بررسی ماسکهای موثر برای پیشگیری از کرونا

fjgvnhgrghvrtv98ty3tbhcjlfkmlnh4if47vh689uj 300x200 بررسی ماسکهای موثر برای پیشگیری از کرونا

مساله کرونا یکی از مسائل جدی امروزه در بسیاری از کشورهاست. مساله ای که مدت زیادی است با آن رو به رو هستیم. مراقبت از سلامتی به عنوان مهم ترین نعمت خدادای و مراقبت از ابتلا به کرونا دغدغه اصلی همه ماست. به همین دلیل انتخاب ابزارهایی برای مراقبت و پیشگیری از ابتلا به این ویروس اهمیت خیلی زیادی پیدا می کند. کرونا، ویروسی که هر روز به شکلی جدید ظاهر می شود خطری است که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ممکن است جان ما را تهدید کند.

مهم ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از هر نوعی که باشد، استفاده از ماسک است. هنگامی که ماسک می زنیم، دهان و بینی ما پوشیده می شود. پس اصلی ترین راه ورود این ویروس به درون بدن سد می شود. اما چه ماسک هایی باید استفاده کنیم تا به صورت کامل ایمن شویم؟ مطلبی که می خواهیم در ادامه بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

ابتدا باید بدانیم که ابزارهای پزشکی بسیار حساب شده طراحی شده اند. کرونا اولین ویروس خطرناکی نیست که باعث تهید جان انسان ها می شود. پیش از این هم بیماری های مسری و ویروسی زیادی بوده اند که مراقبت از آنها اهمیت داشته است. به طور مثال پزشکان هر روز با بیماران مختلفی رو به رو هستند. هر کدام از مراجعینی که به یک پزشک مراجعه می کند ممکن است به بیماری خطرناکی دچار باشد. بیماری که ممکن است واگیر هم داشته باشد. پس پزشکان همیشه با این خطرات رو به رو بوده اند و همیشه باید از سلامتی خود در برابر این خطرات جدی مراقبت می کرده اند. به همین دلیل ماسک ها به وجود آمدند. یکی از وسایل ضروری که تقریبا همه پزشکان از آن استفاده می کنند.

اما سوال اینجاست که آیا همین ماسکهای ساده ای که از قدیم پزشکان استفاده می کردند می تواند پاسخ نیاز جدی ما را که مراقبت از کروناست بدهد یا خیر. برای این که بیشتر متوجه شویم بهتر است ساختار این ماسکها را بررسی کنیم. عمومی ترین ماسکی که در پزشکی استفاده می شود ماسک سه لایه است. این ماسک ها بسیار ساده هستند و به وسیله کش یا بند به پشت گوش و یا پشت سر متصل می شوند. از نظر رنگ نیز محدودیتی در ساخت این ماسکها وجود ندارد. رنگ های این ماسک ها می تواند سفید، آبی، سبز، بنفش و… باشد.

پیشنهادی:  تحولات تکنولوژیکی: راهی برای کاهش قیمت میلگرد

همچنین بهتر است بدانیم ویروس ها و میکروارگانیسم ها هرچه قدر هم خطرناک باشند به خاطر اندازه کوچک و شکل و شمایلی که دارند و همچنین ویژگی هایی که در سرایت آنها وجود دارد محدودیتی در عبور و انتقال دارند. به همین خاطر برای پیشگیری از ورود و خروج آنها از لایه ای ساده استفاده شده است. لایه ای به نام ملت بلون که در بیشتر ماسک ها نیز وجود دارد. این لایه بسیار ساده است و ضخامتی در حدود 17 تا 22 گرم دارد. تمامی ماسکهای استاندارد پزشکی دارای این لایه هستند. در ماسکهای سه لایه این لایه را در وسط دو لایه دیگر از اسپان باند قرار می دهند. همین ساختار ساده باعث می شود که به راحتی بتوانیم از ورود ویروس به جریان تنفسی و خروج و سرایت آن از جریان تنفسی به دیگران پیشگیری کنیم.

vntu59y53tbhcuj4r7cht48y4tutj4rhb4rbt4urj 300x225 بررسی ماسکهای موثر برای پیشگیری از کرونا

مطلب مهم دیگر این است که جریان تنفسی به صورت ایمن باید محدود شود و این مهم را به وسیله قطعه ای ساده به وسیله گیره بینی در ماسک تعبیه کرده اند. گیره ای انعطاف پذیر و نازک در بالای ماسک و در وسط قرار دارد. این قسمت با توجه به ارگونومی چهره و اندازه بینی حالت می گیرد. پس از قرار دادن ماسک بر روی صورت این قسمت را با دست حالت می دهند. به این ترتیب ماسک به صورت ایمن روی صورت قرار می گیرد و از ما در برابر ویروس ها و سایر میکروارگانیم های حتی خیلی خطرناک محافطت می کند.

پیشنهادی:  انتخاب بیرینگ براساس بار استاتیکی

اما این روزها ماسکهایی را می بینیم که بیشتر توسط مردم استفاده می شوند. این ماسک ها در بین عموم مردم با نام ماسک سه بعدی شناخته می شود. شاید از اسم این ماسک ها و تجربه ای که این روزها داشته باشید بتوانید سریعا ظاهر آنها را در ذهن مجسم کنید. بله، این ماسکها به یکباره رایج شدند و خیلی ها این روزها علاقه دارند تا از آنها استفاده کنند. اما آیا این ماسکها می توانند از ما در برابر ویروس کرونا محافظت کنند؟ برای بررسی این موضوع دوباره ساختار و لایه های این ماسکها را مورد بررسی قرار می دهیم.

ابتدا باید بدانیم که ویروس کرونا بسیار خطرناک است. پس اصلا نباید ماسکی را صرفا به جهت این که از نظر ظاهری مورد پسند ماست انتخاب کنیم. ماسک ما باید دارای ساختاری برای جلوگیری از ورود و خروج کرونا باشد. در ماسکهای سه بعدی معمولا از چهار تا پنج لایه استفاده می کنند. در این ماسکها بین دو تا سه لایه ملت بلون قرار می هند. ملت بلون لایه ای است که در همه ماسکها برای جلوگیری از ورود و خروج ویروس استفاده می شود. بدیهی است که وجود این لایه در این ماسکها نشان از کارایی آنها در برابر ویروس خطرناک کروناست. پس اگر می خواهید این بدانید این ماسکها می توانند انتخاب خوبی در این روزهای کرونایی باشند پاسخ این است که بله می توانید از این ماسکها استفاده کنید. بیشتر بودن لایه های ملت بلونی در این ماسکها باعث می شود که حتی خیلی بیشتر جلوی ابتلا به کرونا گرفته شود.

rcmotuthuith57ty5tch44hr448t4tu4ih43r4irj4irj4 300x225 بررسی ماسکهای موثر برای پیشگیری از کرونا

پس دلیل محبوبیت این ماسکهای جدید صرفا ظاهر آنها نیست. هرچند خیلی ها این ماسکها را تنها به دلیل ظاهر جالبی که دارند خریداری می کنند. اما خوشبختانه هم ظاهر زیبا و جالب و هم ساختار استانداردی در این ماسکها وجود دارد. ویژگی هایی که باعث فروش بالای آنها در این روزهای کرونایی شده است. شاید جالب باشد بدانید که اصلی ترین دلیل و شاید فلسفه اصلی ساخت این ماسک ها برای چه منظوری بوده است. این ماسکها مناسب افرادی هستند که پوستی بسیار حساس دارند. همچنین افرادی که از مشکلاتی چون آسم و ناراحتی تنفسی رنج می برند معمولا با این ماسکها راحت تر هستند. چرا که این ماسکها به حالت برجسته روی صورت قرار می گیرند. با این قرارگیری بین سطح داخلی ماسک و صورت یک فاصله ایجاد می شود. هرچند این فاصله خیلی هم زیاد نیست اما باعث راحتی بیشتر در حین استفاده می شود.

پیشنهادی:  چطوری دوربین مداربسته ، دستگاه سانترال و دزدگیر بخریم ؟

در کل باید بدانید که یک ماسک را برای چه کاری خریداری می کنید. اگر برای پیشگیری از بیماری ها از ماسک استفاده می کنید باید به دنبال ماسکهای ملت بلون دار باشید. ماسک های سه لایه بنددار و کش دار ارزان قیمت ترین و ساده ترین ماسکهایی هستند که برای رسیدن به این هدف می توانید استفاده کنید. ماسکهای چند لایه با ظاهر سه بعدی را هم مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که این ماسکها هم انتخاب خیلی خوبی هستند. هرچند قیمت بالاتری نسبت به ماسکهای سه لایه دارند. دلیل بالاتر بودن قیمت نیز لایه های بیشتر و سختی بیشتر در ساخت آنها به دلیل ظاهری است که دارند. حال با توجه به صلاحدید خود می توانیم هر کدام از این ماسکها را استفاده کنیم.

با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم از انتشار بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم. امید است که با رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک شاهد پیشرفت این ویروس و جهش های نو ظهور بیشتری از آن نباشیم. بهترین راه توقف چرخه انتقال این ویروس است و با رعایت پروتکل ها می توانیم به این هدف برسیم. کافی است هرکسی از خود شروع کند و سهمی در جلوگیری از انتقال این ویروس داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …