قفل هوشمند درب چیست و چه کاربردی دارد؟

erfergmkj50tmj545cjgertun540ugt549uty59uy9655nyu 460nynn4 5 j 300x122 قفل هوشمند درب چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه امنیت بیش از هر چیز دیگری مهم است و تمام افراد سعی می‌کنند قبل از هرکاری امنیت خود و اموال خود را تامین کنند. قفل هوشمند یکی از واضح‌ترن نمونه‌های پیشرفت تکنولوژی در عصر جدید است. این نوع از قفل آرامش و حس امنیت قابل توجهی را در منزل، اداره و هر جای دیگری به شما ارائه می‌کند. این نوع از قفل یکی از تجهیزات امنیتی است که فراتر از سایر قفل‌ها و وسایل ایمنی به حساب می‌آید. ویژگی‌های این قفل کاربردهایی را برای آن ایجاد می‌کند که هیچگاه سایر قفل‌ها از آن بهره نمی‌برند.

کاربردهای قفل هوشمند

قفل هوشمند وسیله‌ای الکترونیکی و پیشرفته است که برای حفاظت از درب ورودی ساختمان‌ها و کنترل عبور از آن طراحی شده است. این محصول توسط بلوتوث و WIFI کنترل می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد از راه دور و از طریق نصب یک برنامه خاص آن را کنترل کند. با استفاده از این نوع قفل می‌توان از هر جای دنیا در را باز یا بسته کرد و عبور افراد از آن را مدیریت کرد. یکی از مزایای قابل تحسین این قفل‌ها این است که تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند نیز می‌توان آنها را به کنترل خود در آورد؛ البته در مکان‌هایی که امنیت آنها از اهمیت بالاتری برخوردار است، بهتر است از سیستم‌های پیشرفته‌تری برای کنترل قفل استفاده کرد.

عملکرد قفل هوشمند چگونه است؟

برخلاف قفل های ساده که به صورت مکانیکی عمل می‌کنند، این قفل‌ها از ابزارهای هوشند برای تامین امنیت استفاده می‌کنند. مثلا برای باز کردن آنها می‌توان از سیستم‌های امن الکترونیکی (کامپیوتر و تلفن همراه هوشمند)، رمز، کارت و فاکتور بیومتریک (اثر انگشت و تشخیص چهره) استفاده کرد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود عبور از درهای ساختمان شما برای غریبه‌های غیرممکن و برای آشنایانتان ساده باشد. همچنین تمام مشکلات ناشی از عدم حضور شما در منزل و پشت در ماندن افراد با این قفل‌ها حل می‌شود.

پیشنهادی:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته

مزایا ویژگی‌های قفل‌ هوشمند

همانطور که قبلا گفتیم قفل هوشمند زمینه‌ساز آرامش و امنیت کاملا مطمئن شماست در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های قفل‌های هوشمند می‌پردازیم:

اتصال به تلفن همراه

قفل هوشمند به سادگی به تلفن‌های همراه شما وصل می‌شود و از این طریق شما دسترسی کاملی بر ورود و خروج در ساختمان دارید. شما با موبایل خود می‌توانید افرادی که از درب عبور می‌کنند را کنترل کنید و باز یا بسته بودن آن را مدیریت کنید. این ویژگی‌ در درب‌های مسکونی کاربرد ویژه‌ای دارد.

باز و بسته کردن در بدون استفاده از کلید

می‌توان گفت که مهم‌ترین حسن قفل هوشمند این است که به کلید مکانیکی احتیاج ندارد و به راحتی می‌توان از رمز، کارت، اثر انگشت، تشخیص چهره، ریموت و موبایل برای باز کردن یا بستن درب استفاده کرد. کلیدهای مکانیکی امنیت کافی ندارند، بلکه استفاده دشواری دارند و به راحتی گم می‌شوند. شرکت آریا یراق با ارائه قفل‌های هوشمند کارآمدی که از تمام سیستم‌های امنیتی نامبرده شده  پشتیبانی می‌کند، در این زمینه پیشتاز است.

استفاده از رمزهای امن و یکبار مصرف

در قفل هوشمند لزومی بر استفاده از رمزهای ثابت وجود ندارد و می‌توان رمزهای یکبار مصرف را برای باز و بسته کردن درب به کار برد. استفاده از این رمزها به گونه‌ای است که بلافاصله بعد از وارد کردن رمز، حافظه قفل پاک شده و رمز جدیدی جایگزین می‌شود و تنها شما از رمز جدید اطلاع دارید. همچنین این قفل‌ها از رمزی به نام پسورد ادمین استفاده می‌کنند که بدو ن این رمز نمی‌توان به تنظیمات و مدیریت قفل دسترسی پیدا کرد.

بسته شدن اتوماتیک قفل هوشمند

قفل‌های هوشمند شرکت آریا یراق از پلتفرمی پشتیبانی می‌کنند که با فعال شدن خود، قفل را بعد از بسته شدن درب فعال می‌کنند. بنابراین شما هیچ نگرانی بابت بسته نشدن یا قفل نشدن درب ورودی ندارید و از اطمینان خاطر کافی برخوردارید.

پیشنهادی:  سرو غذا در کنار گورها، خلاقیت رستوران هندی

مجهز به سیستم‌های امنیتی پیشرفته و آلارم‌های هشدار

یکی از بهترین مزایای قفل هوشمند این است که برای جلوگیری از بروز حوادثی مثل سرقت، آتش‌سوزی و … به سیستم‌های امنیتی و آلارم مجهز است. فایده این قابلیت این است که سیستم شما با هشدار دادن و به صدا در آوردن بلندگوها شما را از بروز اتفاقات مختلف مطلع می‌کند یا اینکه به صورت مستقیم به پلیس ارتباط برقرار می‌کند.

توجه داشته باشید که قفلی که از سیستم‌های مختلف امنیتی پشتیبانی نکند، بدون کاربرد است و یکی از ویژگی‌های اصلی قفل‌های هوشمند همین جزئیات است. آلارم هشدار حوادثی مانند سرقت، آتش سوزی، ورود غیر مجاز، قفل کودک  و خرابی سیستم از مواردی هستند که حتما روزی به کار خواهند آمد.

اتصال به سیستم‌های هوشمند

این قفل‌ها را می‌توان توسط پروتکل‌ها و سیستم‌های هوشمند و همچنین بلوتوث و wifi کنترل کرد و یک خانه یا اداره هوشمند ساخت. مثلا یکی از کاربردهای قفل هوشمند این است که می‌توان به سیستمی را فعال کرد که در صورت خاموش شدن سیستم روشنایی خانه تمام قفل‌ها را فعال کند. همچنین این قفل‌ها به راحتی با آیفون‌های تصویری ارتباط برقرار می‌کنند و هیچ تداخلی ایجاد نمی‌کنند.

منبع انرژی قفل‌های هوشمند

تمامی قفل‌های هوشمند از باطری‌های مخصوص یا باطری‌های قلمی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود به سیم کشی ساختمان احتیاج نداشته باشند؛ چراکه در این صورت با قطع برق ساختمان سیستم از کار نمی‌افتد. معمولا این قفل‌ها در صورت تمام شدن باطری می‌توانند از برق اضطراری هم استفاده کنند. شرکت آریا یراق با ارائه باکیفیت‌ترین محصولات خود، شما را از خرید مداوم باطری قلمی بی‌نیاز می‌کند؛ چراکه محصولات این شرکت به صورت بهینه از برق استفاده می‌کنند و چند باطری قلمی برای مصرف یکسال شما کافی است.

پیشنهادی:  (تصاویر) پادشاه زولوها درگذشت

دستگیره درب و یراق آلات درب را از کجا تهیه کنیم؟

کیفیت دستگیره و یراق آلات مربوط به درب تاثیر زیادی در ماندگاری و کاربرد درب دارد. پیشرفت تکنولوژی باعث شده یراق آلات درب نیز از نظر امنیتی و کاربرد ارتقا پیدا کنند. طراحی زیبا، ایمن و محکم یراق آلات درب باعث شده تا بتوان از چند جهت آنها را قفل کرد و از امنیت آن اطمینان داشت. بنابراین علاوه بر سهولت در باز شدن دستگیره و قفل‌های مربوط به درب، امنیت آنها نیز افزایش یافته است. صنعت ساخت یراق آلات درب همواره در حال توسعه است و تنوع بالایی از یراق‌آلات در بازار موجود است. یراق آلات درب شامل یراق تک حالته، دوحالته، کشویی، کشویی- لغزشی، نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک و تاشو هستند.  به خاطر همین تنوع یراق آلات، انتخاب درست آنها بسیار مهم‌تر از گذشته است.  یکی از مهم‌ترین یراق آلات درب، دستگیره درب است که علی‌رغم تنوع بالا، انتخاب ساده‌ای دارد؛ تنها نکته این است که باید از محل درست تهیه شود.

دستگیره درب مناسب باید به اندازه‌ای بلند باشد که فشار زیادی به اسپانیولت وارد نکند. همچنین دستگیره‌ها باید توپُر و با کیفیت مناسب ساخته شده‌ باشند تا دوام کافی داشته باشند؛ یا حداقل زودتر از درب خراب نشوند. جنس فنر، ضخامت صفحه دستگیره، ماشین کاری مناسب دستگیره، آلیاژ به کار رفته در دستگیره و حتی جنس پیچ‌ها نیز مهم است.

آریا یراق با ارائه طیف وسیعی از قفل‌های هوشمند و یراق‌آلات درب، همواره سعی داشته بیشترین احساس رضایت را در مشتری ایجاد کند. به شما عزیزان توصیه می‌کنیم برای مشاهده محصولات آریا یراق به سایت این شرکت مراجعه کرده و حتی با تماس با دفتر شرکت، از مشاوره تلفنی رایگان استفاده نمایید. کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش آریا یراق تقریبا در ایران بی‌همتا است. از توجه شما متشکریم.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، نمایشگرهای الکترونیکی ال ای دی نظیر تلویزیون شهری و …