فواید لوازم آرایشی معدنی ( طبیعی ) و روش انتخاب

%name فواید لوازم آرایشی معدنی ( طبیعی ) و روش انتخاب

لوازم آرایشی معدنی

آرایش کردن یکی از بخش‌های پرکاری روزانه یک زن در هر جایی از دنیا را تشکیل می‌دهد و بسیاری از زنان ترجیح می‌دهد برای حفظ سلامتی خود آرایش کردن را از زندگی روزمره‌شان حذف نکنند بلکه از لوازم آرایشی استفاده کنند که کمترین ضرر را به پوست آن‌ها داخل می‌کند.

محصولاتی که به روش ارگانیک تولید می شوند روی بسته بندی آن ها جمله «تهیه شده به روش کاملا طبیعی» قید شده می باشد. در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی هم قاعدتا باید همین معنا و مفهوم وجود داشته ‌باشد ولی از آنجا که تهیه محصولات آرایشی بدون تداخلات شیمیایی زیاد مشکل و هزینه‌بر می باشد به نظر می‌رسد که تهیه یک محصول آرایشی- بهداشتی کاملا ارگانیک غیرممکن می باشد و تنها درصد خاصی از مواد درون آن ارگانیک می باشد.

%name فواید لوازم آرایشی معدنی ( طبیعی ) و روش انتخاب

محصولات آرایشی طبیعی

چه لوازم آرایشی معدنی هستند؟

در ابتدا تنها پنکک – پودر تثبیت کننده – معدنی بود، اما امروزه رژگونه، پودر برنزه کننده، سایه چشم، رژلب و حتی کرم پودر مایع معدنی نیز تولید می شود.

پیشنهادی:  آموزش تصویری بافت مو حصیری

از کجا بدانیم یک محصول  گیاهی می باشد؟

محصولات آرایشی بهداشتی ارگانیک و گیاهی معمولا با برچسب «گیاهی» یا «طبیعی» معرفی می‌شوند و به‌عنوان یک خریدار از روی برچسب محصول می‌توانید متوجه گیاهی بودن آنها شوید.

در حقیقت این برچسب هم چندان نمی‌تواند نشان‌دهنده طبیعی و ارگانیک بودن محصول باشد چراکه درصد طبیعی بودن محصولات گوناگون می باشد و محققان معتقدند هیچ محصولی 100درصد ارگانیک نیست.

جمله USDA نشان می‌دهد که این محصولات طبق استانداردهای توصیف شده، ارگانیک محسوب می‌شوند. احیانا به‌عنوان یک خانم به محصولات گیاهی علاقه دارید چراکه دوستدار سلامت و پوست خود هستید. اما سوال این می باشد که آیا «گیاهی» همیشه مساوی با «سلامت» هست؟ در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

%name فواید لوازم آرایشی معدنی ( طبیعی ) و روش انتخاب

فواید محصولات آرایشی طبیعی

چرا نمی‌توان صددرصد لوازم آرایشی طبیعی تولید کرد؟

موضوع زیاد مهم در امر محصولات آرایشی ارگانیک این می باشد که اساسا محصول صددرصد ارگانیک وجود ندارد. چراکه اگر قرار باشد لوازم آرایشی کاملا گیاهی و ارگانیک و بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید شود، آن‌وقت تنوع این محصولات زیاد کم خواهد شد و پاسخگوی نیازهای مشتریان نخواهد بود.

پیشنهادی:  انواع روشهای پاک کردن لاک ناخن

به‌علاوه هزینه و روزگار تولید چنین محصولاتی زیاد بالا خواهد بود. به‌همین دلیل تولیدکنندگان محصولات ارگانیک هم باید مواد شیمیایی مختلف برای ایجاد رنگ و درخشندگی و… افزایش کنند تا هم هزینه‌ها کم شود و هم تنوع آن سبب شود مشتریان خود را از دست ندهند.

ارگانیک‌ها همیشه مناسب نیستند!

چه محصولات ارگانیک و چه غیرارگانیک استفاده کنید، مهم میزان استفاده و استاندارد بودن آن می باشد. یعنی اگر از محصولات مرغوب و استاندارد استفاده کنید، معمولا مشکل حادی به وجود نمی‌آید.

قطعا ترجیح بر استفاده از محصولات ارگانیک می باشد چون ضرر کمتری دارند. اما به هر حال استفاده مداوم از محصولات آرایشی می‌تواند برخی بیماری‌های پوستی مثل آکنه یا جوش‌ها را تشدید کند، زیرا یکی از مواد ارگانیکی که از پشم گوسفند به وجود می‌آید اوسرین می باشد که در بسیاری از کرم‌های آرایشی و بهداشتی وجود دارد.

در این صورت اگر افراد مستعد جوش از کرم‌های ارگانیک حاوی این ماده استفاده کنند به احتمال زیاد آکنه‌های‌شان شدیدتر می‌شود. بنابراین تنها انتخاب محصول ارگانیک برای سلامت پوست کافی نیست بلکه باید شرایط پوست هم درنظر گرفته شود.

پیشنهادی:  نکات مهم و کلیدی درباره آرایش داماد + عکس

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …