باشد، اغلب به دلیل رنگ خاصی از جوهر تاتو ایجاد می شود. ممکن است در نواحی خاصی از تاتو که آن رنگ جوهر در آن زندگی می کند، تحریک مشاهده کنید.

آلرژی به جوهر تاتو زرد

جوهر زرد یکی دیگر از مقصران رایج است. تاتو زرد نیز می تواند داشته باشدافزایش حساسیت به نور خورشید، بنابراین مطمئن شوید که آن را از اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید. حساسیت ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.

4551bf6e f97b 4d63 ba34 79ee5721ce9a نحوه تشخیص و درمان آلرژی به تاتوآلرژی به جوهر تاتو سیاه

جوهر زرد یکی دیگر از مقصران رایج است. تاتو زرد نیز می تواند داشته باشدافزایش حساسیت به نور خورشید، بنابراین مطمئن شوید که آن را از اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید. حساسیت ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.

پیشنهادی:  بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

آلرژی به جوهر تاتو آبی

مانند بسیاری از رنگ های جوهر دیگر، جوهر تاتو آبی اغلب از مواد معدنی ساخته می شود. برای جوهر تاتو آبی ترکیبات رایج مانند سدیم، آلومینیوم، سیلیکات یا آزوریت در موارد نادری می توانند باعث ایجاد حساسیت به تاتو شوند.

سایر حساسیت های جوهر رنگی

در حالی که رنگ های خاص معمولاً با واکنش های نامطلوب همراه هستند، هر رنگ جوهر امکان ایجاد واکنش های آلرژیک را دارد. هر رنگ جوهر ممکن است حاوی ترکیبات مختلفی باشد که می تواند باعث واکنش در افراد خاص شود.

اگر در مورد احتمال واکنش نامطلوب جوهر تاتو نگران هستید، با هنرمند تاتو خود مشورت کنید تا لیستی از مواد تشکیل دهنده جوهر را دریافت کنید. سپس با متخصص پوست خود تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا هر یک از مواد تشکیل دهنده عوامل پرخطر برای آلرژی به تاتو هستند یا خیر.

برخی از هنرمندان تاتو حتی پیشنهاد می کنند یک نقطه آزمایش پشت گوش انجام دهند تا ببینند آیا واکنشی نشان می دهید یا خیر. اگر از قبل آزمایش پچ انجام می دهید، بهتر است یک هفته صبر کنید زیرا ممکن است واکنش های آلرژیک بلافاصله ظاهر نشود.

چگونه بفهمم که به جوهر تاتو حساسیت دارم؟

اگر به تاتو فکر می کنید، بهتر است ابتدا به پزشک آلرژی مراجعه کنید. بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا به جوهر تاتو حساسیت دارید یا نه این است که آزمایش آلرژی بدهید. متخصص آلرژی معمولاً می تواند آلرژی به جوهر تاتو را با آزمایش پچ تشخیص دهد. تست پچ برای آزمایش واکنش های آلرژیک روی پوست شما استفاده می شود. در طول آزمایش پچ، مقدار کمی از ماده روی یک چسب قرار می گیرد که سپس روی پوست شما اعمال می شود. واکنش های مثبت می تواند فوری یا با تاخیر باشد. بسیاری از متخصصان آلرژی حداقل 48 ساعت قبل از برداشتن پچ صبر می کنند و سپس آزمایش را در علامت 48 ساعت و 72 ساعت می خوانند. شما همینطور ممکن است به سوزن تاتوحساسیت داشته باشید.

پیشنهادی:  پرواز “مرد آهنی واقعی” با جت‌پک

توجه به این نکته مهم است که فقط به این دلیل که ممکن است واکنشی از تاتو را تجربه کنید، به طور خودکار به این معنی نیست که آلرژی به جوهر وجود دارد. ممکن است عفونت یا سوزش پوست را نیز تجربه کنید. اگرچه علائم اغلب مشابه هستند، اما تفاوت هایی وجود دارد که ممکن است به شما در تشخیص آنها کمک کند.

اول، علائم آلرژی معمولاً فقط روی پوست نزدیک تاتو شما تأثیر می گذارد. این بدان معناست که خارش، سوزش، تورم و قرمزی موضعی را تجربه خواهید کرد. به طور کلی، شما نباید علائم را در سراسر بدن تجربه کنید. در موارد نادر، ممکن است دچار تنگی نفس، تپش قلب یا کهیر عمومی شوید – در این موارد، ضروری است که فوراً به پزشک مراجعه کنید.

عفونت همچنین می تواند باعث قرمزی، تحریک و خارش شود، اما این علائم معمولاً فراتر از ناحیه موضعی گسترش می یابد. آنها کل قسمتی از بدن را که در آن تاتو قرار دارد تحت تأثیر قرار می دهند. همچنین ممکن است تب یا لرز را تجربه کنید. علائم عفونت نیز بسیار بیشتر طول می کشد. آنها می توانند از چند روز تا یک هفته یا بیشتر دوام بیاورند. متخصص آلرژی می‌تواند تشخیص دهد که آیا آلرژی، عفونت یا تحریک پوستی از خود تاتو دارید یا خیر.


واکنش های آلرژیک به تاتو چقدر طول می کشد؟

3f2b8859 ae55 4241 a94a 90ead3fc0da3 نحوه تشخیص و درمان آلرژی به تاتوهیچ چارچوب زمانی مشخصی برای مدت زمان طولانی مدت واکنش های آلرژیک وجود ندارد. با درمان مناسب، واکنش ممکن است در عرض چند روز به طور کامل فروکش کند. با این حال، اگر واکنش شدیدی داشته باشید و این واکنش می تواند تا چند هفته ادامه داشته باشد، می تواند متفاوت باشد.

هر فردی و نوع پوست او متفاوت است. شدت آلرژی شما به هر فرد و شرایط زمینه ای او بستگی دارد. این بر مدت زمان واکنش آلرژیکی که ممکن است تجربه کنید تأثیر می گذارد.

بهترین کاری که باید انجام دهید این است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا یک جدول زمانی دقیق از مدت زمانی که واکنش شما ادامه خواهد داشت جمع آوری کنید.

پیشنهادی:  معرفی انواع سالاد رژیمی + طرز تهیه 10 نوع سالاد برای کاهش وزن

آیا بدن شما می تواند سال ها بعد جوهر تاتو را رد کند؟

یک واکنش آلرژیک می تواند بلافاصله پس از انجام تاتو یا حتی چندین سال بعد رخ دهد. بیماری های پوستی مانند پسوریازیس می توانند با تاتو شما ایجاد شوند و در اطراف جوهر ظاهر شوند.

واکنش‌های آلرژیک به جوهر تاتو که سال‌ها بعد ظاهر می‌شوند، می‌توانند از طریق درمان‌های جدید مانند درمان ضد ویروس برای HIV یا جراحی تعویض مفصل ایجاد شوند.

خلاصه داستان: بله، بدن شما می تواند جوهر تاتو را بعد از چند سال رد کند.

4 نکته که باید در مورد آلرژی جوهر تاتو بدانید

1. بدون نیاز به پاک کردن تاتو

پاک کردن تاتو پس از آلرژی معمولاً پس از درمان آن ناحیه و کاهش علائم آن ضروری نیست. این بستگی به شدت آلرژی شما دارد و اگر به عفونت تبدیل شده باشد، که می تواند بر رنگدانه تأثیر بگذارد که باعث می شود افراد تاتو را بردارند.

هر موردی متفاوت است و بهترین اقدام این است که همیشه با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

2. تست آلرژی برای کاهش خطرات

با انجام آزمایش آلرژی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود، خطر ابتلا به آلرژی های آینده را به حداقل برسانید. به این ترتیب، می‌توانید موادی را که به آن‌ها حساس هستید تشخیص دهید که به هنرمند تاتو شما اجازه می‌دهد از مواد خاصی برای تاتو‌های آینده اجتناب کند.

3. شرایط پوستی قبلی: مراقب باشید

شرایط پوستی زمینه ای مانند اگزما و پسوریازیس می تواند شما را مستعد ابتلا به آلرژی کند. بیماری‌های پوستی مانند این‌ها می‌توانند در اثر تاتو ایجاد شوند.

4. حساسیت به رنگ های خاص

آلرژی معمولاً به دلیل حساسیت خاصی به رنگ جوهر رخ می دهد. هر جوهر رنگی ممکن است حاوی موادی باشد که شما به آن حساس هستید. به عنوان مثال، جوهر قرمز حاوی ید است که بسیاری از افراد به آن حساسیت دارند.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …