روغن برنزه کننده چیست؟ روغن برنزه کننده خانگی

%name روغن برنزه کننده چیست؟ روغن برنزه کننده خانگی

روغن برنزه کننده چیست

همه چیز درباره روغن برنزه کننده

اگر میخواهید پوستی برنزه و براق داشته باشید و در عین حال خورشید کمتر به پوستتان صدمه برساند، استفاده از روغن برنزه کننده بهترین گزینه برای شماست.

در سال های اخیر آگاهی مردم نسبت به اثرات زیان آور نور خورشید روی پوست بیشتر شده می باشد ولی هنوز هم کسانی هستند که دلشان بخواهد پوستشان خورشید خورده و برنزه باشد. برای ایمنی این دسته از افراد محصولاتی به نام برنزه کننده ( به انگلیسی : Bronzer  )  داخل بازار شده می باشد که رنگ پوست را خورشید خورده و برنزه میکند بدون این که نیاز به قرار گرفتن در زیر خورشید باشد.

مهم ترین ماده ای که برای تحول رنگ پوست در محصولات برنزه کننده ، استفاده میشود، دی هیدروکسی استون می باشد. دی هیدروکسی استون سبب ملانین سازی در پوست و تیره شدن رنگ پوست میشود. ملانین سازی یک فرایند آنزیمی می باشد که در آن رنگدانه های مشکی و قهوه ای به نام تایروسین و یوملانین و رنگدانه قرمز قهوه ای فائوملانین به ملانین تبدیل میشوند.

مهم ترین تحریک کننده سنتز ملانین ، پرتوهای فرا بنفش هستند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم ملانوسیت ها را تحریک میکند ولی از آنجایی که قرار گرفتن در معرض این اشعه خورشید برای پوست مضر می باشد روش های ایمن تری برای برنزه کردن بدون خورشید یا کمتر قرار گرفتن در معرض خورشید به بازار آمد.

%name روغن برنزه کننده چیست؟ روغن برنزه کننده خانگی

انواع روغن برنزه کننده

روغن برنزه کننده چیست؟

آسان ترین روش برای برنزه شدن خورشید گرفتن می باشد، قرار گرفتن در معرض خورشید ، به مرور زمانه رنگ پوست را تیره میکند ولی محصولاتی مشابه روغن برنزه کننده پوست این فرایند را سرعت میبخشند و بنابراین برای برنزه کردن پوستتان زمانه کمتری در معرض خورشید قرار گرفته و پوستتان صدمه کمتری خواهد دید و در عین حال تا آخر تابستان پوستی برنزه و درخشان خواهید داشت.

روغن های برنزه کننده رنگ های متنوعی دارند که با توجه به رنگ پوستتان میتوانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. بلافاصله بعد از استفاده جذب پوست شده و رنگ پوستتان را طلایی و درخشان میکنند. روغن های برنزه کننده معمولا دارای ویتامین های مفید برای طراوت و سلامتی پوست هستند و آنتی اکسیدان و خواص مخالف التهابی دارند. روغن های برنز کننده دارای SPF کم مثلا بین 2 تا 6 هستند که ضمن محافظت کم در مساوی خورشید به رنگ گرفتن سریعتر و دائمی پوست شما هنگام خورشید گرفتن کمک میکنند.

روش استفاده از روغن برنزه کننده

برنزه شدن تصویرها العمل طبیعی پوست در مساوی اشعه خورشید می باشد. سلول های ملانوسیت در اپیدرم پوست با برخورد اشعه خورشید به آن ها تحریک شده و ملانین تولید میکنند تا از پوست بدن محافظت کنند. رنگ پوست با تولید بیشتر ملانین آغاز به تحول میکند که این کار منجر به ایجاد کک و مک ، لکه های کبد یا لکه های تیره رنگ در پوست ، خورشید سوختگی و صدمات دائمی به پوست میشود.

بنابراین برای بهره بدن از خواص نور خورشید و در عین حال دورماندن از خطران آن و برنزه شدن سریعتر پوست بهتر می باشد از محصولاتی که به نام روغن برنزه کننده شناخته میشوند استفاده کنید.

انواع روغن برنزه کننده با بدن رنگ گوناگون از جمله هویجی و قهوه وحتی اکلیلی را میتوانید مناسب با پوست بدنتان تهیه و قبل و حین قرار گرفتن زیر نور خورشید بر روی بدن استفاده کنید.

20 لحظه قبل از قرار گرفتن در معرض خورشید ، روغن برنزه کننده را روی پایان نقاط بدن و صورت به جز دور چشم ها ماساژ دهید. بعد از هر بار شنا یا تعریق زیاد و استفاده از حوله ، روغن را تجدید کنید.

%name روغن برنزه کننده چیست؟ روغن برنزه کننده خانگی

طرز تهیه روغن برنزه کننده

طرز تهیه روغن برنزه کننده خانگی

شما میتوانید با استفاده از روغن های طبیعی در منزل ، روغن برنزه کننده خانگی با عصاره ها و رنگ های گوناگون تهیه و هنگام خورشید گرفتن استفاده کنید.

پیشنهادی:  دکاپاژ تاتو ابرو چیست + چگونگی انتخاب رنگ و مراحل انجام دکاپاژ ابرو

موادی مثل قهوه ، کاکائو ،  آب هویج ، آب گوجه و غیره که برای برنزه شدن از آن ها استفاده میشود در واقع به بدن رنگ میدهند. خورشید گرفتن در حالی که مواد رنگی روی پوست قرار گرفته می باشد سبب میشود منافذ پوستی بهتر باز شده و رنگ این مود طبیعی به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و رنگ پوستتان سریعتر تیره شود.

در ادامه مقاله میتوانید بهترین ترکیب های خانگی برای تهیه روغن برنزه کننده خانگی را مشاهده نمایید.

طرز تهیه روغن برنزه کننده خانگی قهوه

در روش اول برای تهیه روغن برنز کننده خانگی یک فنجان پودر قهوه را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی بدن بکشید و سپس رویش آب اسپری کرده و جلوی خورشید دراز بکشید. بعد از 15 لحظه دوش بگیرید.

در روش دوم میتوانید 2 قاشق غذاخوری قهوه را به همراه 2 لیوان اب بجوشانید تا غلیظ شود 3 قاشق غذاخوری نمک به آن افزایش کنید و بگذارید خنک شود. پوست خود را با روغن بچه چرب کنید و محلول را روی پوست خود بکشید و رو به روی خورشید دراز بکشید. این محلول کمک میکند پوستتان خیلی زودتر از حالت معمول رنگ بگیرد و سریعتر برنزه شوید.

در روش سوم 1 قاشق غذاخوری پودرقهوه سریع را با یک قوطی لوسیون بچه مخلوط نموده و به صورت روزانه این لوسیون را روی بدن ماساژ دهید و بعد از خشک شدن لباس بپوشید. به مرور زمانه بدون قرار گرفتن در معرض خورشید رنگ پوستتان تیره خواهد شد.

طرز تهیه محلول برنزه کننده خانگی لیمو

خاصیت اسیدی لیمو کمک میکند که سرعت برنزه شدن پوست به طور قابل توجهی بالا برود.

آب یک رقم لیمو سنگی را گرفته روی پوست بکشید و جلوی خورشید دراز بکشید و بعد از 15 لحظه با آب ولرم دوش بگیرید.

طرز تهیه روغن برنزه کننده خانگی کاکائو

یک سوم لیوان پودر کاکائو را با یک دوم لیوان لوسیون بچه یا روغن بچه مخلوط نمایید و این خمیر نرم شکلاتی را روی پوست بکشید. حدود 20 لحظه روبروی خورشید دراز بکشید و سپس دوش بگیرید.

استفاده روزانه از این لوسیون بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید میتواند رنگ پوستتان را تحول داده و برنزه کند. لوسیون کاکائو را روی پوست بکشید و ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شده و خشک شود سپس لباس بپوشید.

طرز تهیه روغن برنزه کننده خانگی چای

یه رقم چای کیسه ای را در یک لیوان آب انداخته و رویش آب جوش بریزید تا یک چای خیلی خیلی غلیظ بدست آورید. یک چهارم لیوان روغن کنجد با چای مخلوط نموده و روی بدن اسپری کنید و 20 لحظه در مقابل خورشید قرار بگیرید و سپس دوش بگیرید.

میتوانید یک لیوان لوسیون بچه ( ترجیحا بدون رنگ و بو ) را با نصف لیوان چای مخلوط نموده و به صورت روزانه روی پوست بدن استفاده کنید و بعد از خشک شدن لباس بپوشید تا به مرور زمانه پوستتان رنگ بگیرد و به رنگ دلخواهتان برسد.

سایر روغن های طبیعی برنزه کننده

شما میتوانید از روغن های طبیعی بری محافظت از پوست خود در مقابل خورشید سوختگی و در عین حال برنزه شدن سریعتر پوست استفاده کنید که این روغن های طبیعی برنزه کننده عبارتند از :

– روغن آووکادو تصفیه نشده

– روغن نارگیل ، دارای SPF طبیعی 4 می باشد.

– مخلوط عصاره درخت چای و آلوئه ورا

– روغن فندق

– روغن زیتون ( میتوانید چند قطه اب هویج به این روغن افزایش کنید )

– روغن جوانه گندم

– روغن آفتابگردان

– روغن کنجد، دارای SPF طبیعی بین 4 تا 6 می باشد.

– شما میتوانید از ترکیب 80 درصد روغن نارگیل + 10 درصد روغن آفتابگردان + 5 درصد روغن کنجد + 5 درصد روغن زیتون برای روغن برنزه خانگی خود استفاده کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …