با معروف ترین ورزش جزایر قناری آشنا شوید/تصاویر

ساکنان جزایر قناری ورزشی معروف دارند که تنها در شرایط جغرافیایی خاص این منطقه قابل اجرا است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل، شهروندان جزایر قناری یک ورزش مشهور معروف به «پرش چوپان» را انجام می‌دهند که در آن‌ها بین تپه‌های شیب دار، شیب‌های تند، زمین‌های صخره‌ای و زمین‌های ناهموار با پرش با «تیر» که یک چوب یا نیزه بلند چوبی است، حرکت می‌کنند.

این روزنامه گزارش داد که این ورزش محبوب بین‌المللی قرار است در جشنواره فیلم لندن از طریق مستند Jurria: Guardianes del Garrote، که به فیلم‌های رسمی جشنواره پیوست، در سطح جهانی به نمایش درآید. این مستند به صورت کامل در جزایر قناری فیلمبرداری می‌شود.

پرش چوپان شامل قرار دادن انتهای نیزه در زمین و اتخاذ موقعیت‌های مختلف برای دست یا بدن است. موقعیت‌های دست، وابسته به اینکه شرکت کننده بخواهد پایین بیاید، بالا برود یا متوقف شود، متفاوت است.

یکی از چالش برانگیزترین حرکات به نام «پرش با سنبله مرده» است که شرکت کنندگان در این حرکت بیشتر از پرتاب نیزه می‌پرند بنابراین آن‌ها به جای اینکه نیزه را قبل از پرش به زمین فشار دهند، آن را به عنوان هدف در جایی که می‌خواهند پس از پرش به آن برسند، قرار می‌دهند.

پیشنهادی:  لبخند شیرین حیوانات به بهانه روز جهانی خنده

پرش چوپان همیشه فقط یک ورزش نبوده، بلکه به سادگی راهی مناسب برای چوپانان برای عبور از زمین‌های دشوار بوده که به وسیله فیلم مستند این مسئله تایید می‌شود، زیرا در گذشته این یک ورزش نبود بلکه یک ضرورت برای همزیستی با مناطق کوهستانی اطراف آن بوده است.

بنابراین گزارش، در دهه ۱۹۹۰ پرش چوپان در معرض خطر انقراض در جزایر قناری قرار داشت، اما گروه‌هایی تشکیل شد که تلاش زیادی برای جلوگیری از فراموشی آن انجام دادند و امروز این ورزش به وسیله بسیاری از افراد به عنوان سرگرمی انجام می‌شود و همه گیری ویروس کرونا موجب حضور افراد بیشتری در این جزایر و ترغیب آنان به انجام این ورزش شده است.

%name با معروف ترین ورزش جزایر قناری آشنا شوید/تصاویر
%name با معروف ترین ورزش جزایر قناری آشنا شوید/تصاویر
%name با معروف ترین ورزش جزایر قناری آشنا شوید/تصاویر
%name با معروف ترین ورزش جزایر قناری آشنا شوید/تصاویر

مطلب پیشنهادی

چرا استفاده از خودکار تبلیغاتی یکی از ترفندهای موثر در بازار یابی است؟

یکی از بهترین و ارزان ترین ابزارها و کالاها در حوزه تبلیغات استفاده از خودکار …